Gå til innhold

Stangtest i Alt om fiske


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest øystein

Ikke akurat logisk (loomis), stengene skal gjennom alle de samme leddene i usa, bortset fra AF, Norske distrubutører bør kunne forhandle seg til lik pris som den de amerikanske forhandlerene får og da trenger ikke prisen på stengene fodoble seg i dette ene leddet!

 

Ikke skyld det på frakt/moms heller,i usa har de sales tax og fraktkostnader der o.

 

En distrubutør bør ikke ha like stor avanse som salgsleddet,de skal trossalt bare taimot og videreformidle stenger, garanti etc er det fabrikken som har annsvaret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller fleste merker kan du ta prisen i dollar (altså pris i USA) og gange med 10, så får du fullpris hos en norsk forhandler i kroner sånn ca. Ofte litt i overkant faktisk. Syns ikke dette er så ille egentlig, i alle fall ikke hvis servicen hos forhandleren er bra. Men dette gjelder ikke alle merker, det er i alle fall ett der du må gange med en faktor noe større enn 10 :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Litt off topic, men likevel:

 

Det som forundrer meg mest er at de som driver f.eks. fluefiskesiden.no kan tillate at enkelte brukere driver ren reklame for en utenlandsk butikk/internettbutikk. Først tar de en del penger for å legge ut et banner (se forsiden eller øverst på denne siden) som reklame for en eller annen norsk aktør. Deretter lar de brukere av forumet reklamere for bedre priser i utlandet. Og ikke bare det, men også spesifikke butikker. Dette er faktisk også blitt gjort av medlemmer av "teamet" som driver siden. Et slikt banner er jo noe som faktisk bidrar til å gjøre det økonomisk forsvarlig å drive siden. Så derfor undres jeg altså over hvorfor dette er helt i orden.

 

Mulig jeg er litt treg i oppfattelsen, men jeg får det ikke helt til å henge på greipet.

 

Beklager avsporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Erik om dette, og vi har ordnet opp i et par innlegg der det var direkte reklame for nettbutikker ol. som selger utstyr (utenom annonsørene våre), som er blitt slettet. Det er ikke rettferdig for andre aktører som betaler for reklame, og støtter oss med å holde siden igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ikkje for å vere stormona,men det er vel ein del av det med å dele erfaringer med andre fluefiskere det gjelder når man snakker om diverse stenger o,l her inne på siden?Vist det er ein av oss her inne som ikkje er knytta opp mot ein leverandør,så er det vel låv å skrive om leverandører o,l man er fornøyd med?eller vist feks eg hadde lurt på kven som selger eit snøre som blir diskutert her inne.Da er det vel greit å spørre om kven som leverer desse?Desuten så reklamerer jo alle om forskjellige merker,og eg trur ikkje at folk handler som gale fordi om det står noko positivt om ei stang her.Trur nok at folk vil vege dette opp mot andre faktorer og?Men det er jo selfølgeli mulig å ta opp tema der det ikkje blir snakk om merker/leverandører :roll:

 

Det er iallefall mulig å sende ein PM til dei de meiner er litt over kanten for ka som er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg må si at jeg er imponert over reaksjonen til de ansvarlige for fluefiskesiden! :D Min lille "utblåsning" var nok litt i overkant ettersom det bare var et par glipper. :oops: Jeg vil da også si at det er mye mye verre på enkelte andre sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er imponert over reaksjonen til de ansvarlige for fluefiskesiden! :D Min lille "utblåsning" var nok litt i overkant ettersom det bare var et par glipper. :oops: Jeg vil da også si at det er mye mye verre på enkelte andre sider.

 

Det sier jo alt om seriøsiteten til fluefiskesiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt en mail til GLoomis for en stund siden, og fortalt dem om de store prisforskjellene.

Tror de fattet poenget og kommer vel til å foreta seg noe mot mellomleddene i tiden som kommer.

 

Oppfordrer andre lesere om å pepre GLoomis og andre produsenter med lignende henvendelser. Det virker!

 

Inntil da må du nok betale blodpriser for norsksolgte stenger. Importer selv. Det er enkelt og MYE billigere.

 

Til de som ønsker å sensurere informasjon som går på bekostning av sidens sponsorer:

Da har du et dårlig produkt å selge, dersom du ikke tåler konkurranse. Og de som skal handle bør tenke seg om to ganger.

Nytter ikke med informasjonssensur i Norge i 2005. Folk synes det er for teit og ser ned på aktører som prøver seg på dette.

 

Støtter gjerne lokale forhandlere, men neimen om jeg liker å bli lurt. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic' date=' men likevel:

 

Det som forundrer meg mest er at de som driver f.eks. fluefiskesiden.no kan tillate at enkelte brukere driver ren reklame for en utenlandsk butikk/internettbutikk. Først tar de en del penger for å legge ut et banner (se forsiden eller øverst på denne siden) som reklame for en eller annen norsk aktør. Deretter lar de brukere av forumet reklamere for bedre priser i utlandet. Og ikke bare det, men også spesifikke butikker. Dette er faktisk også blitt gjort av medlemmer av "teamet" som driver siden. Et slikt banner er jo noe som faktisk bidrar til å gjøre det økonomisk forsvarlig å drive siden. Så derfor undres jeg altså over hvorfor dette er helt i orden.

 

Mulig jeg er litt treg i oppfattelsen, men jeg får det ikke helt til å henge på greipet.

 

Beklager avsporingen.[/quote']

 

Her er jeg helt uenig! Hvis dette skal være et "åpent" forum fluefiskere skulle det bare mangle at man ikke kunne beskrive både billigere priser, spesifikke butikker eller merker osv uavhengig av hvem som har betalt annonse plass. Hvis man skal begynne å redigere bort ting som "kræsjer" med annonsørene er man jo på en måte helt i lomma på dem. Da fosvinner integriteten spør du meg! (Eller er det jeg som er treg i oppfattelsen ?) (Med forbehold om at jeg ikke har sett de omtalte innlegg , og sikkert ikke får se dem n som de er redigert bort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et litt komplisert tema egentlig.

For det er ikke reklame hvis uavhengige uttaler seg. Da er det omtale. Hvis personer som er tilknyttet et eller annet firma skryter av egne produkter er det snikreklame. Problemet er at det ar vanskelig å kontrollere hvem som er tilknyttet hvor. Det er først når det er KJENT at vedkommende er tilknyttet et firma at det oppfattes som snikreklame.

 

F.eks. så må Destination finne seg i at det skrytes av andre produkter enn deres egne selv om de har betalt for annonseplass. De må også finne seg i at noen vevner at de samme produktene selges til en billigere pris et annet sted, det være seg her eller i utlandet. Så sant dette ikke gjøres av en som er involvert i dette andre selskapet :? .

 

MEN, dette er en privat hjemmeside, og hvis eierne føler at slike innlegg gjør sida mindre attraktiv for annonsører så har de full frihet til å fjerne dem. Sånt är livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tore,

 

klart fluefiskesiden kan sensurere for å tilfredstille sine annonsører. Men da må de også huske at det (kanskje) er oss brukerne de først og fremst bør tenke på for å tilfredstille annonsørene (flere brukere = større effekt av reklame).

 

Det hadde _ikke_ fallt i god jord om det hadde vært mine meninger om et produkt eller servisen til et eller annet firma som hadde bitt sensurert bort. I så fall hadde det vært mitt siste innlegg på fluefiskersiden. Etter min mening skal man være yderst forsiktig med å sensurere folks meninger...

 

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Mulig administratorer og moderatorer bør være forsiktig med hvem de anbefaller av andre firma til folk. Det er jo de som tjener gryn på siden, MEN om jeg som bruker vil rakke ned på diverse annonsører her inne må jeg da få lov å gjøre det. Hvis ikke erre jo no galt. Ikke at jeg veit hva og hvem, jeg har en reklamefri nettleser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Glommaguiden er det også en liten tråd om denne stangtesten. Staffan Lindstrøm oppfordrer oss, til å pepre redaksjonene i fiskeblader med e-post hvor vi ber om blindtester av stengene. Først ved blindtest vil man få en helt subjektiv test av stenger - Staffan har jo utvilsomt et poeng. Det er lett å la seg påvirke når man er i et testpanel, uansett om det er stenger eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Dropp å lese testene da vel gutter, å prøv utstyr selv. Det er KUN da dere finner det DERE liker... Blindtest ja....... øhhh, veeeel, de som er godt øvede kjenner hvilke stenger det er alikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Henning

Meiner du at dei som testa stengene i AOF konne sagt ka det var vist dei tok ein blindtest??

Alle 35?

Hhhmmmm.Eg hadde nok blitt imponert då ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen
Meiner du at dei som testa stengene i AOF konne sagt ka det var vist dei tok ein blindtest??

Alle 35?

Hhhmmmm.Eg hadde nok blitt imponert då ja!

 

Selvfølgelig ikke. Men mange er til å kjenne igjen. Var bare for å illustrere at det ikke ville bli 100% blindtest uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at denne debatten er av de som skaper størst engasjement. Avslører vi gutta oss litt (ser ingen jenter i debatten)? Er utstyret så viktig? Min erfaring hvis en styrer unna det aller rimeligste er at alt er bra og noe er ennå bedre. Det viktigste er å finne mer tid til fisking og uteliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Henning

Hei folkens!

Har nett lest den nye testen i AOF om 4er stenger.

Og der står det knallgodt forklart om ka dei gjer terningkast etter.

Og det står veldig klart at det ikkje er sikkert at fordi om ei stang får terning6, at den vil vere den rette for deg.

Dette er ein veldig god måte å foklare det på.

Fordi om eg har ei stang som er perfekt til mitt bruk, trenger den ikkje vere det for andre...

Dvs vist eg har ei stang som får 6er, kan ei stang som får 3er vere bedre til ein anna sitt bruk.

PS det er viktig å lese det som står på sidene før testen før ein leser sjølve testen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Teton

Kan se ut som om Aof har skjerpet seg litt med tanke på disse testene...selv om jeg synes det er nok så mye å "rette" på enda .

Det jeg ikke har forstått her ,er tallene for aksjon og hastighet .. :roll: ..noen som har fått med seg hva de betyr.. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...