Gå til innhold

Carrot Stix


Wolfram Schott

Anbefalte innlegg

hehe... Det er godt du som utlending holder oss oppdaterte her i det kalde nord Wolfram.

Ser på hjemmesiden at dette er en revolusjon. En revolusjon jeg ikke hadde hørt om engang  :o

Nei, nå få vi gammeldagse nordmenn se til å våkne opp. Her dukker det opp revolusjonerende gulrot-stenger og ikke engang de store navnene her inne har begynt å diskutere det enda!!  ;D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpe's of Aberdeen har hatt Curran (som det egentlig heter) en stund nå: http://www.sharpes.net/flashfiles/home.html

Klikke på "Reacter" linken. Men de er ikke like ivrige på å blande gulrøtter inn i bildet. For hvem har vel egentlig lyst til å fiske ei gulrot??

Jeg får litt sånn "winston-boron" følelse her. Det brukes mye i markedsføringen, men så viser det seg at det bare er brukt litt av materialet i bunndelen. Mulig det ikke er slik på disse stengene, men det er altså blandet inn sammen med karbonduken. Interessant er det uansett med "nye" ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har ikke prøvd carrot stengene, men jeg er ganske sikker på at nano teknologien vil stå for mange nyvininger på fluestangfronten de neste 20 åra.

Nanorør! Jeg sa det først! ;-)

NanoStix? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bare tull og markedføringsfanteri uansett, er det ikke?? Så lenge det er ett "stoff" med noe slags fiber i seg kan man vel blande inn noen % av det og kalle det:

Deminstix (med demin/ola-stoff i - Ville valgt blå stangfarge da  :) )

Dassrullstix - Begrenset spenst i dassrullpapir. Men man kan jo ha lite av det i stanga da  :)

Grævlingstix - grevlinger er spenstige dyr det.

Osv...osv...

Eller har jeg missforstått? Er det 100% tørka gulrot i stengen??  :o

Har aldri satt meg helt inn i dette nano-greiene, men er ikke det mikroskopisk. Man finner oppbyggingen av ett stoff mikroskopisk og kan kopiere/etterligne eller gjøre dette stoffet bedre i ett annet format?

Er gulrot-nano-stengen bygget på egenskapene til gulrot uten å ha golrot i seg?? Lukter stive stenger da det er kalt dette. Og myke og slaskete på varme sommerdager  ;D ;D

Uansett. Nanorør bygger på splitcane egenskaper. Spenstfibrer satt sammen i en sekskant. I hvert fall i følge denne litt snaue froklaringen på wikipedia  :Dhttp://no.wikipedia.org/wiki/Karbonnanor%C3%B8r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa spensten i ei gulrot og den knakk dessverre. Godt mulig jeg belastet mer enn anbefalt fra leverandør, men såpass syns jeg faktisk den burde tåle. Ikke var den spesielt rask heller. Uten å ha målt vil jeg tro AA ligger på ca. 70 i 9". Altså rimelig toppet.

Tips: La gulrota ligge på kjøkkenbenken ei uke så blir AA nede i 60  ;D

Og så kan du fryse den igjen, som gjør at du kan få opp ERN om det er ønskelig  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa spensten i ei gulrot og den knakk dessverre. Godt mulig jeg belastet mer enn anbefalt fra leverandør, men såpass syns jeg faktisk den burde tåle. Ikke var den spesielt rask heller. Uten å ha målt vil jeg tro AA ligger på ca. 70 i 9". Altså rimelig toppet.

Tips: La gulrota ligge på kjøkkenbenken ei uke så blir AA nede i 60  ;D

Og så kan du fryse den igjen, som gjør at du kan få opp ERN om det er ønskelig  :D

Pokker André, nå røpet du hele produksjonsprosessen til disse nye stengene...  :-X;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...