Gå til innhold

Nettbestilling og porto


skjeggnisse

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Ja, og dette er jo bare portoen... Når skal f.eks bensinprisene komme ned igjen?? Husker dere de plutselig spratt opp til 12 kroner fra 9.30 eller noe?? Dette skulle ikke vedvare og alle protesterte. Den gikk nedi igjen til 10,50 ca og nå oppe igjen over 13. Vi bare godtar det. Og klart oljeselskapene vet at nordmenn er slik. Vi bare godtar det...

Hadde ikke skjedd i Frankrike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at butikker foretrekker å sende i pakker som kan spores og tar betalt for det. Men da bør det kun tas betaling for faktisk frakt og evt emballasje, men det synes jeg butikken burde dekke. Ferdig frankerte norgespakker er lettvint, men veldig dyrt i forhold til å pakke selv, spesielt på små og lette ting som kan gå i en boblekonvolutt.

Posten i Norge er for dyr ja, og utrolig treig. Har nevnt det før, men eksempelet er så illustrerende. Har handlet noen ganger fra Japan. Frakt er ca 50 kroner i rekommandert sending. Det tar 1 dag fra pakken leveres postkontor i Japan til den er i Oslo og 2-3 dager fra Oslo - Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke velge en norsk leverandør av fluebinderutstyr?.... f.eks http://www.flue.no/epages/Store.sf

MB

slutta å handle hos Flue.no jeg.. er så sinnsykt misfornøyd! første episode, var da jeg hadde bestilt meg ei snelle++ div utstyr. fikk da feil pakke, som en annen kar hadde bestilt, ringte til nicolay og sa ifra, og sa jeg kunne sende pakken direkte til han som egentlig skulle ha den ( slik at flue.no kunne spare de 130 kronene som de måtte ha betalt for at jeg skulle sende den tilbake til de,som de måtte ha videresendt den til han andre karen) nicolay, sa at det hadde vært flott, og at neste gang jeg skulle bestille noe fra flue, skulle si ifra om de 130 kronene i bestillingen. De 130 kronene har jeg aldri sett noe til :) har skrivd en notis flere ganger senere ved bestillinger, men aldri skjedd noe!  >:(:(>:(

en annen ting er at flere ganger når jeg har bestilt, så mangler det fluer! som regel ikke mange, ofte bare en 4-5 stk..  siste gangen, blei jeg så forbanna at jeg sendte en mail (var bare 8 fluer som mangla, så var egentlig litt av prinsip, da det hadde skjedd flere ganger) fikk da svar at det skulle de ordne opp i og sende meg de 8 fluene som mangla.. gikk en uke, to uker, tre uker.. sendte da en "purre mail" fikk beskjed om at nikolay personlig hadde sendt pakka, så jeg fikk bare vente å se! fikk aldri noe pakke, så nå er det fullstendig boikott fra min side, og flere fluefiskekompiser har også slengt seg på boikotten.. er flere steder som selger fluer og anna stasj til en billig penge. og for en som bor nærme grensa, er det veldig lett å bestille varer post restante til strømstad og hente det der :)

mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg har handla på nett har gått gjennom Nicco pga fantastisk leveringstid og punktlighet, men selvfølgelig kan der også forekomme episoder hvor "alt" går gæernt.

Se bare på bildet i avatar`n hva som skjedde sist jeg bestilte ny vadebukse....

Simms Pro G6 my ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg har handla på nett har gått gjennom Nicco pga fantastisk leveringstid og punktlighet, men selvfølgelig kan der også forekomme episoder hvor "alt" går gæernt.

Se bare på bildet i avatar`n hva som skjedde sist jeg bestilte ny vadebukse....

Simms Pro G6 my ass...

det skal dem ha ja.. leverer veldig raskt, men kunne ønske dem rakk å legge alle fluene opp i pakka før dem sendte  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har motsatt erfaring med flue.no - reklamerte på ei line i høst - fikk svar fra Nicolai på mail dagen etter, og ny line i posten i løpet av et par dager.

sikkert bare jeg som har vært uheldig...  :(

Tror nokk det er du som har vært uheldig her... Har handla litt ifra flue.no, og har bare positivt å si...

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Aldri har jeg opplevd verken negativ service eller leveranse fra nicco @ flue.no  Flue.no er en flott bedrift, med en fullt akseptabel kundeservice og leveransetid. Vi gjør alle våre tabber på jobb en sjelden gang. Dere som har vært uheldige - må for alle del ikke danne dere et negativt bilde av flue.no..  :)

Det kan lett bli glemt 8 fluer i en hektisk hverdag. Ta heller en telefon fremfor å sende mail angående 8 lusne fluer!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri har jeg opplevd verken negativ service eller leveranse fra nicco @ flue.no  Flue.no er en flott bedrift, med en fullt akseptabel kundeservice og leveransetid. Vi gjør alle våre tabber på jobb en sjelden gang. Dere som har vært uheldige - må for alle del ikke danne dere et negativt bilde av flue.no..  :)

Det kan lett bli glemt 8 fluer i en hektisk hverdag. Ta heller en telefon fremfor å sende mail angående 8 lusne fluer!  :rolleyes:

Så man skal ikke stille seg kritisk til en nettbutikk som ikke holder avtaler, ikke sender varene man bestiller og ikke svarer på elektroniske hendvendelser ? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg vil jo gjerne tillate meg å svare på denne kritikken siden den er rettet mot oss og meg. Det er forresten greit om kunder heller kan henvende seg til oss med sin frustrasjon enn å dele dette å på nettet. Men det får være deres valg. Vi får hver dag inn positive og hyggelige mailer på service og leveringstid. Kunne godt ha postet dem her, men det gjør jeg ikke. Jeg skal ikke komme med tall på hvor mange kunder vi har og hvor mange fluer jeg har selv har pakket på flue.no, men at feil oppstår er praktisk talt helt umulig. Om ikke vi pakker fluer kjapt så ville dette gått utover leveringstiden osv. Dette er en finifin balanse. Når det mangler fluer og vi får beskjed om dette så sender vi ikke bare de maglende fluene men slenger med noen ekstra. Dette er jo farlig å si.. hehe... ;)

PS. tror det like ofte skjer at vi plukker i for mange fluer enn for lite. Vil gjerne påpeke at at mangler på fluene i bestillingene bruker vi å høre om på mail etc. Og det er ganske sjeldent vi får slike henvendelser egentlig, så føler i bunn og grunn at denne kritikken fra en person som også nå skal få med seg en mobb mot oss er litt overeskalert... Ja, det føles egentlig veldig urettferdig. Jeg jobber revva av meg her hver eneste dag og prøver å gjøre det beste ut av butikken som vi prøver å holde oppe på et meget høyt nivå i Norge...

Håper mange har andre erfaringer enn denne ulykkelige kunden.

Nicolaj

PS. Ang henvendelser så svarer vi på alle mailer hver eneste dag. Dette er noe vi prioriterer fordi vi opererer uten tlf.

Og ang. problemet med feilsendingen (jeg husker nemlig denen svært godt) så var dette en løsning vi ble enige om for at varene skulle komme dere begge i hende fortest mulig. Jeg brukte jo endel tid på å kommunisere dere imellom og skulle jeg spart 130 kroner på dette så hadde jeg ikke brukt den tiden på dette;) Ellers så kunne jeg tenkt meg å kommunisert ang det problemet på mail og ikke på nettet. Jeg har all korrespondanse mellom oss her på mail ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hehe.. Synes TV Hjelper deg er et bra program jeg. Men de luker ofte ut firmaer som er skurker basert på flere henvendelser og tar dem på en konkret sak. (Jeg kjenner en som jobber i det programmet:)) Vi opptrår ikke slik. Enkelt og greit.

Synes forøvrig denne tråden nå glir litt utover det å diskutere portopriser osv. til personangrep. Ja, jeg er kun en person som driver denne sjappa...Og mye pga ren idealisme... fluer til folket... hehe.. Men daer det også kjipt at en kunde skal kunne skape et inntrykk av at hele sjappa driver med tull...:)

Jeg skal heller ikke beskylde noen i denne diskusjonen for dette, men leserne burde vite at folk her inne har ulike agendaer for å kristisere. Jeg har selv flere ganger blitt prøvd lurt til å gjøre ting som har kunnet ført til at jeg mister verdifulle leverandører. Dette vet jeg vem er og det er JEVLIG fristende å publisere dem her på siden. Men jeg holder meg for god til dette og vil ikke synke ned på deres nivå... Heldigvis for dem... For du har sikkert handlet der før :))  Men slik er realiteten  i et presset marked!

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal ta dette så tungt, Nico.

Butikken din får vel overveiende positiv omtale og kommer ofte opp som anbefaling når folk spør etter steder de kan handle fluer etc. Jeg kan tilføye meg selv på listen over fornøyde kunder. Kjapp levering, og rask tilbakemelding på mail. Jeg klaget på noen fluer som var ødelagt, fikk nye med en gang, pluss 'noe ekstra.' Det er umulig å være 100% feilfri, og da er det betryggende å oppleve at feil blir rettet umiddelbart.

Det ene negative innlegget kom fra 'skalkos' som tydeligvis fant det bryet verdt å registrere seg på fluefiskesiden bare for å klage på butikken din, sånt synes jeg ser litt merkelig ut.

Stå på Nico, jeg handler gjerne hos deg igjen.

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Tusen takk for inspirerende innlegg... Jeg burde ikke bli det, men blir utrolig skuffet og forbannet når slike innlegg kommer. Det føles urettferdig og det er jo det ingen som liker. Inkludert meg selv. Håper folk flest er enige med deg da iallefall :)

PS. Har forresten sporet opp skalkos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for inspirerende innlegg... Jeg burde ikke bli det, men blir utrolig skuffet og forbannet når slike innlegg kommer. Det føles urettferdig og det er jo det ingen som liker. Inkludert meg selv. Håper folk flest er enige med deg da iallefall :)

PS. Har forresten sporet opp skalkos ;)

Det er noe som heter "All kritikk er god kritikk". :)

Ingen vits i å ta på vei for dette mht all god kritikk butikken din har fått her inne. :)

Om noen faktisk lyger for å trekke deg ned, må du si fra til Rune så han får luket ut disse.

Det er alltid to sider av en sak og jeg synes det er helt greit at brukerne kommer med erfaringer, både positivt òg negativt. Hvis kun det positive skulle komme frem, så ville det ha skapt et falskt bilde rundt butikken/butikkene eller produktet.

Å kalle det personangrep synes jeg blir litt dumt. Så vidt jeg vet så er det snakk om foretaket, ikke personen. (selv om du kanskje er alene om firmaet) :)

Dette fenomenet er helt normalt i større forum med andre typer butikker. Gode erfaringer skrives like flittig som de dårlige. Det "verste" av alt er at det faktisk funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det er jeg som bringte detta på banen, føler jeg at jeg bør beklage ovenfor Nicco om han føler at jeg har gått til personangrep på han. Dette var slettes ikke meningen at det skulle fremstå slik. men mener nå at man må kunne komme med kritikk når man ikke føler seg rettferdig behandla! og om man ser litt under den første posten min der, gir jeg de jo også litt skryt for å levere raskt :)! jeg klaga jo selvfølgelig på mail først, men når man da til slutt føler at man ikke blir trodd (da man får til svar: kinki for deg og kinkig for meg) ja da er valget enten å mase videre å skape flere kinkige situasjoner (noe jeg alltid prøver å unngå fordi jeg ikke liker meg i slike situasjoner) eller å gi opp.. . jeg valgte å gi opp! men er selvfølgelig frustrert, og følte en trang til å få det ut...

å hevde at jeg skulle ha en hemmelig agenda om å sværte flue.no er bare tull!! ta heller kritikken jeg kommer med og bruk det til noe fornuftig! det samme med påstander om at jeg er i ferd med å samle en mobb mot flue er også latterlig å komme med. eneste jeg skrev er at det er kompiser som også har slengt seg på boikotten. jeg har aldri prøvd å rektrutere noen til dette. jeg har bare fortalt min side av saken, og folk har kjent seg igjen, det er det hele. Kan også fortelle at jeg har en god fiskekompis som er storkunde og som er kjempefornøyd :D

veit ikke om jeg gidder å kommentere situasjonen med feilsendingen av snelle en gang til... har egentlig ikke noe for seg, siden all kommunikasjon gikk over tlf slik at jeg ikke kan dokumentere noe som helst. synd for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele ser ut til å ha vært en misforståelse når det gjelder det fluesnøret fordi det ikke var på lager, men det var ikke noe informasjon om at det skulle komme senere så jeg trodde at det var alt.

Jeg har vært en ivrig leser av fluefiskesidens forum over lengre tid og da jeg mente å ha opplevd avvik på to av to mulige leveranser ble det litt fristende med et innlegg på dette temaet. Derfor tok jeg meg det store bryet å registrere meg på fluefiskesiden. Jeg håper dere også kan forstå meg.

Nå viser det seg at det er jeg som har vært litt for raskt ute med å klage på flue.no. Jeg vil derfor beklage ovenfor Nicolay og har ingen problemer med å anbefale flue.no til andre. Her har du et bredt sortiment med topp kvalitet til behagelige priser.

Undertegnede har forøvrig allerede lagt inn en ny ordre på flue.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kampens hete fant jeg ut at jeg manglet vitale ting i chestpacken.. bestilte meg 150m spissmateriale og 40 fot fortom fra flue.no.. Slapp billig unna med både varene og frakt.

Varene ble sendt dagen etter bestilling og kom i posten i går.

Absolutt godkjent leveringstid for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...