Gå til innhold

Gorilla Glue


tob

Anbefalte innlegg

www.amfibi.no har produktet. De har butikk i Lillestrøm ved jernbanestasjonen..

Limet ekspanderer en faktor 3 til 4 ganger når det tilsettes vann.

Finnes i to utgaver hvit og oliven.

( Ved å fukte bindetråd kan en mikrodråpe brukes til å låse hackle til paraposten , som også låses til krokstammen)

T ;)

Her er en Youtube snutt med en amerikaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tøfft :D

Ser ikke bort ifra at jeg prøver det der engang :)

Terje!

Må jo være konge med gorilla glue aroni istedenfor smeltelimaurivilli  ;D

Ikke sant Oddbjørn :D :D....."hva slags flue har du der a??..... jo det er en sånn GORILLA GLUE DØGNFLUE"....... høres jo nesten brutalt tøfft ut ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge lar du de tørke før du tusjer?

Jeg venta vel ca 30 til 45 minutter før jeg tusja ( limet var hvitt men fortsatt litt mykt - man kan forme det litt når det er hvitt

før det størkner helt). Selv fersk i å bruke produktet så en del prøving og feiling før man har kontroll over produktet ser jeg.

Må jo også være perfekt til gjedde-poppers.

Det virker som boblene blir større om man bruker mer vann enn 1 dråpe.

T ;)

btw. I forhold til youtube video så påførte jeg limet rett etter at jeg blandet, det var klart og lite bobler tilstede. Med maur lot jeg  bindestikka rotere til limet ble hvitt i farge + at jeg lot kroken stå opp ned så boblen la seg mer på overkant av kroken. På marihøna lot jeg bare limet størkne på chenillen og formet det litt med fingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet litt nå og sjekket flyteegenskapene. Ble litt skuffet, men jeg må finne rett mengde lim. Det skal jaggu litt til for å holde flua oppe. Spesielt når man binder på tmc 100 eller andre kroker med standard wire. Har laget noen på 112y skal teste den i morgen. Det virker som man må ha ganske solid kule foran også. Jeg lagde mine maur som din tob og det var ikke nok. Testet du din i vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluer som er bundet med selvflytende materialer vil vel alltid flyte litt tungt da kroken uansett gir såpass mye vekt som skal kompenseres. Fluer som skal flyte på vannhinna vil ligge mye høyere da de utnytter spennet i vannhinna og ikke egen flyteevne for å holde seg oppe. Kombinerer man begge deler vil egentlig den delen av flyteelementet som er over vann kun være ekstra vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...