Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da ble det en liten juletur på meg i dag også! Plassen å dra var en sørvendt bukt som lå helt vindstille. Bukta var grunn, veldig grunn og gjørmete. Det kule med slike bukter er at man ser hvor fisken er pga. den er i overflata så vidt det er. Men det som er dritt er at all fisken på sånne steder er som regel liten fisk eller utgytt fisk, så det blir enten utgytt fisk eller en bitte liten fisk, med mindre man får en stor purke på flaksekvota.  

Ble en utgytt fisk, en rekke lugg og masse skremt fisk! ;D

Men god jul til alle på forumet, nyt hvert sekund!  8)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4001-13949890502939_thumb.jpg

post-4001-13949890503619_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var jula over også! Jeg fikk ikke akkurat det jeg ønsket meg, det som var en svær purke av en sjøørret, men den gava kommer med tida, får vi håpe!

Var en tur ute i ekstremvinden i dag, var meldt 10-12 m/s i begynnelsen av dagen også skulle det øke på etterhvert.

Fikk dratt et sted i havgapet i le for vinden. Ble to stk sø, en på 1,6 og en liten tass. Mista to rundt kiloen. Kul-kutlingen leverer bra i år!  8)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Nusselig fisk!

post-4001-13949890501187_thumb.jpg

post-4001-13949890501739_thumb.jpg

post-4001-13949890502369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

Mye liv i dag... største på halvannen kg. mista to som var enda større også  :P Jeg beklager, men jeg klarer ikke skrive rapport. Tror jeg har knust fingrene mine  :o neida, blir sikkert bra til i morra :-\ skriver rapport senere jeg... Men gled dere, det blir en bra en !  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i dag også! Hadde på følelsen at det ville bli bra, men hadde med lærlingen i dag også, så må tilpasse litt. Miste et par fine fisker, hvor store vet ikke!  Men ble en på 800 og en mindre en! Lærlingen mistet en på halvannen kilo og en mindre en, så det lyder godt framover!  

[attachimg=1]

post-4001-13949890553574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjohei!

Fisketur i dag på øya! Jeg har guidet Amund hele dagen, og tatt han til mine aller beste plasser...

Vi startet når det ble lyst i dag tidlig, og det tok ikke lang tid før Amund brølte, og halte inn en utgytt fisk på 8 hekto. En god start, og etter dette bare bollet det seg på! Det ble flere napp og flere fisker, og Amund tok skikkelig i og halte i land en på 1,3 kg. Etter dette ble det ganske dødt, og min fetter Eimund kom ned på plasser. Hans mål var å få sin første ørret på flue. Så da brukte jeg 2 timer på å guide hann, uten og fiske noe nevneverdig selv. etter mange lange og kalde kast, smalt det endelig på en slank, men blank, halvkilos fisk. 

Etter dette kom det en lang død periode, og vi tok til takke med å avlive noen pølser. Men når Eimund, og co dro, da smalt det!!!

Amund skriver:

Vi drar litt i andre enden av bukta og vi hadde ikke fisket så mye der i dag. Første ordentlige kastet mitt smeller det på en 900 grammer på hvit jiggy. Vebjørn slenger seg på og får en liten tass. Også til min store overraskelse haler Vebjørn inn fisk etter fisk. Først en på ....., og en på ............. Men jeg står der og får napp etter napp, ulykke! Hvor store fiskene til Vebjørn er får dere gjette!  ;)

Vebjørn Skriver:

Må nevne at vi fikk 3 ørreter på en gang da :P  Amund begynte å fiske innen for meg( mellom meg og land) og fikk, tja en 900grammer. # sek sener smalt det på en tass hos meg. Jeg gikk inn til Amund, og vi håva begge fiskene samtidig. I mens Amund gikk mot land for å ta bilde, kasta jeg over der jeg hadde stått og jaggu smeller det til en kubbe på litt over kiloet ! 

Tja som Amund sier slo jeg til med mine sjøørret fiske skills på slutten der, og de største fikene var STORE! En flott overspringer ble med hjem til middag... 

[attachimg=1]

alle 3 fiskene ble satt forsiktigvis tilbake raskt !

[attachimg=2]

[attachimg=3][attachimg=4][attachimg=5][attachimg=6]

for et desember-fiske  :o

post-4210-13949890562878_thumb.jpg

post-4210-13949890563248_thumb.jpg

post-4210-13949890563779_thumb.jpg

post-4210-13949890564205_thumb.jpg

post-4210-13949890564728_thumb.jpg

post-4210-13949890565147_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vebjørn skriver:

Nå er det jo ikke slik at de må være feite da Tony. Men som regel så er de jo det på denne tiden...

Ble noen fisk i dag også, 5 stk, om jeg ikke husker helt feil. Også fikk jeg (vebjørn) en torsk også da selvfølgelig ;D

Så til sammen ble det 16 fisk på land på to dager. 8 på amund, og 8 på meg. Jeg landet jo selvfølgelig den største        (vebjørn). Amund koste seg med småfiskene, men landet til min store overraskelse noen kilosfisker hann også. I tillegg fikk han et stygt beist på 1,3kg. 

Grunnen til at det er jeg som skriver er; at amund har logge seg på min PC' og jeg husker ikke passordet mitt  :-\ Takk for den amund  ;)

Amund skriver en liten rapport og legger ut noen bilder snart...

Imens kan dere kose dere med bilde av en råtten sjøørret på 1,3kg...

[attachimg=1]

post-4001-13949890604103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo en riktig overspringer er feit, det er ingen grunn til at den ikke skulle være det ;)

Gjør jo ikke annet enn å spise! Om man får slanke fisk nå, som har løse skjell og er blank, så mener jeg den har vært oppe å gytt, men da veldig tidlig :) Er jo månedsvis siden de første gikk på elva nå.

Jo rent teoretisk må ikke en overspringer være feit. Det kommer jo litt an på hvor mye den har spist vett ;)  Har 100% sikkert fått flere ørreter som har hoppet over gytingen men ikke har vært spess feite!  Men hva er en fet fisk? Mulig vi tenker litt forskjellig her...

Fluene som har fisket bra de siste to dagene er;

* Toad-fly str. 0/2

* Lightning Chrimp str. 6

* Stingsilda til Amund.

* Hvit jiggy.

Tror de var de beste...

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er så morsom Vebjørn!  ;D

Men samma det, takker for hyggelig fiske-økter disse dagene Vebjørn, ser frem til noen helger fremover!

Som sagt ble det landet 5 stk  sø i dag. Vi prøvde å fiske på plassen vi var i går først, men det resulterte bare en kilosfisk på meg. Vebjørn mista et eller annet ute i vannet tror jeg. Vi møtte også to hyggelige karer som riktignok hadde greid å kjenne igjen plassen vi var på i går på en av bildene vi la ut. Hyggelig å treffe de, blant annet ''lakseglede'' inne på forumet her! Og jeg som trodde jeg hadde hemmeligplassene på Onsøy for meg selv.....    ;D    8)

Siden vi ikke kjente no mere fisk på plassen, gikk vi lenger bortafor, eller nordover på øya!

Det resulterte 4 små sø, blanke og feite som silda prinzilla!  ;) 

[attachimg=1]

Håva gjør fisken liten, skal aldri mer ta bilder av fisken oppi håva!

[attachimg=2]

Guess where it is!?

[attachimg=3]

Skulle likt å bo akkurat der!!!!

[attachimg=4]

[attachimg=5]

Sunset!!

post-4001-13949890605829_thumb.jpg

post-4001-13949890606309_thumb.jpg

post-4001-13949890606809_thumb.jpg

post-4001-13949890607229_thumb.jpg

post-4001-13949890607788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...