Gå til innhold

Lage løkke med bindetråd - Klar neglelakk?


MagnusSP

Anbefalte innlegg

God kveld!

Et kjapt og enkelt spørsmål her nå. Skal lage løkker på kastelina i morgen, og har ikke noe lim tilgjengelig for øyeblikket. Har hørt at det funker fint å legge litt klar neglelakk på knuta når man binder fluer. Vil det fungere like fint å legge dette på surringene ved løkka også?

God natt! ;)

Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overlever fint uten løkke også. Det beste om du vil ha løkke er å bruke krympeslange slik at du bevarer coatingen i løkka. Nest beste er å bruke roman moser fletta løkker. Hvis det er til å feste mot backing kan du bare fjerne coatingen uten å trenge noe lim over.

Støtter Oddbjørns forslag. Denne linken har blitt lagt ut tidligere, men forklarer godt så det skader ikke med en reprise :)

http://www.scandicangler.com/?mod=article&aID=36701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jada her kan du bruke alt , men mange av de lukter for jævlig , zap luker det ogh , emn ikke værre enn at det går å ha korken av.

Kost i flaska hari allefall denne.

Nordisk , primavillmark , jarle&Bjørnar og flere andre fører dette , men so staffan sier , kjøp det du får fatt i-.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overlever fint uten løkke også. Det beste om du vil ha løkke er å bruke krympeslange slik at du bevarer coatingen i løkka. Nest beste er å bruke roman moser fletta løkker. Hvis det er til å feste mot backing kan du bare fjerne coatingen uten å trenge noe lim over.

Støtter Oddbjørns forslag. Denne linken har blitt lagt ut tidligere, men forklarer godt så det skader ikke med en reprise :)

http://www.scandicangler.com/?mod=article&aID=36701

Dette blir veldig "sexy" men ganske vanskelig med endel liner da de har høyt smeltepunkt. Har sliti med både gl og Zpey snører. Strømpa smelter før lina:) Får du det til blir det dog bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden brukt Aquasure (når tiden ikke er faktoren  :)), men har irritert meg i årevis over alle de halve tubene som må kastes  >:(.

Nå har jeg forsøkt Casco Silikon til 30-40 kroner, og foreløpig ser den like grei ut.

I tillegg til prisen - er tubens innhold i større kvanta  :) enn A.sure - og trenger ikke å være påpasselig med at innholdet blir steinhardt  :)

Lock Tite`s superglue - er hva jeg bruker til hurtigfiksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere egentlig om å kjøre løkkesystem mellom kastesnøre og backing? Synes dere det blir for klumpete, selvom man lager løkkene små? Hva synes du om dette Staffan, du som er monteringsmester (ref: de supre videoene dine)? ;)

Lurer litt på om jeg skal kjøre løkker der eller bare spleise dem med bindetråd. Er jo mye enklere å skifte når man han løkker, men det blir maks 1 kastesnøre-skifte i høst, og det er jo ikke rare greiene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere egentlig om å kjøre løkkesystem mellom kastesnøre og backing? Synes dere det blir for klumpete, selvom man lager løkkene små? Hva synes du om dette Staffan, du som er monteringsmester (ref: de supre videoene dine)? ;)

Lurer litt på om jeg skal kjøre løkker der eller bare spleise dem med bindetråd. Er jo mye enklere å skifte når man han løkker, men det blir maks 1 kastesnøre-skifte i høst, og det er jo ikke rare greiene....

"Det går så fint atte". Lag løkka på backingen så stor at du får snella igennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...