Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

Hihi, endelig var det min tur  :D

sykla ned til et sted jeg skjelden er. Sør-vest på øya.

Bølgene slo rett mot land, og vinden litt for stærk. Veldig vanskelig å holde kontakt med flua når man bruker flyt i megabølger og mye vind. Men hva gjør vel det når det napper på hvert kast  ;D

på en strekning på 50 meter, var det stappa med små sei, og brisling. Og rovfisken gikk helt bananas. Sjøørret, makrell, sei/lyr og helt sikker noen havabbor også. 20-40 meter ut spruta det iblant småsei, og STORE fisk var oppe å jaga i overflata. Inne mot land gikk det mye sjøørret og endel makrell. er ikke helt siker på hvor mange fisk det blei før sola kom fram, men det ble endel. Jeg mista en veldig stor en når jeg fiska dypt med 14cm clouser langt ute, men det var også det eneste veldig store jeg var borti(den røyk faktisk). Den største sjøørreten og makrellen fikk noen slag i hue...

[attachimg=1]

Vebjørn!

post-4210-13949889632594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gratulerer Vebjørn! Det ser ut som en god del av dere på FFS traff høst toppen iår. Det er veldig veldig gøy!! Unner alle ivrige fiskere som stadig trosser vær og vind å oppleve dette.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Pistus og Brage  :D 

Tok like gjerne en tur etter skolen i dag på samma plass jeg. Var jo klar over at det sansynligvis ikke var like bra som før sola stod opp i går. Men fisken var jo der i dag også da... bare litt spredt, og ferre, og mindre  ;D 

Resultat: 3 blanke SØ på land, kanskje 10-15 napp, og noen følgere. Fisken tok i en fin strømkant alle sammen på en strekning på ca. 50 meter.

Ser du hvor det er? Da regner jeg med å se deg der i morgen eller på søndag  ;)

[attachimg=1][attachimg=2]

Vebjørn!

post-4210-13949889635739_thumb.jpg

post-4210-1394988963633_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null fisk på land i dag gitt. Ute fra åtte til nå (halv ett).

Hadde 2 følgere og mista en stor sjøørret. Og det var utrolig morsomt og surt  :P

Jeg så en stor strømmvirvel etter flua 5 meter fra meg. Så fortsatte jeg å trekke inn, og når jeg skulle se om det var noe etter så følgte det en ca. 2 kg SØ rolig etter. Den bare "hang" og snuste på clouseren. Så jeg fortsatte og strakk stanga alt jeg hadde bakover. Så når jeg ikke klarte mere ( flua var en halv meter fra meg ) tok jeg tak i fortommen og fortsatte. Og da eksploderte det! fisken hadde tatt flua, men den bare rulla rett forran beina mine. Så jeg fikk aldrig ordentlig kontakt med den før den forsvant. Kjørte den ikke på stanga heller, men med hendene  :P

Så en morsom tur ble det allikevel  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet helgen med litt hardcore bass fiske jeg  :P

Ble 4 store bass på land(500gr plussminus), og det ga mersmak  :D Det er noen syke rovfisker ass!!! Neste gang tar jeg med bellyen, og satser skikkelig... Flua som funka best var en tungt dresset clouser på 10-11 cm. hvit oliven med svarte og røde striper.

Har ingen bilder desverre. Det var synd for noen av fiskene var svært vakre.

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig opplevelse du hadde Vebjørn    :), fikk meg en liten tur etter at jeg tok opp båten, resultatet ble 4 sø største på 1,4 kg rund og fin alle tok en ultra kjip  opphengsflue i krok nr.8 og grått ullgarn

:P

Mvh. Anders Wennevold

Gratulerer!.1,4kg er en flott fisk  :D

Virker ikke helt som jeg har lykken med meg på dette sjøørretfiske  :-\ Det er bare å glede seg til vinterferien, Venezuela, bonefish, surfing, og tarpon i to uker. Det blir snadder det  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen du også da  ;D Da får jeg vel rette litt på meg selv da. I norge finnes det flere typer abbor ;) Og den jeg snakker om er den vanlige gamle typen som svømmer rund i innlandet. 

Kan kanskje virke som om jeg bare fisker i saltvann er jeg. Men jeg fisker alt som er av annen skit også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jakt etter ny saltstang  ;D kom jeg over dette smykket. Det er noe av det vakreste jeg har sett noen gang  :o

[attachimg=1]

[attachimg=2]

FY flate nå fikk jeg veldig lyst på en Burkheimer  :D Men det må bli en sånn en da:

[attachimg=3]

Burkheimer saltwater presentation #6 9'.

Vebjørn!

post-4210-13949889757089_thumb.jpg

post-4210-1394988975747_thumb.jpg

post-4210-13949889757881_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt lite fiske på meg fortiden. Kommer sterkt tilbake, må bare gjøre unna litt skogsfugljakt først...

Må innrømme at det er mye morsommere å skyte tiur en å få tokilos sjøørret  :rolleyes:

Drister meg til en liten jakthistorie jeg, selvom det er litt vel Off...  Det er iallefal en slags rapport  :rolleyes:

Jeg liker morgenen. Det er noe spesielt med å være ute i skogen i morgentimene å bare lytte på skogens lyder.

Så jeg vred meg ut av soveposen søndags morgen kl sju. Det var fortsatt mørkt, og 5 andre kålhuer lå å snorka i soveposene sine. Jeg snek meg ut så stille jeg kunne. Ikke en gang hundene hadde lyst til å bli med ut, de var slitne etter gårsdagens jakt. Jeg tok salongen på skulderen og hagla i hånda. 4 skudd fikk holde. Jeg ruslet opp i gjørne av et stort hogsfelt. Noen ravn lekte seg i lufta med akrobatiske saltoer. Nøtteskrikene skrek i skogkanten. Så hørte jeg det jeg ønsket. Noen kraftige vingeslag brøt stillheten i noen få sekunder før det ble stille igjen. Etter mye erfaring, visste jeg sånn ca hvor fuglen måtte ha slått seg. Så jeg begynte å smyge meg bortover.

Etter en times smyging hadde jeg kommet meg 200 meter bort uten å se noe. Men nå var jeg på plassen, og jeg hadde spilt kortene mine riktig. Jeg titten opp kanten så jeg så hele tyttebærflata. Jeg var sikker på at den satt der, holdt hagla helt oppunder kinnet. Så spretter orrhana opp. Første skudde går og det dundrer i hele skogen. Men den flyr videre, så smeller det igjenn. F¤%/, er det mulig!  Hvordan går det ann å bomme to skudd der? Jeg ble stående stille en stund. Gravde fram to skudd av lomma og putta de oppi hagla. Så snek jeg meg ned kanten igjen, det var ikke første gang det hadde ligget fugl der, og den jeg hørte mens jeg satt å lyttet var adskillig større!  

Etter 50 meter tittet jeg opp kanten igjen. Og jaggu satt ikke satt det ikke fugl der også. Tiuren kastet seg avsted men den kom ikke langt før første skudd gikk.

Det rykket til i den store fuglen, men den fortsatte og vant fortsatt høyde. Denne gangen behold jeg roen, og dro forbi fuglen å så trakk av. 36 gram bly slo fuglen ned på bakken igjen. Jeg løp etter, og så den store fuglen løp fra meg. Jeg gravde i lomma, men den var tom. Ingen flere skudd.  Og akkurrat der startet en sprint jeg sent vil glemme. Etter 200 meter løping kastet jeg meg over fuglen med mord i blikket...

Yes! Nå kunne de andre angre på at de lå inne i varmen å feis i soveposen.  For min egen del ble det tiur nummer tre på over 4 kilo ( i en alder av 16 år  ;) )

PS: bly er lov i Sverige.

[attachimg=1]

Vebjørn!

post-4210-1394988981906_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin tjäder som det heter i Sverige  :D Skjøt min første tiur selv når jeg var 16 og det var stooort!! Og det er ikke lett kan jeg skrive under på. Har i snitt kun skutt 1 hvert år. Dvs. 20 stk hittil. At du allerede har skutt 3 vil jeg si er en meeeeget god start  :) Reiser selv på andre siden av grensen til helgen. Da håper jeg på en kopi av din opplevelse. Gleder meg ikke mindre etter din rapport og bilde. Hyggelig lesing dette  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk  :D

var veldig morro ja! Selv om det ikke er den første eller største, så var det veldig morro at jeg skjøt den helt selv. Det er greit å gå med en ekstremt erfaren jeger i ryggen som sier hvor du skal gå til en vær tid. Men jeg var faktisk ute alene når jeg skjøt denne, og den vil ikke bli glemt med det første  :D 

Du får ha skitt jakt da Stian !

Jada pistus, nå er den verste jakta unnagjort og jeg er tilbake ved sjøen igjen ;)

Vebjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig dag ved sjøen  :D

(Når jeg dro hjemmefra var det helt svart ute, eller mørkt om du vill)

Turte ikke sykle i skogen i dag tidlig så jeg tok den gamle veien. Men ingen hadde fortalt meg at det var satt opp en bom der... Så jeg gikk fem på, eller sykla rett på i mørket  :-[ Rett nedenfor hadde noen lagt et stooort tre i stien, sånne folk som gjør sånt irriterer meg noe så grenseløst  :P Men de materielle skadene ble minimale og var jeg raskt klar til å fiske...

Første fisken var fin men den glapp. Du vet når du får på en fisk, så kan det kjennes sånn ut: dunk,dunk,dunk,dunk,dunk,dunk oi der slapp den gitt ! eller sånn : Dunk.......Dunk........Dunk, Oi dæven den var svær ;)

Det som skjedde var den siste varianten og jeg hørte den rulle ute i mørket...  

Jaja, nå skal ikke jeg fortelle om alle fiskene jeg var borti men resultatet ble slik:

Sjøørret: 5hg (stor hvit reke)

Sjøørret: 5hg+ (clouser)

Sjøørret: 1,1-1,2 kg (clouser)

Sei: 5hg (clouser)  

Sei: 5hg (clouser)

Torsk: liten (clouser)

Oooog det bare styrker min teori om at clouser er verdens beste saltvanns flue  :P

[attachimg=1]

Fin stemning i tåka. Men når det er helt blikk og ingen fisk virker det litt dødt. En teori kan være(som Pistu's spanske venn sa) at all sjøørreten hadde dratt for å se på fotballkampen ;)  

[attachimg=2]

Stengene rigget og vi var klare for kamp, mens vi koste oss ved bålet. (eller det var vi kanskje ikke)  :P

[attachimg=3]

Jeg har begynt å fiske med hjelm. Skjer alt for ofte at flua treffer meg i hue. Pleier ikke å ha med hjelm hjemminifira, for man finner alltid noen langs vannkanten. Men jeg tror ikke det var nok til alle som var der i dag...

Vebjørn!

post-4210-1394988986999_thumb.jpg

post-4210-13949889870474_thumb.jpg

post-4210-13949889870852_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...