Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det blir digg!! Syns igrunn høstsesongen er best, den varer lenger enn vårsesongen og har en spesiell sjarm over seg som jeg liker!   ;)

Håper iallefall den varer lengere en årets vårfiske  :-\ For det fikk ikke jeg med meg :-X:P

Var litt ''skremmende dårlig'' den vårsesongen vi hadde i år syns jeg!!!  Får håpe det blir mer ut av høstsesongen, syns det ser lyst hvis jeg tenker på hva jeg har fått i sommer!!!    8);D     Prøver også å ikke ha for store forhåpninger.

Sorry people, jeg må beklage med å legge ut noen flere bilder her, føler at fiske bildene jeg har tatt blir så bortkastet når jeg ikke ikke legger det ut her.   ;D

[attachimg=1]

[attachimg=2]

På verandaen

[attachimg=3]

post-4001-13949889000139_thumb.jpg

post-4001-13949889000444_thumb.jpg

post-4001-13949889000806_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt deg PM Tony  ;)

hahaha, Lars    8)

Anders, har fiske fra båt langs vestsiden av Rauer et par ganger med sluk når jeg var yngre, men det er jo ikke lov å fiske på den delen av Rauer. Er jo ikke lov å gå i land + at det er 50 meters grense fra land og utover  (tror jeg ihvertfall da) ;D

Men hvor på vestsiden av Rauer fisker du Anders?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel okay, kan vel ikke være så farlig å fiske fra båt nærme land....   Ingen skyter deg for det tror jeg!!  ;D    Vet bare åssen det er når kystvakta plutselig endrer kjøreretning og kjører rett mot deg og du ikke kan flykte!!!  Også stiller de mange spørsmål, også kjører de også må du vente på en bot som aldri kommer!!!!    ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Anders fisker mest fra båt :)

Stemmer det Tony. Ikke noe problem og fiske nær land når det ikke er militærøvelse, har også snakket med folk som har fisket fra land uten og bli jagd. Jeg har best fiske på vestsiden omtrent midt på der er det en stor stenformasjon (Rauke som det heter ) og sørover mot tuppen. Har fått SØ flere mellom 1,8 og 2,2 hatt følgere opp mot ca 5-6 kg. Sett HA jage men ikke fått. Snakket med en som dorget etter makrell han hadde fått HA der. Har fisket der i flere år, men ikke sett så mye stor fisk der som i år.  :)

Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvor jeg legger neste pontongtur :rolleyes:

hehe, blir en lang tur med pontongen pistus!!!  :rolleyes:  ;)

Men, var en tur ute med jolla i dag også gitt, vil egentlig ikke skrive det her, men føler meg bedre hvis jeg deler det med dere!  :-X

Mye vind (nordavind) som førte til sjuukt klart vann. Virka som temperaturen i vannet var noe kjøligere enn vanlig, men det var positivt. Dro til yndlingsskjæret mitt for sjekke om fisken/fiskene var til stede der. Kasta ut en ''kul-kutling'', bang...   

En stor SØ smalt på, usikker størrelse, men ihvertfall halvannen kg. Tok flua 3 meter fra båten og så fisken tydelig, etter ca 6 sek så sa det spjong i stanga og fisken levde i det fri igjen!!!! ??? ??? ??? 

Tror aldri jeg har banna så mye før!!!

Men man lever videre...  Fikk en del lugg etterpå ved en strand i nærheten.    ;)

Noen som har peiling på hvordan man kroker en fisk SKIKKELIG!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker ofte bare med hånden, trenger ikke løfte stangen særlig, men det er ikke helt lett heller :P

Men en god vane å lære seg, og man røsker ikke flua flere meter unna fisken.

Da er det mulig den kommer en gang til!

Ellers, så har krokvalget mye å si ;)

Scierra Saltwater\Tactical Trout f.eks.

Der kroker fisken stort sett seg selv, men de lages vel ikke lenger nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Tony.

Ikke lett å la være å røske til når det er følgefisk som tar helt inne ved land, spesielt ikke dersom det er størrelse på den, men har jobbet med å holde hodet kaldt og bare trekke med henda fremfor å løfte stanga. Fungerer bedre i mine øyne :)

Gode kroker er naturligvis også et parameter, men det sier seg jo selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strip-strike er alltid en fordel. Man kroker hardt og godt i tilleg til at man får en ny sjanse om den ikke sitter ( som Tony sa). Ofte når det bare lugger, trekk 3 lange raske drag og vent..... da smeller det ! Det er egentlig noe jeg har begynt med når jeg fisket med SC, men det funker jo suverent etter sjøørreten også ;)  Du kan like gjerne begynne med det først som sist....

Fikk faktisk en en SØ ved kanonene på rauer i dag......  Men nå tror jeg serivest at jeg har mista det, skjønner ikke hva jeg driver med å får ikke en dritt !  Du får fiske du Amund, så får jeg lade batteriene litt, og er tilbake i begynnelsen av sep. en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen som jeg sleit med (og som jeg nå har fokus på, men ikke alltid klarer å følge) er når du har dratt inn det du kan. Flua kommer inn med følgefisk som har snuta i vinga på flua og det er ikke stort mer å trekke inn. Da er det fort gjort å rappe til med stanga, men klarer man i stedet og ta et siste røsk i lina fremfor å løfte stanga så er det absolutt å foretrekke :)

At du er inne i en "dårlig periode" har vi alle :) Null stress, og det smeller før du aner. Du fikk jo tross alt SØ i dag (grattis!), så det er ingenting å henge med huet etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips folka! Skal snart ta en skikkelig handletur og kjøpe litt forskjellig stash, og ORDENTLIGE kroker skal kjøpes...  8) 

Men prøvde å lage en liten løsning på problemet på min egen måte. Tok å festet på to minikroker som hang bak kaninhalen på ''kul-kutlingen'', så bra ut i første øyekast, men når det skulle prøves/kastes, så surra krokene seg rundt den store kroken, så gadd ikke jæ ikke mere...  :-X  Litt fail  :rolleyes:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Men som sagt, jeg og Vebjørn var ved kanonene ved Rauer i dag, veldig dødt egentlig, sikkert på grunn av nordavind og sjuuuukt klart vann, men fint var det der... Ble en SØ på Vebjørn, men ingenting på meg, enda jeg fiska enda lenger etter jeg hadde kjørt'n inn til hytta si!!!  :rolleyes:    Fikk en god del lugg, og så en kilo SØ etter flua... 

Nordavind=sky fisk

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

post-4001-13949889063343_thumb.jpg

post-4001-13949889063841_thumb.jpg

post-4001-13949889064338_thumb.jpg

post-4001-13949889064747_thumb.jpg

post-4001-1394988906517_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...