Gå til innhold

Stangdeler henger sammen!


MagnusWJ

Anbefalte innlegg

Inspirert av

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=15619.msg247687;topicseen#new

tenkte jeg at noen her kanskje kunne komme med forslag til en løsning på å få delt to stangdeler på min gamle Edge ACP #6 som er blitt brukt en del i sjøen og ikke blitt delt mellom hvert bruk, i dag sitter den uhjelpelig sammen, har prøvd nedkjøling (lukke kumme-fryseren om samlingen), oppvarmning (hårføne på ytterdelen), dratt som inn i h... med godt grep og to personer, alt uten hell, noen tips?

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke noe fornuftig å bidra med dersom du har forsøkt å varme dem opp og dratt "det du tør" mens du vrir. Men når du forhåpentligvis får delene fra hverandre så kan du til fordel gni et stearinlys på hann-delen slik at dette ikke skjer igjen  ;)

PS: Ikke bruk stangringene som "grep" når du skal vri og trekke...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larser'n

Takk, den med stearin har jeg hørt før og det kommer med en gang jeg får dem fra hverandre, men de har vel sittet sammen i vel over et par år nå!

Jan

Ideen er at varmen utvider hun-holken, kulden skulle da krympe hann-holken, begge deler er som sagt prøvd...

Claus

CRC??

Staffan

Det var illustrasjonen sin det, den metoden må prøves  ;)

Ruffen

Det er prøvd det også, uten hell... Både med og uten vri - stanga tåler overraskende mye vri!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde med en av mine i fjor, prøvde alt fra frysespray til bolekiser uten hell. Til slutt fant jeg noe jævla sterk dobbeltsidig tape og laget et sinnsykt klebrig håndtak på begge stangdelene. Så var det på med gule oppvaskhansker og vri til alt jeg maktet. Dette funket som faen... var helt sikker på stangen knakk da det knirket noe hinsides, men løsnet utrolig nok tilsynelatende uskadd. Eneste minuset med dette er at du må bruke en liten halvtime på å vaske vekk lim fra stangdelene, men det var det absolutt verdt! Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...