Gå til innhold

I gamle dager..........


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no
Gjest staffan@epost.no

Grorudvannet. Hvor er det ? Nord for Oslo ?

det finnes mange Grorudvann i norge      Gro betyr vokse    rud betyr rydning eller steder hvor det er ryddet vekk skog for omvandelse til dyrket mark    dette vannet ligger her:  http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6575292.68462%26lon%3D570511.83706%26zoom%3D15%26layers%3DB0000%26q%3Df%25C3%25A6rder%2520fyr%26offset%3D0%26tab%3Daddress

ser at vannet har fått grorød, men rød betyr i denne betydning rødning som på penere mål er det samme som rydning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange Grorudvann i norge      Gro betyr vokse    rud betyr rydning eller steder hvor det er ryddet vekk skog for omvandelse til dyrket mark    dette vannet ligger her:  http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6575292.68462%26lon%3D570511.83706%26zoom%3D15%26layers%3DB0000%26q%3Df%25C3%25A6rder%2520fyr%26offset%3D0%26tab%3Daddress

ser at vannet har fått grorød, men rød betyr i denne betydning rødning som på penere mål er det samme som rydning

Hmm... Grorødvannet er faktisk ikke allverdens langt unna der jeg ble introdusert til fluefiske i '90 :) (Heivann)

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6572424.85461%26lon%3D563677.6852%26zoom%3D12%26layers%3DB0000%26id%3Da_10000036398%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt stusselig fiske, men grei start for en nybegynner (fikk i det minste plass til bakslengen utpå myra) :)

Husker jeg ble så bitt av basillen at jeg syklet fra Sandefjord og opp, for så å tråkke igjennom myra til livet og kom hjem ut i de sene kveldstimer til en lettere hysterisk mor  ;D Hadde sin sjarm den tiden også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

He he, Staffan, jævlig tøft det bildet med gardintrapp. Husker du pratet på det engang.

Det er jaggu noe å prøve engang  ;D

gjør det for all del i Hemsila Andre`, for dette er noe de ikke vil tolerere der, og etter inntrådt forbud så må de skrive det på fiskekortet!

FISKING FRA GARDINTRAPP ER FORBUDT

noe jeg synes ville være drittøft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Staffan, jævlig tøft det bildet med gardintrapp. Husker du pratet på det engang.

Det er jaggu noe å prøve engang  ;D

gjør det for all del i Hemsila Andre`, for dette er noe de ikke vil tolerere der, og etter inntrådt forbud så må de skrive det på fiskekortet!

FISKING FRA GARDINTRAPP ER FORBUDT

noe jeg synes ville være drittøft!!

Hehe  ;D Tenker folk skulle stirra da. Viktig med susp da tror jeg.....

Og det siste bilde ga litt godfølelse. Hadde akkurat maken sekk i flere år selv. Fikk den av min bestefar, husker jeg drømte om en sekk med hoftebelte for det skulle være så bra. Ikke at jeg skal moralisere noe som helst og ikke er jeg gammel nok til å prate om "gamle dager hvor alt var så mye bedre" men litt viktig å tenke på at en hadde det trivelig før en hadde råd til å kjøpe "det dyreste" av alt og. Jeg husker med glede de turene rundt i heiene her nede med bla doggnobbler hvor ingen hadde noe særlig fint utstyr. Doggnobbler hadde bare en stolsekk men alikevel hadde vi det helt supert :)

Men det er klart i dag vil jeg ha godt utstyr, ikke nødvendigvis det beste men godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Staffan, jævlig tøft det bildet med gardintrapp. Husker du pratet på det engang.

Det er jaggu noe å prøve engang  ;D

gjør det for all del i Hemsila Andre`, for dette er noe de ikke vil tolerere der, og etter inntrådt forbud så må de skrive det på fiskekortet!

FISKING FRA GARDINTRAPP ER FORBUDT

noe jeg synes ville være drittøft!!

Hehe  ;D Tenker folk skulle stirra da. Viktig med susp da tror jeg.....

Og det siste bilde ga litt godfølelse. Hadde akkurat maken sekk i flere år selv. Fikk den av min bestefar, husker jeg drømte om en sekk med hoftebelte for det skulle være så bra. Ikke at jeg skal moralisere noe som helst og ikke er jeg gammel nok til å prate om "gamle dager hvor alt var så mye bedre" men litt viktig å tenke på at en hadde det trivelig før en hadde råd til å kjøpe "det dyreste" av alt og. Jeg husker med glede de turene rundt i heiene her nede med bla doggnobbler hvor ingen hadde noe særlig fint utstyr. Doggnobbler hadde bare en stolsekk men alikevel hadde vi det helt supert :)

Men det er klart i dag vil jeg ha godt utstyr, ikke nødvendigvis det beste men godt.

hehe, det var tider da vi surret rundt over alt :rolleyes: savner faktisk den stolsekken. ikke regnt få turer den kom på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...