Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei Amund og Vebjørn !

Koselig å treffe Dere i dag . Jeg har fulgt med Deres blogg helt siden starten og har hatt mye glede av å lese Deres belærede erfaringer rundt Deres turer årene igjennom . Sett i betrakning av Deres unge alder så er Dere utrolig flinke sjøørretfiskere og fluekastere . Jeg har holdt på med dette i noen tiår nå og jeg er mektig imponert av Deres kunnskaper. Det var også veldig rart at vi hadde det samme " hemmlige sted / hot spot " et sted i Oslofjorden Amund . Jeg har hatt mange fine stunder på denne plassen med bla fine gjeldfisker på den kalde delen av året . Jeg har sendt deg en mail av noen bilder fra dette stedet, det hender jeg overnatter her under åpen himmel . Jeg skal også ut igjen i morgen for å prøve sjøørretten igjen  . Jeg tilbringer også mange timer langs vår vakre kyst og har gjort det i mange år etter havets sølv . Min største interesse er laksefiske . Det brenner jeg for og jeg tror jeg kunne ha fisket både sjøørret og laks året rundt, hver dag hvis muligheten hadde vært til stede . Man er vel positivt syk i hodet men denne hobbyen er mitt beste tidsfordriv . Håpes vi møtes snart igjen Amund og Vebjørn slik at Dere kan vise meg Deres fine fluer og hvordan Dere binder dem og vi kan ta en prat .

Jeg fisket mye med flue før og jeg kjenner at interessen begynner å komme tilbake . God kveld og skitt fiske videre for 2012 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amund og Vebjørn !

Koselig å treffe Dere i dag . Jeg har fulgt med Deres blogg helt siden starten og har hatt mye glede av å lese Deres belærede erfaringer rundt Deres turer årene igjennom . Sett i betrakning av Deres unge alder så er Dere utrolig flinke sjøørretfiskere og fluekastere . Jeg har holdt på med dette i noen tiår nå og jeg er mektig imponert av Deres kunnskaper. Det var også veldig rart at vi hadde det samme " hemmlige sted / hot spot " et sted i Oslofjorden Amund . Jeg har hatt mange fine stunder på denne plassen med bla fine gjeldfisker på den kalde delen av året . Jeg har sendt deg en mail av noen bilder fra dette stedet, det hender jeg overnatter her under åpen himmel . Jeg skal også ut igjen i morgen for å prøve sjøørretten igjen  . Jeg tilbringer også mange timer langs vår vakre kyst og har gjort det i mange år etter havets sølv . Min største interesse er laksefiske . Det brenner jeg for og jeg tror jeg kunne ha fisket både sjøørret og laks året rundt, hver dag hvis muligheten hadde vært til stede . Man er vel positivt syk i hodet men denne hobbyen er mitt beste tidsfordriv . Håpes vi møtes snart igjen Amund og Vebjørn slik at Dere kan vise meg Deres fine fluer og hvordan Dere binder dem og vi kan ta en prat .

Jeg fisket mye med flue før og jeg kjenner at interessen begynner å komme tilbake . God kveld og skitt fiske videre for 2012 .

Se der ja ! Tusen takk  :D Det var veldig hyggelig å høre...  Vi får håpe det ikke blir så lenge til neste gang vi treffer på deg/dere igjen. 

imgonnadoit; det er ikke på Onsøy, men på Jeøy, så det er ikke så rart at du ikke så hvor det var  ;D Send meg en PM, så får du nok vite hvor det er også  ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amund og Vebjørn !

Koselig å treffe Dere i dag . Jeg har fulgt med Deres blogg helt siden starten og har hatt mye glede av å lese Deres belærede erfaringer rundt Deres turer årene igjennom . Sett i betrakning av Deres unge alder så er Dere utrolig flinke sjøørretfiskere og fluekastere . Jeg har holdt på med dette i noen tiår nå og jeg er mektig imponert av Deres kunnskaper. Det var også veldig rart at vi hadde det samme " hemmlige sted / hot spot " et sted i Oslofjorden Amund . Jeg har hatt mange fine stunder på denne plassen med bla fine gjeldfisker på den kalde delen av året . Jeg har sendt deg en mail av noen bilder fra dette stedet, det hender jeg overnatter her under åpen himmel . Jeg skal også ut igjen i morgen for å prøve sjøørretten igjen  . Jeg tilbringer også mange timer langs vår vakre kyst og har gjort det i mange år etter havets sølv . Min største interesse er laksefiske . Det brenner jeg for og jeg tror jeg kunne ha fisket både sjøørret og laks året rundt, hver dag hvis muligheten hadde vært til stede . Man er vel positivt syk i hodet men denne hobbyen er mitt beste tidsfordriv . Håpes vi møtes snart igjen Amund og Vebjørn slik at Dere kan vise meg Deres fine fluer og hvordan Dere binder dem og vi kan ta en prat .

Jeg fisket mye med flue før og jeg kjenner at interessen begynner å komme tilbake . God kveld og skitt fiske videre for 2012 .

Dette er meget hyggelig å lese! Jeg håper vi treffes i nærmeste fiskeframtid, og hvis du skal fiske på lørdag, søndag, mandag, tirsdag elr onsdag neste uke, så er jeg muligens på ''plassen''.      

Sjekker mailen!  ;) Det var ingenting der, kan hende du sendte til feil, se under.

Og mailen min er: amund_kul@hotmail.com

Det står på profilen  amanefk@hotmail.com men denne er feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere på ekspedisjon i "torskeland" nordover? Veldig dypt der,ikke så enkelt med flua når det stuper ned inntil bergene,men B-sundet kan gi fisk,har vært noen turer der med båt og pontong..er vel avhengig av å treffe fisk på vandring pelagisk på mange av de plassene bortover.Kanskje ikke lettest på denne tiden av året...flotte bilder ifra kjente plasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere på ekspedisjon i "torskeland" nordover? Veldig dypt der,ikke så enkelt med flua når det stuper ned inntil bergene,men B-sundet kan gi fisk,har vært noen turer der med båt og pontong..er vel avhengig av å treffe fisk på vandring pelagisk på mange av de plassene bortover.Kanskje ikke lettest på denne tiden av året...flotte bilder ifra kjente plasser!

Haha, en som kjenner seg igjen jaa! Ikke overasket, er ganske bratt rundt hele nordenden egentlig jaa, B-sundet er enda brattere hvis vi mener samme sund. Er nok lettest med båt elr pontong der når det ikke går an å stå fra land der! ;D  Må vel være en bra HA plass om sommeren siden 10 meters grensa går nærme land der! + Super synk langs land der kan nok resultere også noen mega-SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tre timers økt i dag! Fisket i en sørvendt, smal bukt med mudderbunn og flytebrygger. Var stille og solklart. Det gjorde at man kunne se fisken var oppe i overflata flere ganger, skikkelig kult. Prøvde å kaste på vakringene, men den var så himla sky. Mista to stk.

Dro videre til en annen sørvendt bukt men litt annen biotop, lengre ute i havgapet. Var litt mindre bukt, men mer spennende. Sniker med langs rullesteinene, tar et forsiktig kast midt på stranda. Bang, en stor fisk på som faller av med en gang. Kan ha vært stor! Tar flere kast med en liten tangloppe i enden og 5 stk fisk blir landet.  De går veldig grunt. Største på 900-1000 gram. Smellfeite mange av de.

Kunne sikkert landet mange flere fisker, men på grunn av dårlig hørsel og dårlig syn så må jeg dra til by'n med modern og kjøpe nye briller og nye høreapparat batterier, irriterende øyer og ører!!!!!!!!!!!  >:(  fu..

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

post-4001-13949890617308_thumb.jpg

post-4001-13949890617809_thumb.jpg

post-4001-139498906183_thumb.jpg

post-4001-13949890618719_thumb.jpg

post-4001-13949890619209_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteriklubben.no er en god plass å kjøpe batterier, der kan du abbonere på nye batterier.

har en i huset her med 2 ci så her går det mye batterier.

Oii, det var mye til hjelp, prata med modern om det ista, om å abonnere på batterier, men visste ikke hvor skulle begynne. Så dette var stor hjelp! :)  Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare ca. 10 timer igjen av dette året. Og, planen for de timene er å fange årets største sjøørret. Det kan bli vanskelig fordi jeg mest sansynelig må opp i 3 kg  :P

Men jeg skal gjøre et forsøk, og kommer med en liten rapport.  Må bare binde en lightning C. først...

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft av dere å fiske så mye som dere gjør på denne tiden! Hva gjør dere for å holde varmen på hendene?

Tja, si det?  ;D 

Nei, jeg vil tro man herder hendene når man fisker veldig mye i kulda. Når sola gikk ned i dag frøs det til is i stangringene, men det var ikke spesielt kaldt på hendene. Det gjør jo vondt! det er det ingen tvil om... Men som sagt tror jeg det har mye med herdig å gjøre. Jeg har ingen problemer med å fiske effektivt i 2 timer når det er 7-10 minusgrader. Men det er jo visse ting jeg gjør da. For det første er det veldig viktig å være varm generelt. Ha på deg mye tøy så du ikke begynner å fryse. Det viktigste er at det er varmt og godt, på hele ryggen og mage, og bryst. I tillegg er det viktig å ha en god lue, og helst en buff eller lignende rundt halsen. Det kan være greit at denne buffen er vindtett også (slike som er soltette er fine) med en ull hals under. Men en siste ting som jeg alltid bruker i kaldt vær/vann er en puls/håndledd varmer. Det kan være alt fra en slik snobbete pulsvarmer til en tykk ullgenser med tommelhull. Det synes jeg er veldig viktig iallefall. 

Ellers kan det være en idé og slå litt floke i blant. Kast ut, legg stanga i linekurven og sett igang... Når du starter på inntrekkket har flua sunket noen meter og det kan være det lille ekstra som skal til i kaldt vær. 

Så, sånn holder jeg meg varm... En ting til, hvis det av en eller annen grunn slutter å svi på hendene. Slutt å fisk, og kom deg inn i varmen!

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft av dere å fiske så mye som dere gjør på denne tiden! Hva gjør dere for å holde varmen på hendene?

Hehe, bra spørsmål!  Var ute på formiddagen i går, holdt på å fryse ihjel! De dagene jeg er varm i minusgrader så har jeg godt med klær slik som Vebjørn skriver, men god lue er det mange som bommer stygt på. God lue er veldig viktig, hvis du ikke har det så vil du fort bli kald på tær og fingertupper!

Ellers ville jeg sett på markedet om det var noen hansker å få kjøpt. Funker bra det også sikkert! Viktig at de er vanntette.

Et annet alternativ som du kan gjøre hvis du er på en fiskeplass hele tiden, fyr bål eller primus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en fingervarmer av Tony til Jul(takk igjen) ;) den lader man opp via usb på pc"n,skal holde i 4 timer av gangen,kan slåes på etter behov.Venter bare på litt kulde,slik at jeg kan teste den 8) Ellers drar jeg nesten aldri på fiske vinterstid uten å fyre bål,koselig-matnyttig og en effektiv håndvarmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, det hørtes genialt ut pistus! Hvis det er no nettsted hvor de selger slike, så setter jeg stor pris på det!!

Må legge ut en rapport fra en kald formiddag i går! Blikkstille, drar til samme bukta som dagen før!

Kaster en reke-imitasjon over bukta helt inne på grunt vann først. Flua setter seg fast, får løsnet flua, drar litt til, flua setter seg fast igjen, nei feil, det var fisk! Den piler ut på dypt vann med en gang, den kjentes stor, men var bortimot kilon. Tar litt tid å få den inn, så fikk tatt litt bilder av fighten. I det jeg skal få den inn på land, faller den selvfølgelig av.

Tar flere kast uten å få noenting. Drar til en annen bukt og lander 3 stk små sjøørret!

Etter det, drar jeg på tur i skauen for å feire nyttår med gutta!

Godt Nyttår folkens i håp om mange nye perser! ;D

[attachimg=1]

Morgenstund har gull i munn

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-4001-13949890668106_thumb.jpg

post-4001-13949890668841_thumb.jpg

post-4001-13949890669479_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til skauen for å feire nyttår ?!  :-\

Kaldt og hyggelig det da...

Hehe, selv tyvstartet jeg feiringen, så det ble ikke mye fisking gitt  :rolleyes:

Hadde tenkt meg ut i dag også, men jaggu våkna jeg ikke før det var blitt mørkt  :P 

Skal prøve å komme meg ut i morgen, må jo ta årets første fisk snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen fra tidenes mest irriterende og kalde tur! Ble ingen fisk i dag! Var i grunn perfekt forhold, men et eller annet sviktet i dag. Var kaldt i vannet i dag, veldig også! Mista en pen fisk da, hvor stor vet jeg ikke! 

Får håpe Vebjørn har en bra rapport i dag?!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at Vebbis har en knall rapport å komme med. Dilla, Bjørn H og jeg møtte han på øya. Han hadde hatt like dårlig fiske som oss. Og det var ikke store greiene :'( Så mye bedre for 3-4 dager siden, plutselig er det helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hørte det! Det er rare greier, føler at det som skjedde i våres med sjøørretfisket skjer igjen! Noen dager er det topp fiske, også er det helt rævva noen dager! Kan ikke skjønne hva det kommer av!

Men det skal jeg finne ut!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at Vebbis har en knall rapport å komme med. Dilla, Bjørn H og jeg møtte han på øya. Han hadde hatt like dårlig fiske som oss. Og det var ikke store greiene :'( Så mye bedre for 3-4 dager siden, plutselig er det helt dødt.

Ja det var ekstremt dårlig. Fiska til langt på kvelden uten så mye som et napp  :o Og det eneste jeg var borti var en liten SØ jeg kroka helt på tuppen av halen  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli dødt i bloggen, kan vel skylde på kulda og vinter'n! Det som gjør at jeg drar ut, er tanken på svære rugger som svømmer der ute!

Var en tur ute i går på en plass som har gitt meg mye i det siste, men ga ikke fullt så mye i går. Ble en fisk og noen lugg. Kompisen eller lærlingen begynner å bli ganske flink i kastinga, mangler bare dobbelttrekket så er alt på plass!

Siden kulda plager henda mine, så har kjøpt soft-skin elr oppvaskhansker. Prøvde å få noen tynne flishansker innafor, men gikk ikke. Prøvde dermed å fiske bare med oppvaskhansker som heller ikke varmet noe særlig. Også prøvde jeg jegerhansker med avklipte fingertupper. Det funka veldig bra i og med at du hadde fast kontakt med lina samtidig som henda holder seg varme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...