Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Var du ved skjeløy eller? er vel isfritt der en stund til? Kan tenke meg at det går noen rugger der 8)

Jeg var ikke ved skjæløy denne gangen, har vært der ute en del uten særlig bra resultat! Men har mista og sett fisk der ute som har gjort at jeg ikke har fått sove om natta! Men det har vært på vårparten.  ;) Er sikkert noe store greier som lurer der ute jaa! 

Si fra hvis du drar ut dit a! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag! 

Dro ut på Skjæløy først på storfiskplassen, var en del strøm og vind fra nord som virvlet opp vannet så det ble blå-brunt.

Kastet over et sted jeg har mistet flere svære fisker de siste ukene, vet ikke om det er samme jævelen, men den tok på jiggy'n i dag også.  Satt på i 3 sek, plaska litt og sånt, også ut i det fri igjen, typisk! 

Kjente ikke no mer, så da dro jeg inn mot Lerviksundet for å ''kosefiske''. Dro til en liten sørvendt bukt som lå stille og rolig stappa fullt med småfisk. Greide å lure opp 6 stk, de tok på pattegris, GP og killer!

Vebjørn driver om da'n a truu!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag! 

Dro ut på Skjæløy først på storfiskplassen, var en del strøm og vind fra nord som virvlet opp vannet så det ble blå-brunt.

Kastet over et sted jeg har mistet flere svære fisker de siste ukene, vet ikke om det er samme jævelen, men den tok på jiggy'n i dag også.  Satt på i 3 sek, plaska litt og sånt, også ut i det fri igjen, typisk! 

Kjente ikke no mer, så da dro jeg inn mot Lerviksundet for å ''kosefiske''. Dro til en liten sørvendt bukt som lå stille og rolig stappa fullt med småfisk. Greide å lure opp 6 stk, de tok på pattegris, GP og killer!

Vebjørn driver om da'n a truu!! 8)

Jaja slapp av, jeg skal komme meg ut i morgen  :rolleyes: 

Driver å planlegger fiskeferie... og så må jeg skaffe meg en snelle som virker da  :P

men om noen uker så har nok bonefish feberen dempet seg litt, og jeg er å finne langs kysten igjen.

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godvikene har vel fryst igjen :P Litt mer vrient å treffe fisken litt utaskjærs om dagen. Den som leter den finner heter det så fint :rolleyes:

Vebjørn

Dersom du ikke får tak i ei snelle til turen så har jeg ei scierra avelanch snelle 9\11 med masse backing på som bare ligger her å støver. Har aldri blitt noe laksefiske på meg så den kan du bare ta dersom du ønsker?

Helt ubrukt også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godvikene har vel fryst igjen :P Litt mer vrient å treffe fisken litt utaskjærs om dagen. Den som leter den finner heter det så fint :rolleyes:

Vebjørn

Dersom du ikke får tak i ei snelle til turen så har jeg ei scierra avelanch snelle 9\11 med masse backing på som bare ligger her å støver. Har aldri blitt noe laksefiske på meg så den kan du bare ta dersom du ønsker?

Helt ubrukt også ;D

Hehe, stemmer det atle! Nox på forumet fikk en, tja det jeg kaller en veldig stor og fin fisk i mine trakter i dag, utaskjærs! Fikk møtt ham inne i sundet mot kveldinga. Dro opp litt fisk der også! De små yngle-ørretene tar sånne svære reker, ser ikke helt bra ut når man drar av flua, det lille huet og den svære flua!! ;D

Ihvertfall så takker jeg for vadejakka nox!!  ;)  Trengte det også, ser frem til noen turer om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye fluebinding nå gitt.  Binder en del fluer til Tarpon, bonefish, cuda o.l.

Og det er mye nytt og spennende gitt. Satt i går og eksperimenterte med tarponfluer til langt på natt. Og når flua nesten spiste meg opp levende bestemte jeg meg for å gå til sengs  ppcrazyeyes

En lefty's uten øyne. Skal sette de på etterpå  :P

post-4210-13949890804457_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du nedover på sydligere breddegrader Vebjørn? Mye is hos deg nå,Amund?

Hele lerviksundet er isfritt, bortsett fra de inderste stedene ved bekkeutløpet, er stort sett isfritt overalt! ;D

Var ute på yttersida på morran i dag, var lite med fisk, men mista en liten en på kutling! Mye snø a gitt, men jeg liker det fordi det er koslig og har en egen sjarm!

Tar en lengre tur i morra med nye fluer og mer sats på de store! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det no fisk Pistus?

Jeg fikk vært en tur ute i dag også, deilig vær med sol og svak vind fra nord. Var igrunn perfekt sånn vintervær. Var på en ny plass på Onsøy-landet, veldig fin storfisk plass. Brukte hvit pattegris imitasjon, landet 2 småfisk. Jeg skjønner ikke hvorfor de er så langt ute i havet på denne tida av året!!  Jeg leser artikler om hvor man skal finne storfisken, og jeg følger rådene, men alt jeg får er små fiskepinner!  8) Neida, de store kommer nok en gang de også!! Wait and see!! Men faktaopplysning med at de store sjø ørretene tåler saltvann bedre enn de små har jeg litt liten tro på spiller så stor rolle, ihvertfall i Oslofjorden!!! Småfisken er overalt!

Brodern kom på plassen og tok noen bilder med det nye kamera, så noen bilder her følger! ;D

[attachimg=5]

Dette skal liksom ikke stemme!!?

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

post-4001-1394989084731_thumb.jpg

post-4001-13949890847787_thumb.jpg

post-4001-13949890848154_thumb.jpg

post-4001-13949890848514_thumb.jpg

post-4001-13949890848874_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt av det samme i mosseområdet Amund, men mye fisk innaskjærs nå...

Røyken, bare å komme ned hit! Mange steder hvor det er isfritt, spørs om det ikke vil bli mer is nå som det blir kaldere, men utsiden av Jeløya er å foretrekke etter stor SØ.

Kanskje dra innaskjærs jaa pistus, får mye fisk da sikkert, men unødvendig mye småfisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter på denne her, og fisker med synk sju på tjuemeter dyp utaskjærs  ;)  Da kan du få mye rart på kroken tenker jeg  :P

Fin flue  :) Ligner litt på en toad-variant.

Når det gjelder rødfarge så synes bare den ned til ca 1 meter dypt vann. Det har noe med bølge lengden på lyset å gjøre. På 20 meter vil derfor denne flua være grå og svart. Men det kan godt hende det er bedre enn rødt å svart. Unasett så er det noe å tenke på når man fisker rosa reke.

Du er flink til å binde fluer Vebjørn. Artig å se på kreasjonene din!

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter på denne her, og fisker med synk sju på tjuemeter dyp utaskjærs  ;)  Da kan du få mye rart på kroken tenker jeg  :P

Fin flue  :) Ligner litt på en toad-variant.

Når det gjelder rødfarge så synes bare den ned til ca 1 meter dypt vann. Det har noe med bølge lengden på lyset å gjøre. På 20 meter vil derfor denne flua være grå og svart. Men det kan godt hende det er bedre enn rødt å svart. Unasett så er det noe å tenke på når man fisker rosa reke.

Du er flink til å binde fluer Vebjørn. Artig å se på kreasjonene din!

:) :)

Takk, takk  :D Ja det er en toad-fly.

Det har du sikkert helt rett i, men fisken kan jo se forskjellige gråtoner da ;)

Også må det jo være en grunn til at torskefiskerene hevder at det er bedre å bruke rødt, gult ol. og ikke grått. Noe å tenke på det også... 

Men hvordan er det egentlig med flash ? Vil det skinne på dypet?

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...