Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

jeg er helt enig med deg, vebjørn. clouser er verdens beste saltvanns flue! ;)

Herlig, da er vi to  ;D

Her er en clouser ala Vebjørn  :P

[attachimg=1]

Jeg hadde ikke forventet det, men kappa kroken kroker faktisk utrolig bra!

[attachimg=2]

Super Strong Glass-head. Det hodet vrir seg ikke med det første for å si det sånn...

Vebjørn!

post-4210-13949889872464_thumb.jpg

post-4210-13949889872975_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er i siget fortida du Vebjørn!!!  Fin clouser over, tror jeg skal prøve ut den flua, er litt mer Jiggy-type JEg se..!!  ::

Får ikke lagt ut bilder og rapporter pga. må kjøpe nytt nett til stajonære pc'n... Kjøper til helga!!

Men ellers var jeg ute et par drøye timer i går!!!  Smalt på et par 500 grammere!! Tynne som sokker, nettop kommet fra bekken sikkert""" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i siget fortida du Vebjørn!!!   Fin clouser over, tror jeg skal prøve ut den flua, er litt mer Jiggy-type JEg se..!!   ::

Får ikke lagt ut bilder og rapporter pga. må kjøpe nytt nett til stajonære pc'n... Kjøper til helga!!

Men ellers var jeg ute et par drøye timer i går!!!  Smalt på et par 500 grammere!! Tynne som sokker, nettop kommet fra bekken sikkert"""   

Å, så du fisker du også altså!? 

Kom nettopp hjem fra 3-4 timer ved sjøen. Fikk to små og hadde en liten etter  :P Fikk begge på den flua som er avbildet over. Og så holdt jeg på å drukne/ prøvde bade tempen. Anbefales ikke å bade nå!!

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i siget fortida du Vebjørn!!!   Fin clouser over, tror jeg skal prøve ut den flua, er litt mer Jiggy-type JEg se..!!   ::

Får ikke lagt ut bilder og rapporter pga. må kjøpe nytt nett til stajonære pc'n... Kjøper til helga!!

Men ellers var jeg ute et par drøye timer i går!!!  Smalt på et par 500 grammere!! Tynne som sokker, nettop kommet fra bekken sikkert"""   

Å, så du fisker du også altså!? 

Kom nettopp hjem fra 3-4 timer ved sjøen. Fikk to små og hadde en liten etter  :P Fikk begge på den flua som er avbildet over. Og så holdt jeg på å drukne/ prøvde bade tempen. Anbefales ikke å bade nå!!

Vebjørn!

Vanskelig å la være å ikke fiske når du ser havet blikk stille fra verandaen!!! 

Vebjørn, har merka at du liker å bade når vannet er sånn greit kaldt  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i siget fortida du Vebjørn!!!   Fin clouser over, tror jeg skal prøve ut den flua, er litt mer Jiggy-type JEg se..!!   ::

Får ikke lagt ut bilder og rapporter pga. må kjøpe nytt nett til stajonære pc'n... Kjøper til helga!!

Men ellers var jeg ute et par drøye timer i går!!!  Smalt på et par 500 grammere!! Tynne som sokker, nettop kommet fra bekken sikkert"""   

Å, så du fisker du også altså!? 

Kom nettopp hjem fra 3-4 timer ved sjøen. Fikk to små og hadde en liten etter  :P Fikk begge på den flua som er avbildet over. Og så holdt jeg på å drukne/ prøvde bade tempen. Anbefales ikke å bade nå!!

Vebjørn!

Vanskelig å la være å ikke fiske når du ser havet blikk stille fra verandaen!!! 

Vebjørn, har merka at du liker å bade når vannet er sånn greit kaldt  ;D ;D ;D

Ja jeg pleier å sjekke tempen sånn på denne tia her og utover vinteren. Sist gang var vel når jeg ramla ned den fjellveggen og ut i vannet i krokstadfjorden  :P Den plumpinga var det klasse over altså! Første og siste gang jeg stuper med vadere på  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg gjorde jo det da Amund  :P

Fri fra skolen i dag og en hel dag fiske... 

Det var ekstremt lite og klart vann i sjøen. Fiske var også elendig. Fikk to små sei, og hadde en SØ etter. Mistet også en stor doven fisk på ca. 7-8 meters dyp. Eller fikk morfar en stor havabbor i garnet i går i Larkollen...

[attachimg=1][attachimg=2]

post-4210-13949889879954_thumb.jpg

post-4210-13949889880417_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska tre dager nå, på rad, bare korte turer...  Har ikke vært bra fiske, men heller ikke ræva, har vært litt forskjellige steder. Mista mye her og der, men har dratt opp litt her og der også... Kan fortelle om fra turen i går.

Det var en ny plass, aldri vært akkurat der før (sier ikke hvor det er, for der var sånn pass fint der).  :rolleyes:

Plassen er en plass som så si minner meg sjukt om strekningene ved kjellandsvik på Jeløya, fine marbakker hvor fisk vanligvis bare svømmer forbi. Fikk en torsk, 3 600 grammere SØ...    Blanke og fine.

I det det mørkna så vaka det en fisk helt ved 10 cm grunt vann, kaster rett over vaket, ser tydelige ploger etter flua, pang, en SØ på 600 gram....  Morro når slikt skjer!!! 

Legger ut bilder fra turen og turene i høst etterpå muligens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg vebjørn, vil ha mer beviser for de store fiskene du ikke har bilde av!!! 

Var ute i dag, hadde med en lærling som ser ut til å kjøpe fluestang ganske snart!!!  ;D  Ble tre sø og en torsk, han fikk heldigvis dratt inn den ene, så han kjente litt osn fisk på flue er (selv om den veide 200 gram)...

8)  Klart vann og blikkstille i dag, sikkert 100% luftfuktighet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker for meg selv jeg vet du  ;) Trenger ikke bevis her og bevis der...

Ble et tosifret antall torsk i dag gitt  :D

Klarte til og med å prestere å ryke noen store fisk også idag  :rolleyes: Om det var torsk, SØ, eller kveite får vi aldri vite.

En liten SØ havnet på land. Og også en liten hvitting lot seg lure av clouseren. 

Grei størrelse på torsken forresten Alt fra 5 til 20 hekto kan jeg tenke meg. Gjennomsnittet lå vel rett under kiloen.

Hvis du ikke tror på det så skal jeg vurdere å legge ut et torske-bilde Amund ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå blåser det fælt  :-\

Var ute en tur i går, som ikke ga så veldig mye. Hadde en fisk som lugga i flua to ganger på samme kast, ellers ikke en dritt. Flua var en Tony-flue med fly-tail.  :D

Men nå har jeg kommet på en genial plan om å få opp stor sjøørretbestanden litt i fjorden da  ;D  Jeg har nemlig tenkt til å ta meg en liten flytur opp i kaukasus-fjellen. Det fantes nemlig en monster ørretstamme i det kaspiske hav, for noen titalls år siden, hvor den største visstnok skulle ligge på over 50kg  :o Og med en gjennomsnittvekt på 15kg må det jo bli noen flotte fighter  :rolleyes: Men siden monsterørretenes tid er over, blir det ikke så lett  :P MEN, men siden elver er ødelagt og stengt av krafeværk og annen drit, må det fortsatt finnes noen små bekkørreter oppe i fjellen  ;)  Så de skal jeg finne og sette ut......... nei forresten det blir hemmelig inntil videre.  Vet det ikke er 100% lovlig med det får jeg sikkert tillatelse til. Ajaja, for en idiotsikker plan  ;D

Ja, da er det bare å glede seg til tjuetretti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er ikke så ulike likevell vebjørn!!!  Tenkte å bli miljøvernminister for å forbedre sjøørretbestanden i fjorden!

Vet ikke hvor like vi er jeg. Jeg ønsker å innføre en ny art som kan true vår sjøørret, og du vil bli miljøvernminister!?  :-\

Samma det  :P

Var ute en liten tur i dag også, men forholda var ikke helt på min side... Var klart lavt vann, og ikke noe vind. Regner med at fisken står dypt under slike forhold, og så er det jo helt blå himmel i tillegg. Nei da kan man like gjerne finne på noe annet... Klarte å kroke en trophy size plastikkpose helt på tampen da. Tenkte å ta den med hjem for å stoppe den ut  ;)

Nei vi får satse på at det blir litt vindvær i ukene fremover...

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du klart lavt vann i dag???

Har fisket høyvann hele dagen :P

Fikk lurt opp noen på reke, men ingen skryte fisker..

Kult at du tester flua du fikk av meg ;D

Neida, barre fleipet  ;D

Sto litt på moloen på alby... men den var jo nesten drukna  :o Var så sykt med bølger i blant at jeg ble redd. Og så var det i beste fall en halv cm sikt i sjøen...

Filleren, hva gjør vi nå  :-\ :P???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...