Gå til innhold

Ventetida er over !!!


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

He he, jeg har sansen for humoren din, Lars - veldig bra  :) Ses i morgen kamerat  :)

Arbeidsleder'n sa kl.11, og det er styggtidlig på en søndag, men men  ;D

A

Jepp, vi sees i morgen, Andrè  :) Siste økt for å skape velstand for hunnselvørreten før sesongstart  :D

Var kanskje litt tilfeldig at det var jeg som fikk fisk i dag . . . Vi var nemlig litt usikre på om flua skulle knytes rett i fluesnøret, eller om vi skulle skjøte på en senestump, for så å feste flua i denne (slik gjorde de i england, påsto Roy Ole).

Vi gikk for helgardering ; Roy Ole med flua godt ankret i snøret, og jeg med en senestump imellom.

Jeg anbefaler herved sene imellom  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er enda ikke helt overbevist over den teknikken din der Lars - bruke sene mellom snøret og flua   ??? ???

Nei enda så sverger jeg at en ekte god blodknute som forankring til flua, og det direkte til snøret.  :D

Man skal selvfølgelig være forsiktig med å si noe bastant etter såpass lite testing, men jeg kommer til å kjøre riggen med senestump denne sesongen ihvertfall, så får man evaluere til høsten  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei, stopp her litt karer  :D

Snakker dere om noe blank "tråd" mellom fluesnøret og flue? Altså at man bør ha noe mellom fluesnøret og flua?

Jeg leste i boka " Fluefiske i skogens stille vann" for 20 år siden at man burde fiske med mark når det var vårflueklekking, og at fortom var for pyser. Har dere funnet ut noe nytt så må dere forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei, stopp her litt karer  :D

Snakker dere om noe blank "tråd" mellom fluesnøret og flue? Altså at man bør ha noe mellom fluesnøret og flua?

Jeg leste i boka " Fluefiske i skogens stille vann" for 20 år siden at man burde fiske med mark når det var vårflueklekking, og at fortom var for pyser. Har dere funnet ut noe nytt så må dere forklare.

Der ser du Lars - flua retten og sletten rett i lina.  - du kommer jo ikke til å ta noe fisk i år du om du skal kjøre riggen din med sene...hrmf..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei, stopp her litt karer  :D

Snakker dere om noe blank "tråd" mellom fluesnøret og flue? Altså at man bør ha noe mellom fluesnøret og flua?

Jeg leste i boka " Fluefiske i skogens stille vann" for 20 år siden at man burde fiske med mark når det var vårflueklekking, og at fortom var for pyser. Har dere funnet ut noe nytt så må dere forklare.

Der ser du Lars - flua retten og sletten rett i lina.  - du kommer jo ikke til å ta noe fisk i år du om du skal kjøre riggen din med sene...hrmf..  :D

Hmmm . . . Har da boka "Fluefiske i skogens stille vann" her et sted jeg også. Kan godt være Andrè ikke har lest førsteopplaget, der ting er formulert på en litt annen måte enn i de bøkene som ble trykt opp senere  ;D

Utrolig at man skal bli rakket ned på så fort man prøver å være litt innovativ i dette landet . . .  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...