Gå til innhold

Fly casting Extreme på Youtube


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

  • Svar 270
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

:)

Litt enig med siste taler der, Tommy. Artig å kose seg med på graset, men fiskemessig slår vel kanskje midlet ut målet. Blir litt for mye av det gode, synes jeg, i det minste ett eller to elementer for mye.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Hi...

Ja ja guttær... jeg skrev "ganske" kult kast, ingenting om hvor mye bruk man har for "Tanga" kastet... For meg var det et kast jeg rett å slett ikke hadde sett før...

Jeg tror heller ikke dette er spesielt morsomt å trene på grass Jan...

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi...

Ja ja guttær... jeg skrev "ganske" kult kast, ingenting om hvor mye bruk man har for "Tanga" kastet... For meg var det et kast jeg rett å slett ikke hadde sett før...

Jeg tror heller ikke dette er spesielt morsomt å trene på grass Jan...

Tommy

Hehe, nei du kan vel ha rett i det.

Masete utført var det også. Men sikkert artig for ham.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en flott en

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmppfffffff........... HAHAHAHAHA HA HA! Han varierte til og med inntrekket gitt. Duverden!

;D

Han står faksisk å fisker ;) Syns det var utroilig smart av ham å legge bakslengen

ned i grasset.. Effektivt.. Han ville ju selvfølgeli ikke fått det kastet til i vannet,

men det er han nok klar over.. Kul film..

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, tunge nymfer. Da har forsåvidt bevegelsesmønsteret noe for seg likevel. Spørsmålet er om han kanskje kunne vært i ladeposisjon med flua på riktig plass i momentet før ved å bruke kroppen sin litt. Kanskje.

Ikke så rart egentlig, at kastingen fremstod som litt masete og lurvete, med tyngden der foran. Med det tatt med i betraktningen, er det faktisk ikke så aller verst likevel. Han vil holde intensiteten oppe, og han vil ha den tunge flua med nappindikator nærme seg inn i D-loopen, for bedre overslag, og slik at han slipper og løfte og lande spetakkelet der ytterst i innkastet, rett før avlevering skal komme.

Nei, jeg har faktisk ikke noe problem med det kastet lenger jeg, når jeg forstod hva som satt ytterst. Det er tross alt ei lettere 1-hånds han står med her, og ikke en 2-hånds. Han vil ha et slep (rulle), og ikke et løft. I prinsippet så er det jo et dobbelspey med variasjoner. Vannbårent.

Ja... jeg blir visst aldri ferdig med redigeringen her... forutsatt at han får plassert nymfen høyt nok i vannet og plassert den på riktig sted under dobbelspey'ens førstebevegelse, så skulle han vel strengt tatt få det momentet han trenger ved å komme rundt i en litt dypere konkav. Altså et rent dobbelspey. What the heck, virker det og han trives med det...

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tyngre nymfer jo tyngre klasser # sku jo ære logisk uansett

hvis kombinasjoner av kast gjør det til et nytt kast? så kan jeg skrive en hel bok om det ;D

selvfølgelig er det noe de aller flest gjør uten at de tenker på det :)

takker for linken Espen

Ja, det er jo sant, altså det med utstyrsvalg.

Inne i denne mølja finner en jo ikke noe nytt, men han har jo en kombinasjon som virker, og har en ikke sett den annensteds før, så blir den jo ny  ;D

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sett alle filmene men noen av dem må jeg bare spørre : er dette tråden vi alle kan sitte å drite ut folk å le hånlig av hvor dårlige disse er til å kaste ?

De har jo faktisk lagt det ut da. Og du ser ingen som blir sinte fordi de blir filmet. Neida, de vil pussig nok at verden skal se hva de kan. Og ja jeg ler når jeg ser andre gjør dumme ting. Akkurat som andre gjør når jeg gjør dumme ting. Og så? Jeg tåler å bli ledd av og det regner jeg med at en som legger ut sine "bravader" på youtube også gjør. Hvis folk er så såre så får de beskytte seg selv bedre. Det er i alle fall ikke min oppgave å være beskyttende og forsiktig overfor stolte youtube artister.

Jeg ler derimot ikke av mindre trente kastere som gjør så godt de kan og ikke vil ha samme oppmerksomhet fra omverdenen.

Synes nå ikke fluekasting er dumme ting jeg da :)

Er vel ingen som blir direkte såret, men det blir litt for dumt at vi skal gjøre narr av filmklipp som andre har lagt ut sikkert i beste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...