Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei Vebjørn og Amund :)

Her er bilder av "Spey Kutling SG"

(SG=Sølv/Grå, som er de to typene dubbing, som brukes i flua)

Bindebeskrivelsen på Spey Kutlingen legger jeg ut senere, da alt jeg hadde skrevet datt ut når jeg postet

i stad. Orker ikke en gang til nå :'(

Har testet den ut godt over en tid nå, og kan med sikkerhet si at den funker helt optimalt ;D[attach=1]

post-1079-13949887572763_thumb.jpg

post-1079-13949887573196_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da kan vel si det sån at den flua der funka Mriks eller :):D;D var jo med når du "prøvde" den i Tønsberg konkur.(Speed konk. på fredag)

Du hadde jo på tre fisk før jeg rakk å få drattlina av snella he he, du var ganske fornøyd da. Bare så synd at du ikke  hadde med håv...

Vi burde vel å fått med disse to gutta på en kveldstur etter Havabboren og Sjøørreten snart?

Men det er ikke sikkert de har lyst???

Mulig at vi får en like bra tur som i fjor, noe som skal gått gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindebeskrivelse på ”Spey Kutling SG”

Krok: Tiemco ( tmc 777sp size 6)

Øyne: Kuleøyne

Dubbing: Salmo Supreme Silver Gray, og kaninstrips i grå og sortspraglete farge.

Hale: En liten bunt kaninstrips Grå/sort spraglet, Spey hackle.

Hackle: Speyhackle

Ribbing: Blank sene i ca 0,20 mm.

Bind inn kuleøynene ca 5 mm bak krokøyet. Surr så tilbake til krokbøyen og fest inn en liten bunt fra kaninstripset. Så festes et speyhackle og det surres rundt slik at det ligger bakover og rundt halen. Så bindes ribbingen av sene inn, og et nytt Speyhackle på samme sted. Lag så to dubbingløkker på samme sted. Legg inn Salmo supreme dubbing i den første dubbingløkka og twist og surr frem til kuleøynene. Ta så ca 2-3 cm med kaninstrips inn i ei papirklemme, (pass på at ikke kaninhårene blir for lange), og legg inn i den andre dubbingløkka, spre det godt utover og twist. Surr så fremover i vide tørn slik at dubbingen under er synlig, og ta en 2-3 tørn foran kuleøynene også. Surr så Speyhacklet i vide tørn frem til krokøyet, og bind inn. Så surres ribbingenoppover flua , for å forsegle Speyhacklet. Avslutt med litt lynlim og wipfinish!

PS. Sett gjerne kuleøynene litt på skrå, så får fluen en litt bedre gange og du fanger flere fisk!

Sikkert litt tungvindt skrevet men jeg håper det er forståelig :rolleyes: og vil du binde uten 2 dubbingløkker så er jo det og mulig, men jeg syns det er best!

Lykke til med bindingen gutter ;D

post-1079-13949887578658_thumb.jpg

post-1079-13949887579028_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også legges inn litt bly i tillegg til kuleøynene, slik at flua får en litt mer

stupende gange. Men det er jo litt smak og behag ;D

Jeg synes ihvertfall begge dele har fungert greit!

Pistus: den fungerer nok som en rekeimitasjon også ja, så kutling reka er jo et navn det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, lenge siden sist rapport nå :P Sorry.

Men jeg får skrive en nå da :D

Plane var å spille fotballkamp på lørdag og derfor ble det ingen helgetur til sverige. Men kampen ble avlyst, og jeg og fatter'n dro til Fjalla på ettermiddagen.

Når vi var framme blåste den sjukt, og mørke skyer raste mot oss i full fart.

Jeg håpet skyene ville slippe ned en liten dusj og så dra med seg vinden, og hva skjedde!

Det ble perfekte forhold, med mye mygg og vanskelig fisk.

Jeg starta med en liten abborstreamer(mens det enda blåste mye) of denga i vei.

Etter noen få kast spruta en kilos ørret ut av vannet noen meter bak flua. 

Jeg gikk på den andre siden av den lille vika og ventet. Da skjedde det,noe flyttet mye vann i bølgene 10 meter ut.

Og så igjen.

Jeg la til slutt ut en stor foammaur.

5 min, bang!

3 sek, nei!

Men så vaka den jaggu igjen, og jeg satte på en palmer krok 14.............. 

Du må nok se filmen ;D 

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til filmen:

Vil gjerne høre tilbakemeldinger, enten de er posetive eller negative.

Bruker nemlig litt tid på det, og da er det morsomt å høre hva folk mener :D

Endelig satt fisken over kiloen,1,2 kg 8) Og i Østfold  :o

[attachimg=1]

Vebjørn!

post-4210-13949887676642_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var en tur ute i går også!!!    Ble som vanlig ikke noe!!! :(  Er ganske dødt nå (selv om jeg hører rapporter om 3 kiloser på favorittplassene mine)  DAMN IT   >:( >:(>:(  bruker kutling imitasjoner og flyt i skumringstimen

Men jeg gir meg ikke så lett!!!!   ;D

[attachimg=7]

Forresten, glemte å legge ut bilder fra åpen gård på Kalnes!!! min oppgave var lære andre kaste med haspelstang (lærern sa det var fluestang dagen før), men pytt pytt!!!   ;)

Også var det et basseng vi la ut fisker fra vestvannet i så folk kunne se rundt (abbor, gjedde, gjørs, vederbuk, brasme:D   fikk dessuten ta med noen 800 grams abborer hjem når vi tømte bassenget!!! Det betydde deilig abbor middag!!!

[attachimg=1]

Boring!!!  I wanne flyfish, dont haspelfish!!!   :(

[attachimg=2]

Haha

[attachimg=3]

Kind of shit!! ;D

[attachimg=4]

Gjørs tror jeg

[attachimg=5]

Abbor over gjedde, noe som ikke kunne i skjedd hvis de hadde vært fri!!! haha

[attachimg=6]

Gjedde

[attachimg=8]

Pene abborer

[attachimg=9]

Middag

post-4001-13949887718764_thumb.jpg

post-4001-13949887719299_thumb.jpg

post-4001-13949887719859_thumb.jpg

post-4001-13949887720239_thumb.jpg

post-4001-13949887720729_thumb.jpg

post-4001-13949887721189_thumb.jpg

post-4001-13949887721578_thumb.jpg

post-4001-13949887722189_thumb.jpg

post-4001-1394988772267_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Fantastisk fisk Vebjørn og bra klipp. Misstenker at det var faren som var nødt til å stå og være tålmodig med kameran. Hehe, noen må jo gjøre det. Bra jobbet!

Link til filmen:

Vil gjerne høre tilbakemeldinger, enten de er posetive eller negative.

Bruker nemlig litt tid på det, og da er det morsomt å høre hva folk mener :D

Endelig satt fisken over kiloen,1,2 kg 8) Og i Østfold  :o

[attachimg=1]

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, planene var egentlig å dra ut 7 på kvelden utafor stangerholmen, på innsida der!!  ligger fint i le der når sønnavinden blåser sterkt!!!  Men jeg orka ikke å dra ut, jobba 8 timer på kiwi fra morran av, så måtte barra sove kvelden ut!!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...