Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

Fantastisk fisk Vebjørn og bra klipp. Misstenker at det var faren som var nødt til å stå og være tålmodig med kameran. Hehe, noen må jo gjøre det. Bra jobbet!

Link til filmen:

Vil gjerne høre tilbakemeldinger, enten de er posetive eller negative.

Bruker nemlig litt tid på det, og da er det morsomt å høre hva folk mener :D

Endelig satt fisken over kiloen,1,2 kg 8) Og i Østfold  :o

[attachimg=1]

Vebjørn!

Det har du helt rett i ;D

Flaks for meg at han ikke tok fluestanga ut av tuben den dagen  ;D8)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Halla!

sorry for at det ikke blir noen rapporter.

Har eksamen til uka, så det blir ikke mye tid til fiske.

men etter neste helg håper jeg på ny tur til marka. (eller det blir det uansett ;D )

Hva amund driver med vet ingen, men vi får håpe han finner fram til noe vann med ørret han også.

Neida, han blir med neste helg for å filme hann ;D

Hehe, kom nettop hjem fra fotballkamp.

For noen uker siden tapte vi 21-0 mot det dårligste laget i serien og i dag overkjørte vi det beste laget i serien 5-2.  ;D ;D

Dette kan bli spende fremmover :P

bare å glede seg til eksamen er ferdig :D :D :D :D

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, er masse prøver på meg også, så det blir ikke mye tid til fisking, neste helg blir knall..... ;D  Men stikker en tur i kveld, selv om lysten sier at jeg ikke vil fiske når mørket faller på, så skal jeg gjøre et forsøk.. kanskje det er noen svære beist der!!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vell å binde noen sånne maurer på meg også til fiske neste helg, (gleder meg)......

Men en litt forsinket rapport fra forrige helg kommer nå.... (søndag)   ;D  Dro ut kl 9 (på morran og ikke kveld, hadde tenkt å dra ut på kvelden, men jeg så nøkken ved vannkanten helt fra verandaen så da gadd jeg ikke), sterk vind (7-9 m/s), overskyet, fisket på solviken på onsøy...  Brukte alt fra jiggy til tanglopper...  Ble en del lugg på de store fluene, så med en gang jeg byttet til en loppe, satt en horngjell på...  Ellers dødt, virker som sjøørreten er i det trege hjørnet nå...  

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Også så heldig som jeg er å går på kalnes vgs med naturbasert aktivitet som et fag, så har jeg selv muligheten til å fiske i skoletida...  Tirsdag, på selveste orkan-dagen (  ;D ) dro klassen på fisketur ved et ørretvann, ikke så langt fra vest vannet...    8)

Fluestanga var selvfølgelig med, og lærern arrangerte til og med fiskekonkurranse til alle i klassen...  Det ble landet kunn en fisk....  En abbor, og hvem fikk den? Jo, det vet dere vell.......  

 ;D

[attachimg=4]

[attachimg=5]

Amund

post-4001-13949887903766_thumb.jpg

post-4001-13949887904183_thumb.jpg

post-4001-13949887904429_thumb.jpg

post-4001-13949887904795_thumb.jpg

post-4001-13949887905201_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ifjella i går.

hele turen ble preget av at det blåste helt vilt.

komm fram, så etter vak i flere timer.

Så ingen vak, spiste pannekaker i to timer.

Etter vi var ferdige blåste det bare enda mere( trodde ikke det var mulig) 

Vi( lillesøstera mi og meg) bestemte oss for å prøve abboren istede.

Takktikk: Vebjørn pælmer alt han har mot stormen Hedda drar inn.

Det førte til 2 små abbor og en passe liten ørret.

Så vi dro hjemm og alle var fornøyde.

Jeg filma mye, men venter med film til etter neste helg en gang.

Jeg og Amund drar opp på onsdag og blir til søndag. Da satser vi på å fiske mye og å filme mye :D

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker rokker, synd det tar så mye tid å steke de  :P

Er hjemme igjen fra 5 dager i marka.....

Amund legger ut bilder og sånn snart.

var jaggu oppe å snuste på flere kilosfisker, en til slutt var det faktisk Amund som klarte å lure en som nærmet seg voldsomt.

Jeg mistet flere fisk på denne turen enn jeg har gjort i hele mitt liv og klarte ikke mere en tja, 42cm flott skogsaure.(Amund sin var noen små cm lengere ;D )

Grattis med ny pers! Blir vel med meg til Fjella igjen du?.....    ;D

Vebjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på dagen i dag:  

Mauersvermingen hadde ikke tatt helt av enda. De få som allerede hadde tatt til vingene forsvant fort i brutale sprutvak.

Jeg lusket rundt under trærne i slipp-sjapper, sjorts, og t-sjorte. I den ene hånda hadde jeg flueboksen og i den andre fluestanga. En maur av typen xxl stokkmauer ble satt på en fortom av 0,15mm. Litt tynt?

Mens jeg satt under en stor bjørk som hang utover vannet kom Amund gående langs vannkanten.

- Blitt no? sa Amund.

- Tja 2 ørreter på 200 og 600-700 gramm og en abbor på tørt, du a?

- Nei, Ole ligger i lyngen der borte å viste meg en fisk men jeg missa to ganger.

Ok, tenkte jeg. Jeg får vel gå bort til pappa da.

Han kunne fortelle om brutale vak utenfor den lille øya der vinden blåste kraftig.

Hmm, jeg gikk bort til øya. Må jeg svømme tro?

Nææ, satser på å kaste 25 meter og la snøre drive på utsiden av øya.

Første kastet ble en fiasko. bukten rakk ikke rette seg ut før snøret landa på vannet og det ble bare en stor klump med surr.

Neste kastet satt perfekt og snøret for lynraskt ut av stangringene før flua landet fjærlett på vannet.

Etter noen minutter spruta det til. vrumm, plask, skvulp, tilslaget satt.

fisken var av det spreke slaget, og måtte være rundt kilosmerket.

Etter noen minutter med nærvepirrende kjøring av stor fisk i en grøt av vannlilier lå fisken på gresset.  

Knips, Knips, noen bilder. så svømte den  ut mot dypet igjen.

Fra det ukjente paradis i indere Østfold....... Ikke de som har hytter der engang vet om ørreten som svømmer rundt i dypet......

[attachimg=1][attachimg=2]

Vebjørn!

post-4210-13949888044974_thumb.jpg

post-4210-13949888045596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, om jeg blir med til fjella igjen, var det et spørsmål?....  jajajaja, seffff, but anyway..... :D

Onsdag:

Vi kjører hjemmefra etter skolen med stenger og sneller klare til å fiske ørret på tørt, vandrer inn i villmarken nærmere bestemt vestfjella...  Det blåser litt, litt småkjølig, men værforholda for de neste dagene så ut til å bli perfekt for maursverming (ifølge yr).......

Vi slår opp teltet, tror ikke vi har slått opp teltet så fort før vebjørn, men samma det, tror det hadde noe med fiskelysten å gjøre!!!  Fikk fiska litte granne den kvelden, ble en liten ørret på vebjørn, og en mengder abbor på oss begge.... :D

Etterhvert begynte klokka å bli mange vi ble til slutt sugd ned i soveposene!  8)

Torsdag:

Vi fisket oss rundt vannet vi hadde teltplass ved, ble først en ørret på tørt på meg, vet ikke helt størrelsen, men ikke en av de minste...

Etterhvert smalt det på 5 ørreter til, alle tatt på maur imitasjoner, (Flyvamævvern) fra fluedatabasen ble mest brukt..

Greide til å med perse med to halvkilos fisker på samme dag, gamle rekord på brunørret var 400 gram.....  Deilig :D

Vebjørn greide å lure en del han også, mer enn meg tror jeg!!   :rolleyes:

Fredag:

Vi hadde planer om å utforske nye områder og vann vi hadde teltplass ved og nye vann ble prøvd.

Det ble nok en del fisk denne dagen også, veldig stor flygemaur aktivitet denne dagen, fisken vaket overalt (på sitt beste) i det ene vannet vi besøkte....   Maurimitasjoner sto fortsatt på lista... :D

Både jeg og vebjørn mistet en del fin fisk denne dagen, men vil si at det ble mer enn vellykket for meg....    8) Vebjørn ledet antallet fisk denne dagen også!!

Fikk en fin halvkilos fisk denne dagen også!!!  Deilig

Lørdag:

Jaja, hva kan man si, vi fisket rundt samme vannet vi gjorde på torsdag, fisket startet noe tregere enn på torsdag (lite vakaktivitet) denne dagen så jeg tok fram ørekytestreameren og landet nok en liten ørret :D

Vebjørn fikk flere fine ørreter fra 500 gram til 800 gram utover dagen når vakaktiviteten virkelig økte på.... ;D  Mens jeg sto på feil sted, altså på andre sida av vannet av der han, sto jeg og så på at han dro opp fisk etter fisk :D  fikk noen fisker der jeg sto også, men langt fra så fine som hans!!!  Fortsatt maur-fluer ;D  

Søndag-min dag:

Jaja, jeg sto opp tidligere enn vebjørn denne dagen for jeg hadde virkelig trua i dag, jeg gikk nedenfor teltet og gjorde noen fine kast i vannet, uten resultater... :-X  Etterhvert sto vebjørn opp!!  Vi spiste frokost og gikk til fiskeplassen vebjørn hadde hatt stor suksess på dagen før....    Framme ved plassen kunne jeg notere meg noen små vak, sikkert liten fisk, men samma det... Vebjørn gikk litt bortafor..

Jeg slang ut en maur imitasjon der det hadde vaket, tok litt tid, ssssslllllupppp, tja, en fisk vaket der gitt, på flua MII... Søren jeg var ikke rask nok....  PRøvde en gang til, sssssluupppp, igjen, så treg jeg er, greide ikke tilslag igjen.....

Kaster ut en gang til, KAAABOOM, ''ja, der sitter'n vebjørn'', plask og hele fisken er i lufta og det er da jeg ser hvor stor den er!!  Kilosfisk, ''hent håven vebjørn''.....  

Hjertet dunker lynraskt og til slutt kunne vebjørn håve en fin fisk.....   Endelig, fin fisk.... :D  

Bilder blir tatt av fisken og fisken blir sluppet lykkelig ut igjen... :D Vebjørn fikk en fin fisk senere (på min flue, flyvamævvern), men ikke så fin som min, mohaha ;D

Nei, nå kan jeg ikke skrive mer for må jeg sove, så noen bilder medfølger...

Takk for turen Vebber'n ;D

[attachimg=1]

Flyvamævvern

[attachimg=2]

Første ørreten min!

[attachimg=3]

Frokost

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

Disse fiskene var bare en smakebit av de vi fikk ;D

post-4001-13949888046019_thumb.jpg

post-4001-13949888046314_thumb.jpg

post-4001-13949888048196_thumb.jpg

post-4001-13949888048816_thumb.jpg

post-4001-13949888049255_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får legge ut noen flere fisker jeg fikk da.

Som sagt, ble det mye fin fisk på meg.

Amund fikk bare en stor og ellers bare mindere. Men til gjenngjeld var Amund sin 2 cm lengere en min.

Amund legger vel ut bilder av sine, her er i allefall noen av mine.

haha, du. jeg syns min var finest jeg. moahahah.....

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3][attachimg=4][attachimg=5][attachimg=6]

post-4210-13949888049655_thumb.jpg

post-4210-13949888050173_thumb.jpg

post-4210-13949888050696_thumb.jpg

post-4210-13949888051236_thumb.jpg

post-4210-13949888093984_thumb.jpg

post-4210-13949888103237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vebjørn, du glemte å si at fisken ble tatt på en Amund's special (flyvamævvern), du må si ifra når du låner fluer av amund vettu!!!  ;D

Ok, greit.

Den største jeg fikk tok på en flue amund hadde bundet.

flyvestokkmaur.

Etter utallige turer i fluefett, ristebokser, og allslags imprignering fløt den faktisk :o

Jeg skal lage en film i løpet av uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ, blir lite fisking gitt. 

har andre nok ting å drive med  :rolleyes:

Men i helgene får jeg alltids presset inn noe.

Stikker i morra til ......... et sted langt inne i de svenske skoger. Fin fisk sier de at det er der også. Eneste minus er at det er litt bjørn der  :-\ Liker ikke sykle rund aleine på skogsveier der det står bikuber med strømmgjerer rund  :o

Føles litt tryggere om høsten med hagle i hånda og slugs i lomma, en med fluestang i hånda og flueboks i lomma  ;D 

Men  jeg ble ikke spist i fjor så da blir jeg vel ikke spist i år heller..... 

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ, blir lite fisking gitt. 

har andre nok ting å drive med   :rolleyes:

Men i helgene får jeg alltids presset inn noe.

Stikker i morra til ......... et sted langt inne i de svenske skoger. Fin fisk sier de at det er der også. Eneste minus er at det er litt bjørn der  :-\ Liker ikke sykle rund aleine på skogsveier der det står bikuber med strømmgjerer rund  :o

Føles litt tryggere om høsten med hagle i hånda og slugs i lomma, en med fluestang i hånda og flueboks i lomma  ;D 

Men  jeg ble ikke spist i fjor så da blir jeg vel ikke spist i år heller..... 

Vebjørn!

Hørtes spennede ut med tur inn i de dype svenske skoger! Venter spent på rapport.

Og ang. bjørnen, så er du vel strengt tatt mindre trygg med hagle i hånda enn uten. Med mindre du er nært i slekt med Lucky Luke er det ikke så lett å avlive en angripende bjørn med ett skudd. Og skadeskutt bjørn er jo gjerne litt hissig av seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stemmer vel egentlig det Håvard, men man føler seg liksom så forsvarsløs.  

Jaja da er jeg hjemme igjen, allerede. Blir jo mere kjøring en fising!

Men vi startet TIDLIG lørdag morgen og satte oss i bilen. Så fulgte flere timer med kjøring, soving, kjøring, og enda mere soving.

Vi kjørte så langt inn på skogsveien som vi kom, og derifra sykletet jeg alene innover. Må si man skvetter litt ekstra når det drar ut storfugl fra veigrøfta, bjørn. Men det skulle bli verre. vel framme ved vannet vaket det en fin fisk 20 meter fra land på myggpupper. Jeg så bare noen store finner som var oppe i ny og ne. Men når jeg hadde fått rigget stanga blåser det selfølgelig opp. Og det var da voldsomt til vind. Jeg ga opp myggfisken og ruslet til andre sia der vinden sto imot. En maur krok 12 landet 3 meter utpå etter masse rot med trær og baksleng.

5 min så plask, fisken kroket seg selv. Etterpå så jeg 5 vak alle spiste maur krok 12 ;D Men det var da ikke denne størrelsen jeg hadde blitt lovet :-\

Vinden løyet og noen saftige vak kunne høres utpå det lille vannet. Så kommer det en stor døgnflue, så en til.

Så fanger jeg en og...... Vulgata spinner ? hmmmm må ha blitt overkalket ;D:P

Men jeg sveivet inn for å sette på en mega biff. Da skjer det, 2 meter fra myrkanten spruter det til, og alt som er igjen etter jeg har røska flua ut av kjeften på den er en STOR strømmvirvel. det er ingen hvilken som helst fisk som pusher så mye vann  :o De neste timene bestod for det meste av vulgata, knott, og knoting. Jævla kløne :P Er det mulig å rote bort et så fint fiske med så stor fisk.

Jaja jeg sykla tilbake til avtalt tid sent på kvelden. Noen duer fløy opp fra under en saltstein, og jeg slapp bremsen på sykkelen og suste ned bakken. Plutselig hører jeg noe i skogen til venstre for meg og ser noe STORT og brunt.

Sykkelen skled 5 meter etter voldsom bremsing både forran og bak, og ut av skogen 3 meter forran meg kommer den ut. Heldigvis er den ALT for stor til å være en bjørn. Veien ristet i det den løp over.  :o

Jeg har en lei tendens til i komme alt for tett på dyra i skogen. Et rådyr som blir jaget av en irsksetter kan ende katastrofalt viss det ikke ser hvor det løper :o Men det er en annen historie.

Kvelden raste unna med for det meste stor fisk som stresset rund etter mikroskopiske mygg. En stor plog etter PT-nympha var det eneste.

fiske var alt i alt greit, størrelse betyr ikke alt :P  Hørt om noen som har sykla på elg før? Det var i allefall ikke langt unna. :-\

Skal legge til noen bilder:

Vebjørn!

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3]

post-4210-1394988816917_thumb.jpg

post-4210-1394988816984_thumb.jpg

post-4210-13949888170548_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører vi en laaang pause på denne siden  :(

Nå er det få uker til vi reiser til fjellet begge to.

Amund til hardangervidda. Og jeg til de to fylkene som ligger helt øverst i landet ;D

Amund kjører ørret og jeg røye, så får vi se.

bilde av 3 digre fisker fra i fjor skader vel ikke.

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3]

post-4210-13949888232706_thumb.jpg

post-4210-13949888233198_thumb.jpg

post-4210-139498882336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, får satse på at jeg får noen sånne når jeg skal krysse hardangervidda fra Imingfjell til Kinsarvik.....  :D

8) 8) 8)

Var ute å prøvde lykken etter sjøørret fra klokka 11 til klokka 1 på nattan i går...  Mista en skikkelig sugg, og hadde en ffølgefisk som satt, men som falt av.....    Prøver lykken i kveld med litt mer trua...  Nordavind og stille :D

Var faktisk en god del mektige sjøørretvak i bukta jeg fiska i, kan ha vært torsk også!!!!

Prøver igjen i kveld med enda bedre forhold ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...