Gå til innhold

Island i April


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest nicolaj brekke

I april er det ikke bedre å bytte ut s med r?

HEhe.. har tenkt litt på en viss MArch Brown klekking i RIver Don siste to årene... Burde jo være primetime der nå...:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig bra enkelte plasser på Island så tidlig! :)

Har fulgt nøye med på værmeldinger fra området vi skal til, og det har så og si vært mange plussgrader der de siste 2 månedene. Den siste tiden har det steget opp mot 10 pluss noen dager. Om 18 dager har det blitt enda varmere, så det bør kunne by på fint myggfiske i tillegg til nymfer og streamere som er vanligst på denne tiden. Var der i august i fjor og mistet noen veeeldig store fisker. Har noe uoppgjort med dem, så det blir digg å komme tilbake. :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Pluss at mange elver er oppvarmet av geot. vann. DVS de holder omtrent samme temp hele året. Slik som Varma f.eks der det når står mange sultne overvintrende sjøørretter:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har kjøpt en bil på Island og min kjære svorger setter den i meget god stand. Hunday H1 med 4x4 trekk. vet ikke om den blir klar til april men til sommeren skal alt være klart.

Hvis noen vil leige den til en meget billig penge. 200 NOK per dag. Leveres tilbake vasket og med full tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ønsker jeg deg en god tur selv Nicolaj! :)

Fly-Fish: Kult at du leier ut bilen da! Veldig fin kompispris også. Synd den ikke ble klar til vår reise, men noen her inne vil sikkert benytte seg av det tilbudet. :)

Jeg er der oppe så mye at det er mye billigere å kjøpe bil enn å leige på Island for meg. Koster raske 10-15 norske laken for 10 dager. + at jeg har en svoger som er like interessert i mekking som vi alle her på forumet er i fluefiske. Hadde det vært Volvo så er jeg sikker på at han kan serienummeret på hver del på bilen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, men vi håper det har roet seg innen 14 dager. Hvis ikke så går planene våre i dass. Vi skal fiske ca 3mil unna den vulkanen og per i dag er området sperret! Vil nok bli en kort flom i etterkant av dette da isen vil smelte en god del, men det er nære havet så det vil nok forhåpentlig vis renne ut der samt i de største elvene... De er også redd for at dette kan vare i flere år nå og at det i verste fall starter en kjedereaksjon som vil aktivere andre store og farlige vulkaner i nærheten. Kult det når man har ventet i 8 måneder på å dra, så skjer dette 2 uker før avreise... Erremulig??  :-\

Video fra vulkanen: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3574054.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Marius!

Akkurat nå ser det jo ikke så værst ut, men om Katla smeller så blir nok området vårt sperret av tror jeg. Det suger svette baller! :( I tillegg tror du ikke mekanikerne i Iceland Air bestemte seg for å gå ut i streik i dag da? Hva fanken er det som skjer? 13 dager til avreise, så vi får håpe og be hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis utbruddet ikke blir noe større så skal det ikke påvirke fiske for mye. Alt kommer an på hvor aska kommer ned og der blir det mye lutefisk å få. 3 mil i fra er farlig nærme… Er inne og leser litt på mbl.is og det ser ut som det har roet seg. Men ingen kan sei med sikkerhet hva som skjer. Men er dette et forvarsel på Katla.. Da er jeg glad at jeg skal fiske på nordvestlandet i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...værre om Hekla hadde "gått av", den ligger rett foran Minni :P Uansett så er vi ikke redde eller noe, er ikke det som er problemet heller. Pratet med folk som er på Island nå og de bare ler av denne "fjutten" av en vulkan. Det de sier derimot, er at det kan blir problemer viss Katla begynner pga at myndighetene vil stenge av området rundt i flere mils omkrets. Da må vi snike oss inn i så fall. Det andre er jo denne forp... streiken som startet i dag!! Ingen fly fra Iceland Air får forlate Island nå... Ærremulig? >:( Er det ikke det ene så er det faanrullemegitjæreogfjær det andre!!

Her ser du Hekla fra stuevinduet til lodgen i Minni. Bare å løpe fort til bilen om den smeller..hehe.. ;D

100721_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...værre om Hekla hadde "gått av", den ligger rett foran Minni :P Uansett så er vi ikke redde eller noe, er ikke det som er problemet heller. Pratet med folk som er på Island nå og de bare ler av denne "fjutten" av en vulkan. Det de sier derimot, er at det kan blir problemer med Katla pga at myndighetene vil stenge av området rundt i flere mils omkrets. Da må vi snike oss inn i så fall. Det andre er jo denne forp... streiken som startet i dag!! Ingen fly fra Iceland Air får forlate Island nå... Ærremulig? >:( Er det ikke det ene så er det faanrullemegitjæreogfjær noe annet!

Kan skaffe en billing robåt fra Vestlandet. Ligger på land men trutner nok etterhvert. 13 dager går hvis du ror som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det roer seg nok, Tony  :) Ser alt nå at de evakuerte folka får lov å flytte tilbake.

Men fyker Katla i været, ja da blir det værre  8) Men det skal mye til at det skjer akkurat i de dagene dere er der.

Håper jeg da  :)

(PS Du får kjøpe deg vadejakke av aspest, så holder du varmen ute  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt stas at disse vulkanene omsider gjør litt ut av seg også da, og ikke bare står der ;D

Dette er jo noe av det island er kjent for, og da er det fint om de lager litt show også  :D

Hilsen en som ikke har planer om island-tur de første ukene  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...