Gå til innhold

Da var stangen endelig på plass !


Anbefalte innlegg

Var en tur i Sverige i helgen og hentet min nye fluestang, en nodeless splitcane, 7' #4, med snørefører i grønn agat. Virker veldig fin i aksjonen, relativt rask, men fortsatt en splitcane. Gleder meg veldig til å ta den i bruk. Synes fargen på surringene ble veldig fin.

Stangen er avbildet med min ubrukte Kalle  :)

post-634-13949878759126_thumb.jpg

post-634-1394987875992_thumb.jpg

post-634-13949878760549_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg tror den har en aksjon du vil finne ganske tilfredsstillende Terje, håper jeg får til en tur til Rena i sommer, så du kan få prøve den  :)

Det ser jeg frem til Jan :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk, som sagt så skal det bli stas å kjenne fisk på den. Stangen er bygget av en svensk herremann som heter Ingemar Bengtsson. Ikke så kjent tror jeg, vi var sammen på den første Islandsturen jeg var på tilbake i 2003. Han er forøvrig den samme som har laget de tekniske tegningene i boken til Kenneth Bostrøm, Stangbygging på mitt sett. Imorgen er det avgårde å kjøpe backing, og få Kalle'n på nett  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Jan. Ser snasent ut det der  :) Hvem har bygget den?

Ser jo det nå jeg også. Ble så oppsatt av bildet med "kalle`n" at jeg overså det midterste bilde med navnet på  ;)

Utrolig snasen snelle og stang i hvert fall. Håper jeg treffer på deg igjen på Kvarven Jan. Så kanskje jeg får prøvd den en runde  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe navn på taperingen, han har etter hva jeg forstår regnet seg fram til en tapering som var ganske lik en spliced stang som jeg likte godt når jeg var borte og prøvekastet i fjor. Har kastet litt med stangen, og den virker til å være en, til splitcane og være, relativt rask, og ganske presis affære. Gleder meg til å prøve den mer, men førsteinntrykket er veldig bra  :)

Forøvrig ikke hverken den første, eller eneste splitcane stangen jeg har. Har en syv åtte stykker, men bare fire av dem er til bruk. Har en Hardy pattern rod som jeg har fått pusset opp av Hardy, en Kingfisher bygget på en sharpe's blank og en Fosters of Ashbourne som er ca. 50 år gammel, og helt utrolig i aksjonen. Den er ikke så langt unna denne, og er i mine øyne veldig kjapp til å være en gammel bambusstang.

Dette er forøvrig den første jeg har fått bygget til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...