Gå til innhold

Solgt eller ikke solgt, det er spørsmålet


Andreas L

Anbefalte innlegg

Lurte på hva andre medlemmer synes: Har både kjøpt og solgt utstyr på forumet med hell et flertall ganger. Til nå.....

Jeg sendte en stang i oppkrav til et medlem for en god stund siden (1 mnd siden) og stangen har på tross av gjentatte påminnelser fra meg og lovnader om henting fra medlemmet ikke blitt hentet på posten.

Er dette ok oppførsel?

Skjønner at avtaler ikke er juridisk bindende her inne, men litt gentlemann-oppførsel må man vel kunne regne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er ikke ok oppførsel. Når man sender i oppkrav er det fordi kjøper tror at dette gir en ekstra trygghet for ham. Til gjengjeld gir denne fraktformen noen ulemper for selger, b.l.a. om gjenstanden blir returnert så påløper det en kjipkjip ekstraregning. Så det er absolutt å forvente at kjøpere ikke gjør som du beskriver.

Krev forhåndsbetaling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet litt på forumet her, og tror jeg har betalt på forhånd hver gang. Nå skal det sies at det ikke har vært vilt høye summer det er snakk om, så om det skulle gå til hels... så har jeg ikke knekt ryggen økonomisk av det. Jeg kan dog si at jeg aldri har hatt problemer med noe som helst. Har gjort det samme på foto.no, og ikke hatt noe trøbbel der heller.

At folk kjøper ting, og ikke betaler/henter, er selvsagt helt forkastelig. At noe kan skje er en selvfølge, og at dette gjør at det blir vrient å hente allikevel kan også hende, men det tror jeg de fleste her inne hadde akseptert. Da må det jo bare være å si ifra, så er jeg rimelig sikker på at det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er på ingen måte ok. Jeg har kjøpt å solgt en hel del utstyr på våre to fluefiskeforum og har hatt to tvister som har løst seg tilslutt, så jeg føler med deg, er en håpløs situasjon. håper det ordner seg for deg og.

Om jeg skal kjøpe eller selge til brukere som ikke har så mange innlegg eller som ikke har vært medlem så lenge så ønsker jeg oppkrav. Er det aktive brukere stoler jeg fullt og helt på at dette er vanlige gutter og jenter med god folkeskikk å ordner opp for seg uten problemer. Og dette bruker å stemme veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ok oppførsel?

Skjønner at avtaler ikke er juridisk bindende her inne, men litt gentlemann-oppførsel må man vel kunne regne med?

Har man blitt enige og utvekslet PM så er det strengt tatt juridisk bindene på link linje med noe annet. At man inngår avtaler man ikke overholder er rett og slett ufint, ja direkte respektløst spør du meg. Nesten så ille at man kan vurdere å gå ut med navn på bruker, men igjen: Da er man fort nede på samme nivå og det er ikke alltid man vet hvorfor en handel går skeis. Får man ikke tak i vedkommende kan det være sykdom etc...

Når jeg kjøper noe betaler jeg alltid på forskudd. Og det samme ber jeg om med mindre det er aktive medlemmer som jeg har tillit til. Dette er ingen gentlemannsregel med ren, skjær folkeskikk!  >:(  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å henge ut noen her, men håper jo at "kjøper" leser tråden og kanskje kommer på bedre tanker :rolleyes:

Medlemmet det her er snakk om har ikke svart på gjentatte henvendelser og har vært aktiv på forumet de siste dagene.

Trist; kommer også til å ta forhåndsbetalt i fremtiden; til nå har jeg latt kjøper bestemme fraktform og betaling på dette forumet. Gikk ut fra at alle hadde folkeskikk gitt............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemmet det her er snakk om har ikke svart på gjentatte henvendelser og har vært aktiv på forumet de siste dagene.

Dette gjør saken spesiellt trist. Har kjøpt, solgt og byttet mye her inne jeg også. Aldri hatt noen problemer. Men så har jeg også hatt som "motto" å kun handle med de aktive. De som har hatt ett tlf. nr. som knytter seg til navnet og riktig adresse osv...

Når folk er så frekke at de kan gjøre slikt og samtidig være aktive på forumet, blir jeg målløs. Dette viser jo at vedkommende har totalt mangel på respekt ovenfor andre mennesker!!  :o>:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god regel er uansett å si i fra. Om kjøper, i andre sammenhenger, ja har forkjøpt seg, så er det uansett mye bedre å holde en god og åpen dialog.

Om jeg noen gang skulle smelle til for så å se at det går på ræv, ja så burde det ikke være feil å ringe eller skrive og fortelle om det inntruffne.

Synes også det er en god regel å si i fra om man ikke skal ha noe. Da er man seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe at det ordnet seg! Har selv kjøpt der ting gikk skeis ETTER at tingen ble sendt, der eg skulle betale etter og ha fått den tingen. Brukte neste 4 dager før eg rett og slett turde ringe og si at alt gikk til hælvette med kontoen den mnd. Han takket for ærligheten, og sa eg kunne betale på neste lønning :D :D ærlighet funker alltid best i lengden ass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Bra uttrykk. Må man ringe, purre, irritere etc. så er det medgått arbeidstid i boka mi... Gjenstander taper seg grusomt fort i pris da ja.

Hva feiler det folk?  Går det dritt så ring å si det da... Dessuten så er det vel ikke innkjøp av biler det er snakk om? Har ikke folk kontroll på om de har penger til å kjøpe det de skal eller ikke????

Har de ikke så la heller vær da. SPAR litt til først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke folk kontroll på om de har penger til å kjøpe det de skal eller ikke????

Har de ikke så la heller vær da. SPAR litt til først

;D ;D Har du ikke sett luksusfellen på TV3 Pål?? Det bør du! Jeg ler så jeg griner.... Mye rare folk der ute  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

HæHæ ja, har sett en og annen episode. Jobber som frisør og handler klær for 10 000 i mnd. OG skjønner ikke hvorfor man er blakk.. herregud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...