Gå til innhold

østmarka


Espen_Holum

Anbefalte innlegg

Hei du!

Har tidligere vært på noen vann ikke mer enn 200-250 moh.Her har jeg sett noen marginataer,ikke mange,men noen.Dette begynner og bli for en ukes tid siden så nå aner jeg ikke hvordan ting ser ut.Ble litt for full i helgen til og kunne få med meg noe som helst :oops: Men tenkte meg ut en tur i morra eller neste dag.Skal gi deg rapport da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nå biter den heldigvis på mygg også. Så forresten noe som antagelig var et par marginataer i en elv noe lavere (samme område), ca 250 moh forrige uke selv, men har ikke sett noe de siste dagene. Kan være været som holder de tilbake. Regner med de ikke er ferdige allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første marginaten så jeg vel rundt 5-6. mai på 200moh i Østmarka. I Nordmarka sist helt klekket det bra på ca 400 meter. Dette var et grunt vann, men det klekket også i større vann på ca 350-370 moh. Så noen spente marginata også, så de har nok drevet på en stund allerede der oppe, vil jeg tro.

 

Ang. drittvær så er det ganske godt fiske bare det ikke blåser "hatter og høy". Regnvær ingen hindring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vite det "vinagunnar" at å være ute i det du kaller "drittvær" kan veeeeldig ofte være jæ.... fint!Det og være på rett sted til rett tid fører ofte til suksess.Har fått mang en pen ørret i "drittvær",og enda fler når regnet pluttselig stopper.Det er da man må være der!Nytter ikke sitte inne og sture,vente på at godværet kommer.Du må være ute når ting skjer.Dette er veien til ett godt fiske.

Må ofre litt veit du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urk, jeg fortjente vel "overhøvlingen", så pinglete jeg er når det ikke er sol, vindstille og over 15 grader. :oops:

 

så dere mener at det er mulig å lure "dem" nå, selv med tørt? at de kan vake i dette gufset og ikke gjemmer seg nede i "mudderet" sitt?!

 

isåfall ta jeg en tur i morra! :mrgreen:

 

når på døgnet kan det være best da?

 

pfh takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte det samme som deg vinagunner. hadde tenkt å ta en tur i kveld, men hadde egentlig slått det litt i fra meg pga drittværet. men nå skal det revurderes.

 

her er det grått og regn og ca 10 grader. vannet jeg hadde tenkt meg til har ikke døgnfluer enda. liker myggen slikt vær? ser ikke ut som det kommer til å lette heller, men det kan jo hende, det klarner jo ofte utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt mange fisk i dette vannet sent på kvelden den siste uka. men da har det stort sett vært litt bedre vær. mellom 21 og 23 har det vært bra. har også tatt et par på dagtid rundt 15-16 tiden. litt skeptisk til været i dag som sagt....

 

og ja, jeg snakker om tørt. palmer krok 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vinagunner. nei, jeg snakker ikke om østmarka, men ikke så langt unna heller. fenstad er på øvre romerike, ikke i trondheim. jeg er fra fenstad (er endel der), men studerer i trondheim. dette vannet (som nevnt tidligere) er et myrtjern som ligger 300 moh. tipper været og forholdene ellers her er ganske like østmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ja, jeg og en kompis var oppe i dette vannet (som er på romerike, ikke østmarka) sent i går kveld, og fisket litt ut i de mørke timene. det var lite vak, regn og en liten bris av og til. fikk to på en streaking caddis, og mistet desto fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja, etter at fyllenerven ble overvunnet sånt ca kl 17, så ble det en tur frem til kl 22-30.

 

kilosfisken uteble (nok en gang!), men sitter nå hjemme og trøstespiser med selvfisket ørret (2 stk) med potetsalat :mrgreen: .

 

ikke dumt, det der med turer senere på dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker det vinagunner! :D

 

nå har jeg sett de første døgnfluene (marginata tror jeg) i dette vannet jeg har snakket om også. men.... nå må jeg reise opp til trondheim for å skrive ferdig den jævla hovedoppgaven. blir forhåpentligvis noen (evt mange) avbrekk med fisketurer til noen brukbare vann utafor trondheim i ukene fremover likevel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mulighet til å fiske hele dagen i dag. drar ut snart, og kommer tilbake med rapport.

 

kanskje flyvermauverne er i sitt skikkelige kåte hjørne? sol og litt vind, så vi får håpe at de faller ned i vannet hele bunten :) .

 

du kan jo ta med deg bøkene ut, og fiske KUN når det vaker en stor fisk i umiddelbar nærhet laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...