Gå til innhold

Erfaring med polaroid-briller


Gjest fredricoo

Anbefalte innlegg

Jeg ville valgt briller i polycarbonat fremfor ren plast. Det er sterkere og har mye bedre optiske egenskaper.

Polarisert er polarisert, det stemmer. (Polaroid er et merke...) Men optiske egenskaper kan forminske eller forsterke kontraster osv.

Smith Optics har noen varianter. Topp kvalitet. Det samme er Habervision, som kun selger online. Registrer deg saa faar du 58% avslag. Dette er det beste tilbudet du vil finne, antagelig. http://www.habervision.com/product/Multex%20Combo.aspx

Jeg ville gaatt for black rose yellow grey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 10 par Pro-guide til kr 50,- pr. stk., samt to par X-Way til en dyrere penge - når jeg var i Sør Afrika i forrige uke.

Alle polaroid selvsagt.

De billige - blir med på "alt" - da jeg har en tendens til å rote de fælt til/miste.

De mer fasjonable - får bli med på "kongeferder".

De dyreste hadde bedre passform (hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt de  :D), og bedre optikk.

Men for kr 500,- kan jeg tillate meg å sløse bort 10 par iløpet av en sesong i elven/sjøen.

Egentlig så har jeg ikke så mye mer bruk for polaroidbriller enn Zeiss-brillene jeg har hatt i flere år (som ikke er polaroid).

Men så speider jeg ikke etter fisk med kikkert og polaroid heller :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg briller først og fremst for å beskytte øynene mot fluekroker og sol, men når man først skal bruke briller under fiske er det selfølgelig en fordel om de er polarisert. Det er aldri dumt å gi seg selv best mulige odds når man skal forsøke å lure disse utrolig intelligente skapningene  ;D

Jeg trenger ikke briller for å se vak, eller klekkinger . . .  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...