Gå til innhold

Årets første sommerhelg


Heincken

Anbefalte innlegg

Den som venter, venter ei forgjeves here det! Slik ble det også denne helgen. Etter noen lange uker med mye reising var planen klar for å dra på tur med Bjørn-Martin, men etter at jeg har dratt på meg 2 problapser i nakken svinger det opp og ned hvordan formen er. Uansett så kom vi oss avgårde og jeg fikk til gutteturen med BM i et fantastiskt vær denne helgen.

Vind040710-17.jpg

Første kvelden var fantastisk! Solen gikk sent ned og vi trosset bålforbudet med noen kvister sånn for Marshmallow. Slike kvelder kan man ikke få nok av og særlig når alt av fugleliv er på topp. Det gjør virkelig noe med anspente muskler og stressede kropper når man setter seg ned og bare nyter livet man har rundt seg......

Vind040710-15.jpg

Vind040710-14.jpg

Solen skinte og varmet godt neste morgen. Å sove lenge med en stiv kropp skjer ikke, men så er det ikke vanlig for mitt vedkommende heller da. Godt å komme seg opp på morgenen, pleier jeg å si. Det yrer jo av liv i naturen så tidlig og ikke er det mas fra noen heller. Ikke fra lillegutt heller, for han blir jo 12 år og synes det er godt å sove ut.

Kamera kommer jo godt med! Ser kansje rart ut der jeg ligger å vrir meg i lyng og kratt, men skal man ha med seg hva som skjer, må dette til.

Vind040710-16.jpg

Det sies at man må være der når det skjer og nok engang var vi der når det skjedde noe. Klekkende døgnfluer i mange varianter danset rundt.

Være der når det skjer ja....

Vind040710-13.jpg

Vi hadde jo planlagt å fiske, men for mitt vedkommende ble dette heller en undervisning for 12´åringen som jeg har lovet G.loomis stangen og snellen om han får til og interreserer seg for dette. Bjørn-Martin hadde aldri prøvd fluestang, så det var virkelig på tide å se hvordan tålmodigheten hans fungerte. Selvsagt ikke mitt i bushen, men slik at man ikke trengte motorsag og gardintrapp, som få av oss har i fluevesten.

G.loomis GL3 8´3# ble hans første opplevelse med fluefiske, hvilket han tok lett med tanke på hvor svak stangen egentlig er. Det endte med at han tok båten selv og kastet på vakende fisk og som bonus ble det fisk! Det er nybegynnerflaks som trigger denne hobbyen slik at det gir mersmak..........og fortsetter det slik, er nok stang, snelle og utstyr et faktum.

Vind040710-12.jpg

Vind040710-3.jpg

Vindfjell by Morning!! Kan utsikten bli bedre når man har været med seg? Neppe, men er jo noen forventninger til en tur som man satser alt på.....

Vind040710-7.jpg

Vind040710-10.jpg

Ole Hjalmar dukket opp neste kveld med døtterene Victoria og Martine. Luna var selvsagt med og ettersom vanntemperaturen var 18°C på 1m. dyp, var det badetemperatur også for ungene.

Vind040710-8.jpg

Vind040710-5.jpg

Om det var ørret hun var ute etter er jeg noe usikker på, men ei dyktig tispe i vannet

Vind040710-6.jpg

Ole slappet av under solen. Kansje ikke like herlig som <<stuten under kork-éken som luktade på blommorna>> som vi alle har sett på TV, men det var heller ikke langt unna. Ole fant vel ikke frem fluestangen denne helgen, men passet på å nyte dagene uten "stress"......hmmm

Vind040710-2.jpg

På ro-turen hjemover var vi innom hytten til Ole & Føbe for å sette fra oss ting. Ungene ville henge etter båten noe som ga Ole en utfordring med kreftene. Motvind og unger på slep var ikke en god kombinasjon, men det var i såfall en fin avrunding på helgen som egentlig var en fisketur, men som ladet mange batterier.

Bjørn-Martin er klar for flere turer med fluestang i hånden tror jeg, så er vel ikke lenge til neste tur, tror jeg..........

Vind040710-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å få slike tilbakemeldinger selv om man ikke har med de største fiskene, samt hvor myyye fisk man har fått

Takk

Det er vel så enkelt at for de fleste av oss er det nettopp rapporten din det handler om. Stor fisk, gode klekkinger, riktig taktikk og suksè, er vel egentlig bare en bonus oppå det hele. Selv om det ofte er bonusen det blir snakket om  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...