Gå til innhold

Lars Lenth anmeldt


Kjell Meiningen

Anbefalte innlegg

Poenget var bare at rensesystemet til Coca visstnok er meget avansert og kan ikke sammenlignes med glommavann rett på flaske  :)

Hmm.. fikk faktisk lyst på iskald boksøl her jeg sitter...

Jepp, derfor jeg nevnte det. Når en "privat bedrift" har slikt utstyr, syns ihvertfall jeg at det offentlige burde ha noe lignende (og da burde det ikke være noe problem med fiskere i drikkevannet...)

Og ikke snakk om øl nå er du snill, har igjen x antall timer på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser ut til at strategien faktisk funket. I hvert fall satt det opp på dagsorden. Moro å se hva resultatet blir  :)   http://larsoglars.no/index.php?option=com_content&view=article&id=118:restriksjonene-skal-revurderes&catid=1:blogg

Uansett. Jeg digger Lars Lenth. Han kan godt blir tatt fro fyllekjøring for min del. Jeg ler uansett like godt av det han har skrevet og vært med på av filmer.

Hadde han vært tørrfluepurist skulle jeg hatt ham som forbilde også  ;)

EDIT: Hmmm...linken til saken var feil. Jeg siktet til saken angående at aften aften hadde skrevet om det. Står på forsiden (litt ned på siden) http://www.larsoglars.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  :D

Ikke ta meg så bokstavelig da!  ;D Er bokstavelig talt på dypt vann allerede da det eneste jeg kan om mineralvann er hvordan man kan konsumere det  ;D Slik jeg forstod det, i all sin kortet, så går vannet gjennom både fysiske og kjemiske prosesser hvor man først stråler og renser vannet for så å fjerne mineralsammensetninger etc. Deretter "bygges det opp" igjen med gitt andel mineraler blabla... Har virkelig ikke snøring og det er kjapt to år siden jeg ble fortalt hvordan det fungerte, så tilgi meg for at jeg vakler på tynn is. Poenget var bare at rensesystemet til Coca visstnok er meget avansert og kan ikke sammenlignes med glommavann rett på flaske  :)

Hmm.. fikk faktisk lyst på iskald boksøl her jeg sitter...

Skjønner ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenk om Lars og Lars hadde tatt affere på alle disse oppdrettsanleggene rundt omkring!! fått litt fokus på dette.. dette måtte vel vært ekstraordinert å frontet i retten:P

Med fokus på å ivareta ørretens nærmeste slektning!!

Hva disse to kara kan utrette med et kamera og den humoren!??!?! skulle ønske jeg kunne gjort noe.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg vet ikke helt jeg gitt :rolleyes:

Det er fiskeforbud i vannet og samma hvor dumt det er så er det vel enda dummere å bevisst tjuvfiske der og samtidig legge ut dokumentasjon på

lovovertredelsen via nettet i etterkant :rolleyes:

Da ber man strengt tatt om å bli anmeldt sånn jeg ser det.

Nei, her tror jeg gutta har kalkulert med bøter rett og slett :)

Hvis målet var å sette fokus på at det bør være tillatt å fiske i Maridalsvannet så har de lykkes tilgangs, men allikevel er jeg av den oppfatning

at forbud er forbud og at man derfor bør gå andre veier for å eventuellt få opphevd fiskeforbudet. Sånn deg gjøres her så oppfordrer man bare til lovbrudd og det synes jeg gir svært dårlige signaler utad.

Jeg mener bestemt at Lars Lenth og Lars Nilsen bør ha mer enn gode nok kontakter i media og andre steder, og at de dermed ville kunne hatt mulighet til å påvirka de rette folka via andre kanaler enn måten det er gjort på her.

Det er vel strengt tatt ikke noe stort problem heller om Maridalsvannet forblir et vann det ikke er tillatt å fiske i, så lenge Oslomarka kan by på et rellativ høyt anntall gode fiskevann.

Uansett fiskeforbud eller ikke fiskeforbud, lovbrudd er ikke veldig kult i mine øyne.......... så de får bøter som fortjent, og det tror jeg de vet også :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg mener L&L gutta har et poeng. De setter søkelyset på: Hvorfor er fisking ulovlig? Jeg aksepterte dette da jeg bodde i Oslo for mange år siden, men det var før nytt renseanlegg kom på plass. Hvorfor oppheves ikke disse reglene nå etter at vannet renses bedre? En kan jo undres? Finnes det noen saklig begrunnelse for at fiskere fra Oslo og omegn utgjør en større risikokilde for uønskede bakterier enn f. eks fiskere fra Larvik som fisker i Farrisvannet?

Er det byråkratiet som maler seint, eller er det andre grunner til at reglene forblir som de er. Jeg ser ikke bort fra det siste.... Da er det bra at noen setter det hele litt på spissen og gir saken oppmerksomhet. Det skulle vært gjort MANGE flere plasser i landet. Vi fiskere er egentlig altfor snille. Blir spennende å følge med her.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Vel, jeg mener L&L gutta har et poeng. De setter søkelyset på: Hvorfor er fisking ulovlig? Jeg aksepterte dette da jeg bodde i Oslo for mange år siden, men det var før nytt renseanlegg kom på plass. Hvorfor oppheves ikke disse reglene nå etter at vannet renses bedre? En kan jo undres? Finnes det noen saklig begrunnelse for at fiskere fra Oslo og omegn utgjør en større risikokilde for uønskede bakterier enn f. eks fiskere fra Larvik som fisker i Farrisvannet?

Er det byråkratiet som maler seint, eller er det andre grunner til at reglene forblir som de er. Jeg ser ikke bort fra det siste.... Da er det bra at noen setter det hele litt på spissen og gir saken oppmerksomhet. Det skulle vært gjort MANGE flere plasser i landet. Vi fiskere er egentlig altfor snille. Blir spennende å følge med her.

bjorni

Det er vel i overkat satt på spissen når man bevisst drar dit på tjuvfiske :rolleyes:

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg gitt :rolleyes:

Det er fiskeforbud i vannet og samma hvor dumt det er så er det vel enda dummere å bevisst tjuvfiske der og samtidig legge ut dokumentasjon på

lovovertredelsen via nettet i etterkant :rolleyes:

Da ber man strengt tatt om å bli anmeldt sånn jeg ser det.

Nei, her tror jeg gutta har kalkulert med bøter rett og slett :)

Hvis målet var å sette fokus på at det bør være tillatt å fiske i Maridalsvannet så har de lykkes tilgangs, men allikevel er jeg av den oppfatning

at forbud er forbud og at man derfor bør gå andre veier for å eventuellt få opphevd fiskeforbudet. Sånn deg gjøres her så oppfordrer man bare til lovbrudd og det synes jeg gir svært dårlige signaler utad.

Jeg mener bestemt at Lars Lenth og Lars Nilsen bør ha mer enn gode nok kontakter i media og andre steder, og at de dermed ville kunne hatt mulighet til å påvirka de rette folka via andre kanaler enn måten det er gjort på her.

Det er vel strengt tatt ikke noe stort problem heller om Maridalsvannet forblir et vann det ikke er tillatt å fiske i, så lenge Oslomarka kan by på et rellativ høyt anntall gode fiskevann.

Uansett fiskeforbud eller ikke fiskeforbud, lovbrudd er ikke veldig kult i mine øyne.......... så de får bøter som fortjent, og det tror jeg de vet også :)

Terje!

Tja, til en viss grad enig hva gjelder sanksjonene. Men uavhengig av nettverk de gutta besitter så er jeg faktisk uenig i at de kunne oppnådd like mye PR uten å gå til et så "drastisk" verk som å begå miljøkriminalitet eller hva nå enn dette faller inn under. Dagens medier er så fulle av sensasjonell (unnskyld uttrykket) drit at man til stadighet må tøye grensene enda lenger for å få ønsket publisitet rundt budskapet man vil fremme. Selvfølgelig tror jeg ikke reaksjonene kom som en bombe, men nå er det engang ikke slik at det er de som deltok på dette som sutrer over feil ressursbruk. Tvert i mot så trenger vi faktisk slike ildsjeler som setter sportsfisket på agendaen. Det er mulig de er et negativt forbilde for enkelte, men hvor kriminelle fremstår de? Ikke ødelegger man noe, forringer verdier, ei heller påfører andre parter sykdom eller død... Man fisker i et vann i marka for å poengtere at det er helt trygt å stille det til rådighet for folket. Dårlige forbilder? Ikke i mine øyne. Det er ikke rent lite hva de gutta har gjort for rekrutteringen. Men det får så være...

En ting er vi uansett enige om Terje:

Hvis målet var å sette fokus på at det bør være tillatt å fiske i Maridalsvannet så har de lykkes tilgangs

Det er mange sider å belyse en sak fra. Jeg mener du henger deg alt for mye opp i tjuvfiske og lykkes langt på vei med å henge dem på den juridiske knaggen, men sakens kjerne er dessverre en helt annen enn denne "grågås betegnelsen". Da har man i mine øyne ikke oppfattet budskapet. Men meg om det  ;)

Skulle virkelig ønske jeg var like fryktløs som disse gutta ;) Dessverre er jeg alt for feig, og ser jeg en politibil med blålys så stuper jeg med hodet først ned i nærmeste kratt. Mulig jeg har bodd for lenge i Oslo... ?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i overkat satt på spissen når man bevisst drar dit på tjuvfiske :rolleyes:

Terje!

Joda, de tjuvfisker, og så gjør de andre oppmerksom på at de faktisk gjør det! Ikke helt vanlig tjuvfiske etter mine begreper, men ja..de gjør noe reglene ikke tillater. Av og til bør en se på reglene og det som synes mye verre, hvorfor endres de ikke! Hva ligger bak???

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta har et poeng, i aller høyeste grad, og det er antagelig ikke mange av oss uenige i. Når det kommer til dette med å bryte regler for å bevise, eller understreke et poeng, så er jeg straks litt mer i tvil om riktigheten av det. Det vil alltid være en masse mennesker som mener en masse forskjellige ting, og godtar man det ene, så kan man jo ikke skrike ut over andre som velger samme løsning for helt andre saker som en er rivende uenig i. Jeg er tilhenger av et samfunn som er basert på regler/lover, at man ikke alltid kan gjøre som man vil, og ofte er jo dette til beste for felleskapet. Tror dessuten at jeg hadde bukka kjapt under i et samfunn basert på den sterkestes rett...

Når det er sagt, så fatter jeg ikke at et forbud mot fiske kan forsvares. Bor selv i nærheten av Farris, bruker båt med motor, og skal jeg være brutalt ærlig har jeg antagelig også urinert i det en gang eller tre når jeg var liten... he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hele stuntet er "feil". Man bryter ikke loven for å fjerne et forbud. Gud bedre å mange andre "eksempler" vi kunne få ut av dette..

Du her rett i det Pål, det er å bevege seg helt ut på kanten... Men, hvor ofte bryter vi ikke lover som helt opplagt er feil? Irriterer meg f. eks. grønn på midlertidig nedsatt hastighet i 80 sone pga. gravearbeid etc, som opplagt er hensiktsmessig  når arbeid pågår, men hvor ansvarlig ikke gidder å dekke til midlertidig skilting etter endt arbeidstid, og det er rimelig opplagt at det skyldes slurv.

Det er lov å mene noe i dette landet og vi er egentlig ofte altfor "dumsnille". Hva som er gjort forut i denne saken kjenner jeg ikke til, men her synes det rimelig å stille spørsmål om gamle kommunale vedtekter fremdeles skal gjelde.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hele stuntet er "feil". Man bryter ikke loven for å fjerne et forbud. Gud bedre å mange andre "eksempler" vi kunne få ut av dette..

Du her rett i det Pål, det er å bevege seg helt ut på kanten... Men, hvor ofte bryter vi ikke lover som helt opplagt er feil? Irriterer meg f. eks. grønn på midlertidig nedsatt hastighet i 80 sone pga. gravearbeid etc, som opplagt er hensiktsmessig  når arbeid pågår, men hvor ansvarlig ikke gidder å dekke til midlertidig skilting etter endt arbeidstid, og det er rimelig opplagt at det skyldes slurv.

Det er lov å mene noe i dette landet og vi er egentlig ofte altfor "dumsnille". Hva som er gjort forut i denne saken kjenner jeg ikke til, men her synes det rimelig å stille spørsmål om gamle kommunale vedtekter fremdeles skal gjelde.

bjorni

Det er dette som blir håpløst i slike situasjoner. For jeg kan fortelle deg at det er IKKE mye morro og stå og jobbe langs en vei hvor fartsgrensen er senket og folk gir faen. Altså motsatt. For noen synes sikkert det ikke skulle være nødvendig å senke i det hele tatt.

Det finnes mange dumme og ikke fullt så dumme regler og jeg bryter mange av dem i løpet av et år. Det gjør nok alle. Hvis du da ikke sitter helt stille....

Men jeg mener uannsett at hvis man bevist velger å bryte regler så nytter det ikke å furte over konsekvensene!

Da er det liten vits med regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hele stuntet er "feil". Man bryter ikke loven for å fjerne et forbud. Gud bedre å mange andre "eksempler" vi kunne få ut av dette..

Du her rett i det Pål, det er å bevege seg helt ut på kanten... Men, hvor ofte bryter vi ikke lover som helt opplagt er feil? Irriterer meg f. eks. grønn på midlertidig nedsatt hastighet i 80 sone pga. gravearbeid etc, som opplagt er hensiktsmessig  når arbeid pågår, men hvor ansvarlig ikke gidder å dekke til midlertidig skilting etter endt arbeidstid, og det er rimelig opplagt at det skyldes slurv.

Det er lov å mene noe i dette landet og vi er egentlig ofte altfor "dumsnille". Hva som er gjort forut i denne saken kjenner jeg ikke til, men her synes det rimelig å stille spørsmål om gamle kommunale vedtekter fremdeles skal gjelde.

bjorni

Det er dette som blir håpløst i slike situasjoner. For jeg kan fortelle deg at det er IKKE mye morro og stå og jobbe langs en vei hvor fartsgrensen er senket og folk gir faen. Altså motsatt. For noen synes sikkert det ikke skulle være nødvendig å senke i det hele tatt.

Det finnes mange dumme og ikke fullt så dumme regler og jeg bryter mange av dem i løpet av et år. Det gjør nok alle. Hvis du da ikke sitter helt stille....

Men jeg mener uannsett at hvis man bevist velger å bryte regler så nytter det ikke å furte over konsekvensene!

Da er det liten vits med regler.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg vet ikke helt jeg gitt :rolleyes:

Det er fiskeforbud i vannet og samma hvor dumt det er så er det vel enda dummere å bevisst tjuvfiske der og samtidig legge ut dokumentasjon på

lovovertredelsen via nettet i etterkant :rolleyes:

Da ber man strengt tatt om å bli anmeldt sånn jeg ser det.

Nei, her tror jeg gutta har kalkulert med bøter rett og slett :)

Hvis målet var å sette fokus på at det bør være tillatt å fiske i Maridalsvannet så har de lykkes tilgangs, men allikevel er jeg av den oppfatning

at forbud er forbud og at man derfor bør gå andre veier for å eventuellt få opphevd fiskeforbudet. Sånn deg gjøres her så oppfordrer man bare til lovbrudd og det synes jeg gir svært dårlige signaler utad.

Jeg mener bestemt at Lars Lenth og Lars Nilsen bør ha mer enn gode nok kontakter i media og andre steder, og at de dermed ville kunne hatt mulighet til å påvirka de rette folka via andre kanaler enn måten det er gjort på her.

Det er vel strengt tatt ikke noe stort problem heller om Maridalsvannet forblir et vann det ikke er tillatt å fiske i, så lenge Oslomarka kan by på et rellativ høyt anntall gode fiskevann.

Uansett fiskeforbud eller ikke fiskeforbud, lovbrudd er ikke veldig kult i mine øyne.......... så de får bøter som fortjent, og det tror jeg de vet også :)

Terje!

Tja, til en viss grad enig hva gjelder sanksjonene. Men uavhengig av nettverk de gutta besitter så er jeg faktisk uenig i at de kunne oppnådd like mye PR uten å gå til et så "drastisk" verk som å begå miljøkriminalitet eller hva nå enn dette faller inn under. Dagens medier er så fulle av sensasjonell (unnskyld uttrykket) drit at man til stadighet må tøye grensene enda lenger for å få ønsket publisitet rundt budskapet man vil fremme. Selvfølgelig tror jeg ikke reaksjonene kom som en bombe, men nå er det engang ikke slik at det er de som deltok på dette som sutrer over feil ressursbruk. Tvert i mot så trenger vi faktisk slike ildsjeler som setter sportsfisket på agendaen. Det er mulig de er et negativt forbilde for enkelte, men hvor kriminelle fremstår de? Ikke ødelegger man noe, forringer verdier, ei heller påfører andre parter sykdom eller død... Man fisker i et vann i marka for å poengtere at det er helt trygt å stille det til rådighet for folket. Dårlige forbilder? Ikke i mine øyne. Det er ikke rent lite hva de gutta har gjort for rekrutteringen. Men det får så være...

En ting er vi uansett enige om Terje:

Hvis målet var å sette fokus på at det bør være tillatt å fiske i Maridalsvannet så har de lykkes tilgangs

Det er mange sider å belyse en sak fra. Jeg mener du henger deg alt for mye opp i tjuvfiske og lykkes langt på vei med å henge dem på den juridiske knaggen, men sakens kjerne er dessverre en helt annen enn denne "grågås betegnelsen". Da har man i mine øyne ikke oppfattet budskapet. Men meg om det  ;)

Skulle virkelig ønske jeg var like fryktløs som disse gutta ;) Dessverre er jeg alt for feig, og ser jeg en politibil med blålys så stuper jeg med hodet først ned i nærmeste kratt. Mulig jeg har bodd for lenge i Oslo... ?  ;D

Hvilket budskap ? ? ?

Budskapet om at fiske i Maridalsvannet er så viktig at det er helt greit å bryte en regel om fiskeforbud?

Ærlig talt, så viktig kan umulig fiske i Maridalsvannet være når Oslomarka har et lite "hav" av fiskemulighter.

LARS skrev:

Tvert i mot så trenger vi faktisk slike ildsjeler som setter sportsfisket på agendaen. Det er mulig de er et negativt forbilde for enkelte, men hvor kriminelle fremstår de? Ikke ødelegger man noe, forringer verdier, ei heller påfører andre parter sykdom eller død... Man fisker i et vann i marka for å poengtere at det er helt trygt å stille det til rådighet for folket. Dårlige forbilder? Ikke i mine øyne. Det er ikke rent lite hva de gutta har gjort for rekrutteringen. Men det får så være...

Klart vi trenger ildsjeler som setter sportsfiske på agendaen, og gudene skal vita at disse gutta har bidratt i fulle monn på det området. Jeg har hatt stor glede av det meste av det de har laget og ikke minst bidratt med. De er selvfølgelig ikke dårlige forbilder, det har jeg aldri sagt. Tvert i mot har jeg stor respekt for disse guttas bidrag til å spre fluefiskeglede for store og små i Norges land.

Allikevel klarer jeg ikke helt å se at fiske i Maridalsvannet er en sak så viktig at man benytter seg av virkemiddler hvor man må ty til "tjuvfiske" for å fronte et ønske om å få oppheva forbudet mot fiske i dette vannet.

Jeg kan bare ikke med min beste vilje se poenget med dette stuntet så lenge mulighetene for fiske i område er enormt bra.

Glem ikke at Lars Nilsen er dypt innvolvert i fiske rundt og i Oslomarka, og han kjenner garantert folk han kunne ha spillt på for å forsøke å endre på gjeldene regler for Maridalsvannet.

Når man ser på bloggen, kan jeg ikke fri meg fra å se på dette som en slags hypa "egotripp" hvor man fronter seg sjøl like mye som saken. Det er bare sånn jeg opplever det.

Det kan godt være at denne saken handler om et håpløst regelverk, men allikevel er det merkelig at man må gjøre sånne stunt for å endre et håpløst regelverk.

Men ok, la oss si at det er veien å gå. Da har jeg noen forslag:

- Neste sommer tar alle de som er uenig i at man bør ha freda områder i Hemsil med seg stanga å fisker i disse områdene fordi man rett og slett mener at regelverket er håpløst. Fest det gjerne til film og legg det ut på nett.

- Mark og slukfiskere kan bare fiske i vei i fluesona i Hemsil og gi blanke i at det er en fluesone fordi man har en personlig oppfating av at fluesone er et håpløst regelverk. Fest det gjerne til film og legg det ut på nett.

- I Rena kakker vi mer enn en ørret og en harr pr dag, fordi det er flere som mener at Rena tåler langt mer uttak enn hva dagens regler gir rom for og at regelverket er direkte håpløst. Fest det gjerne på film og legg det ut på nett.

- I fluesona bør mark og slukfiskere ta opp igjen sitt fiske da det fra mange hold er stor motstand av fluesona og at denne fra flere hold ses på som et håpløst regelverk. Fest det gjerne på film og legg det ut på nett.

- I Hunnselva gjør vi akkurat det samme i fluesona, da det er mange som mener at fluesone er et håpløst tiltak og et tullete regelverk. At all fisk skal sette ut igjen i fluesona i Hunnselva bør vi bare overse, da det er mange som mener at dette er et tullete og håpløst regelverk osv osv osv osv osv.... Fest det gjerne på film og legg det ut på nett.

PS. Sørg for å ha noen kroner til overs for å kunne betale for gildet :D

Hva tror du Lars fra Toten :) ....... det er mange som mener at reglene er Hunnselva er håpløse, så hvis de bryter reglene i fluesona og kakker litt fisk så henger du ikke den på "tjuvfiske" knaggen eller.......? ..... husk da at det er mange som mener det samme om Hunnselva som du sier om Maridalsvannet, dvs at det er et eksempel på et håpløst regelverk.......

Nei, jeg er fortsatt ikke enig i at måten de gjorde dette på er den rette for å fremme fiske i Maridalsvannet og jeg har mine tvil om motivet var

å sette fokus på Maridalsvannet som fiskevann, men tror heller det var et humoristisk innlsag for å holde liv i en blogg....... og innslaget ble helt korrekt belønnet med bøter :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje har et poeng. Ved selvtekt er det den enkeltes oppfatninger som råder, og hvis vi alle skal handle utifra egen overbevisning og overse lover og regler så beveger vi oss mot anarki. OK, det er satt veldig på spissen.

Men jeg synes f.eks. det er riv ruskende teit at jeg skal behøve å kjøpe fiskekort av av en privat entitet for å fiske i en elv i Norge. Vannet i elva jeg fisker i kommer et helt annensteds fra og er der kun en kort periode ( ;D), og fisken beveger seg opp og ned i elva. Grunnen jeg går på er såpass nærme elva at det burde være min RETT å bevege meg der fritt!!  >:(

INGEN private burde EIE en elv eller elvebredder!!!

Er det da greit at jeg overser fiskekortordninger helt og holdent? Jeg er ganske sikker på at jeg kan legge frem argumenter som er minst like gode som i denne saken, og mange gode eksempler fra utlandet. Får jeg like høy martyrstatus?  :rolleyes:

Fiskekortordninger er forresten noe en eller annen BURDE ta tak i! Mange ganger er det ren og skjær flaks om man finner et sted og kjøpe kort. Ofte kjører man bare videre. Hvis det ikke er godt og synlig skiltet hvor man kan kjøpe kort så burde man slippe unna med å kjøpe av en evt oppsynsmann, hvis man ble kontrollert. En sånn sak hadde vært interessant i ta hele veien til rettssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det nettopp det Terje skriver som er problemet, godtar du det ene, så kan du ikke hyle opp om det andre. Det at omtrent alle her inne er enige i at det virker rart, og helt unødvendig, med fiskeforbud der, forandrer ikke det faktum.

Tror forresten ikke at de er overrasket over at det vanket bøter, rart om de ikke hadde regnet med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...