Gå til innhold

Ørreten og døgnflua


Anbefalte innlegg

interessant film, kom i postkassen før helgen. Hadde også savnet litt mer "info", litt mer utdyping, det kan vel kalles "nerdestoff". Filmen har mye bra filming, og er verdt pengene, men det mangler en del på den "røde tråden", og kommentarene var så som så. 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Terje Refsahl

Jeg hadde den store gleden av å se "Ørreten og døgnlfua" i går kveld sammen med min gode venn Erik Eikre.

Til de som ikke har denne i samlinga, LØP OG KJØP :D

Fantastiske scener av klekkende døgnfluer, ørret og annet snadder.

Denne filme burde være obligatorisk for alle som interesserer seg for imitasjonsfiske.

Dette er ikke en fluefiskefilm, men en studie i særdeles god macrofiliming og naturskildring både under over vann. Det er også noen sykt gode vakscener som får håra til å reise seg på kroppen.

Det største plusset med filmen er kvaliteten på selve filmen. Fantastisk kvalitet, sylskarpe bilder, herlige farger og rett og slett en nytelse for øyet.

Må bare takke Arnt Molland for en utrolig god jobb, dette var rett og slett nydelig Arnt :D

Veldig gøy at du fikk deg en egen stand på Villmarksmessa, og jeg håper virkelig at du får solgt denne i store antall for dette var bra.

Jeg regner med at Erik kan kommentere ytterligere om inntrykket vi satte igjen med, for dette likte vi godt begge to :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ja, det var faktisk helt utrolig bra. Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om filmen (som ikke er en fiskefilm, men en film for fiskere), men sliter fortsatt med å finne ordene. Jeg er rett og slett ikke skrivefør nok til å yte opplevelsen rettferdighet via tastaturet. Det var i alle fall uvirkelig deilig med en film som ikke handler om det jeg ser til daglig ved ei ikke ukjent elv. Filmkvaliteten var faktisk så høy at (om ikke ølen spilte meg et puss så jeg husker feil) Terje måtte sjekke om han hadde kjøpt Blue Ray. Det hadde han ikke.  :o

Ellers var jeg altså på besøk hos min argeste motstander i Halfordtulletråden. Vi overlevde begge to. Og Terje viste seg nok en gang som en kjernekar med et merkelig prinsipp. Han er dog unnskylt for utbrudd ved et par av vakene i filmen. Jeg tror sågar jeg sa ååå fyyy f..... høyere enn han. Det lover ikke bra for fortsettelsen i Haltulletefordtråden. Jeg ligger litt tynt an nå, men Arnt Mollan og hans film ga meg også et par gode tips i så måte. Så bare vent du puristen, skal nok ta igjen! Musikk-quiz gir jeg dog opp. Der var du enda mer presis enn ørreten som jagde ørekyte, så der var jeg like lett å ta som ørretene Gisle plukket opp i filmen. Heldigvis er jeg ikke like feit... enda... ;D

Men nok tullprat: Kjøp, løp og glan!!! Det er verdt det. very_exited.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Erik Eikre skrev:

Ellers var jeg altså på besøk hos min argeste motstander i Halfordtulletråden. Vi overlevde begge to. Og Terje viste seg nok en gang som en kjernekar med et merkelig prinsipp.

Ja jeg synes vi kom meget godt ut av denne kvelden, Erik :D :D :D

Ellers deler jeg Eriks opplevelse av filmen, og oppfordrer igjen alle som ikke har sett den om å få den inn i samlinga.

Krysser fingra for at Arnt har klart å karre til seg en stand på Lillestrøm, for potensiale med tanke på salg er langt større der enn på Hamar.

Håper du får solgt mange eksemplarer av denne filmen, Arnt.

Den har ikke gått upåaktet hen over dammen heller, og selv om det er et klipp så får den meget god omtale fra sjæfen for Hatches Magazine samt de som har sett klippet.

9 1/2 stjerne av 10 må jo være bra :D

http://hatchesmagazine.com/blogs/Hatches/2011/02/23/the-brown-trout-and-the-mayfly/

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den filmen virkelig forhindret dere to fra å gå i tottene på hverandre en hel kveld må den være særdeles bra. Det er vel en bekreftelse på det jeg visste :)

Så den på fluebindekveld i Horten og kommer til å kjøpe den selv.

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

bjorni skrev:

Hvis den filmen virkelig forhindret dere to fra å gå i tottene på hverandre en hel kveld må den være særdeles bra. Det er vel en bekreftelse på det jeg visste

Vidar Steimler skrev:

"The Nobel peace price comitty has decided that the Nobel peace price 2011 goes to Arnt Mollan for his contribution to bring peace and understanding between dryfly purists and check nymphers"

;D ;D ;D piece...... for now :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...