Gå til innhold

Guideline vs SkittFiske.no


steve_nor

Anbefalte innlegg

Kort spørsmål: Hvor mange av oss hadde begynt med fluefiske uten en fysisk fluefiskebutikk eller en sportsforretning som selger slikt utstyr?

Ja du sier noe. Liten tvil om hvorfor jeg begynte. Var innom for å kjøpe fluer til å bruke på flue og dupp. Så hadde han ikke flere telemarkskonger igjen noe som var krise for bekkerøya var jo vill etter den. Ble da spurt om ikke jeg hadde lyst å prøve og binde en selv for jeger og fisk hadde bindekveld hver onsdag. Det var min innfallsport :)

Jeger og fisk har gjort en fremragende jobb med tanke på rekrutering her i ditriktet. Her har vi faktisk en forening som også er en fiskeforening.

Men det er de samme folka som er i "butikkmiljøet".

Så jeg er helt enig med Baetrix. En "levende" butikk som grønnberg sport med et miljø rundt er gull verd for et fluefiskemiljø!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kort spørsmål: Hvor mange av oss hadde begynt med fluefiske uten en fysisk fluefiskebutikk eller en sportsforretning som selger slikt utstyr?

ikke jeg. for min del møtte jeg opp på sportsbutikken i molde og spurte om han (ola) kunne fiske et brukbart sø-sett til meg som skulle brukes i elv og sjø, til en rimelig pris. og jeg fikk ikke en ferdig pakke a la vision atack. han satte sammen en pakke til meg ;)

der satt jeg da etter en liten stund med utstyret mitt, resten er historie.

stanga her jeg enda, og kan bekrefte at den er deilig å kjøre 3kg+ sø på. snella er død, men jeg forventet ikke noe annet, har tross alt gått over 3 år siden jeg kjøpte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen må få sporet opp og arrestert han derre Internet ! Han som er skyld i all elendigheta  ;D

Håper det ikke er slik at vi står i gjeld resten av livet til butikken som solgte oss den første fluefiskeutrustningen, for da er jeg ute å kjøre. Har aldri handlet der siden . . .

Spørs forresten om ikke det meste av denne tråden burde vært flyttet over til "Hvor handler du?"-tråden, da det kun er 3-4 innlegg som handler om Guideline v/s Skittfiske  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen må få sporet opp og arrestert han derre Internet ! Han som er skyld i all elendigheta  ;D

Håper det ikke er slik at vi står i gjeld resten av livet til butikken som solgte oss den første fluefiskeutrustningen, for da er jeg ute å kjøre. Har aldri handlet der siden . . .

Spørs forresten om ikke det meste av denne tråden burde vært flyttet over til "Hvor handler du?"-tråden, da det kun er 3-4 innlegg som handler om Guideline v/s Skittfiske  ;D

Din helvetes kverulant! ;D Her prøver jeg slå et slag for butikken min så kommer du og river alt i filler.

Juling skulle du hatt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Fluefiske som hobby er så lite, at ma regner det nesten ikke som et marked av betydning, og det svinner, dette rett og slett fordi folk handler på nett, dt er enkelte butikker som går, det er fordi det er fra butikken skapt et marked. Frode er tro Grønneberg, en sabla dyktig butikkeier han Stein, men det skal da også sies at Stein stjeler kunder fra andre steder, kanskje fra nettop din butikk på Tynset (tatt som stedsnavn). Nettet har skapt mye bra for butikker som har heng med i det nye handlemønsteret, og dersom man ikke henger med så går det bare den veien som høna sparker, bakover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen må få sporet opp og arrestert han derre Internet ! Han som er skyld i all elendigheta  ;D

Håper det ikke er slik at vi står i gjeld resten av livet til butikken som solgte oss den første fluefiskeutrustningen, for da er jeg ute å kjøre. Har aldri handlet der siden . . .

Spørs forresten om ikke det meste av denne tråden burde vært flyttet over til "Hvor handler du?"-tråden, da det kun er 3-4 innlegg som handler om Guideline v/s Skittfiske  ;D

Din helvetes kverulant! ;D Her prøver jeg slå et slag for butikken min så kommer du og river alt i filler.

Juling skulle du hatt ;D

Juling blir det anledning til utover sesongen  :D

Ellers syntes jeg det er bra du slår et slag for butikken din, som sikkert har fortjent all ros den kan få.

Hadde gjort det samme selv, om jeg hadde hatt en slik nærbutikk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanM

Faktisk er det ikke bare butikker. De brenner for det de driver med - for deg!

Nettopp! Derfor overlever de.

Og Internet. Bruk verktøyet. Overlev.

Halleluja!

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å si seg enig i dette . . .

Jeg syntes også det ville være litt merkelig å gå i en butikk og prøve feks ei vadebukse om man ikke har tenkt å kjøpe bukse der og da   :rolleyes:

Akkurat det tenkte jeg og. En butikk er ikke en velddighetsorganisasjon. De skal tjene penger. Jeg husker selv da min kompis drev butikk. Jeg stakk innom ofte, og de aller fleste gangene kjoepte jeg et eller annet. Han var der tross alt for aa drive butikken, og ikke underholde meg.

Hvis jeg hadde skrevet at jeg prøver en bukse eller annet for å kjøpe der og da, så hadde jeg skrevet det for å være ironisk (morsom). Fint vi er forskjellig både i tanke og handling. Jeg prøver klær og utstyr for å se om det passer og sammenligner med andre produkter. Ikke bestandig man får  Pategonia, Simms, Guideline etc. i samme forretning.

Så da var det jeg som misforstod tankene til Lars og ikke vår venn down under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har allerede sklidd ut i paralellimport og lokale sjapper, men jeg går tilbake til trådstarter.

Er det ikke slik at Guideline får en viss sum for sine stenger fra butikk, og hvis butikken selger de billigere "en normal", har allikevel Guideline får sine penger, og at tapet faller på butikken?

Nei, der tar du nok feil. Jeg TVILER på at Skitt Fiske eller noen butikk, så lenge det ikke er konkurssalg, selger med tap!

Klart Guideline har bedre bidrag ved å selge et parti på 10 stenger kontra det å selge et parti på 1000 stenger. Voluminnkjøp i næringslivet henger sammen med rabattsatser. Skitt Fiske priser nok inn sitt bidrag uansett. Kan til og med hende Skitt Fiske har fremforhandlet en rabatt på bakgrunn og lovnad om å selge et visst volum - som ikke er oppnådd? Kan hende Guideline har villet redusere rabattsatser på denne bakgrunn og at det har medført brudd?

Jeg tror her at Guideline prøver å beskytte sin merkevare..Jeg tror at Guideline tror at stengene snart blir ett "billigmerke", og at de derfor ikke vil selge så billig, for å være mer "eksklusiv"...dette er MIN mening og det jeg tror!!

Kan godt hende det at Guideline vil beskytte merkevaren sin, men hvem andre skulle gjøre det? Det er i såfall legitimt i næringslivet. Dette handler vel så mye om marketing strategi og veien videre. Her kan Guideline og Skitt fiske være uenige for alt jeg vet.

Problemet er at jeg syntes dette er helt latterlig....unnskyld utrykket. I min verden er det bedre å få solgt..la oss si 100 stenger til 2000,-..enn 10 stenger til 4000,-....så etter å ha vært trofast tilhenger av Guideline nå i mange år..og hvis dette stemmer som SkittFiske sier...så skal hvertfall jeg se på andre merker...og har allerede kjøpt mine 2 stenger i annet merke.

Der bommer du nok i logikken. Problemet er nok heller at Guideline på langt nær har det samme bidraget på de 100 stengene som du har på 10, og er du litt bedriftsøkonom så vet du hvor jeg vil ;) Samtidig skaper den aggresive profilen Skitt Fiske har et prispress fra forhandlernettet forøvrig. Alt er mer tilgjengelig i dag vet du :)

Hilsen en som jobber med no annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...