Jump to content

Problemer med å legge inn bilder.

Recommended Posts

Guest Terje Refsahl
Posted

Jeg forsøker å legge inn noen bilder i en tråd her men får det ikke til.

Får bare denne feilmeldingen:

Vedlegget kunne ikke lagres. Dette kan være fordi opplastningshastigheten er for treg eller at fila er større en det serveren tillater. Ta kontakt med administrator for mer informasjon.

Bildet jeg skal legge inn er 108 kb så det burde holde.

Siden dette ikke akkurat er mitt første bilde så mistenker jeg at noe ikke funker som det skal her i dag.

Kan moderatorene se på saken?

Terje!

Posted

På min visning har "svar på dine innlegg", "uleste innlegg", "pm-konto" osv forsvunnet. Kan ikke skjønne at jeg har rotet det til sånn. Flere som er i samme situasjon?

Posted

På min visning har "svar på dine innlegg", "uleste innlegg", "pm-konto" osv forsvunnet. Kan ikke skjønne at jeg har rotet det til sånn. Flere som er i samme situasjon?

Det var gjøken meg det som hadde trykket på et ikon øverst i høyre hjørne. Sånn går det med skjenk foran pc'n.  :-[

Posted

Vet ikke i farta hva som kan være problemet. Har satt opp størrelsen på mappa til vedleggene, men det hjalp ikke. Skal se litt mer på dette når jeg får litt tid.

Posted

Det ser jo ut til å funke igjen. Eneste jeg har gjort er som nevnt å øke plassen til vedleggene. Kanskje det tok noe tid før dette virket (cache?)??

Posted

Det ser jo ut til å funke igjen. Eneste jeg har gjort er som nevnt å øke plassen til vedleggene. Kanskje det tok noe tid før dette virket (cache?)??

Cache det ja! (PLING!  ;D )

Posted

Cache det ja! (PLING!  ;D )

;D ;D

At den "husket" litt av de forrige innstillingene. :)

Posted

Det skal ikke stå på plassen i hvertfall. Vi bruker kun 3,2 av de 10 tildelte gb.

Kan øke maksstørrelse på bildevedlegg til 400kb igjen da kanskje?  8)

Hehe... Jeg satte den ned ift å ha en raskere side og for å se om det bedret dette sql maset.

Tror ikke det hadde så stor virkning. Men 400kb synes jeg er mye.

Posted

Det skal ikke stå på plassen i hvertfall. Vi bruker kun 3,2 av de 10 tildelte gb.

Kan øke maksstørrelse på bildevedlegg til 400kb igjen da kanskje?  8)

Hehe... Jeg satte den ned ift å ha en raskere side og for å se om det bedret dette sql maset.

Tror ikke det hadde så stor virkning. Men 400kb synes jeg er mye.

Da inngår vi kompromiss på 300. Synes ofte jeg ender rundt 250kb når jeg komprimerer uten for mye tap.

Posted

Lag en flickr konto. Last bildene opp der, og link til bildene.

Da kan en legge ut bilder som er på mangfoldige MB uten noen problem.

Raskt og lett, og en kan velge hvilken størrelse bildene skal komme i.

Jeg prøver meg på en demo :)

Disse bildene er på over 6 MB når de ble lastet opp på flickr. tok 30 sek å laste opp.

5297074659_ef8834c9bb_t.jpg

Litt større :)

5297074659_ef8834c9bb.jpg

Og passelig for ffs? :)

5297074659_ef8834c9bb_b.jpg

• Create New...