Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

Ja, når bølgene slår rett mot land og vannet er høgt går ørreten helt inne mellom steinene.

Men det er faktisk noe av det beste SØ fiske jeg har opplevd.

Så har jeg litt flaks som vet hvor fisken står. Kjenner noen gamlinger som lystret ørret der i sin tid ;)

Synd at det ikke var noe på innersiden da...

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har et par godplasser på innsiden som har pleid å levere bra utover høsten. I går var det heller stusselig  :P Av en eller annen grunn har jeg aldri fisket utsiden av øya, men planen var å få en liten "omvisning" av en kjentmann der i går. Vinden gjorde det håpløst med pontong, så vi får ta det igjen en annen dag.

Alltid kult å prøve ut nye plasser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal bli Petter !

Tror du kan ha mye igjen for å utforske nye plasser på utsiden alexander ;) noen steder er det ekstremt bra på høsten, når de store blanke jager brisling ;)

Takk, takk Pistus. det var faktisk viktig mentalt sett for meg å få de fiskene... Vi får håpe fiske tar seg opp igjen ;)

Oppskrift på loppa.

krok: kappa sv-1 (owner)  str 6

Hale og antenner og ennen rusk forran  er av bucktail.

Og bein er spunnet dubbing: hends dubbing.

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binde litt sånne lopper etterhvert kanskje, funnet ut at fluer med rødt innerst og brunt utenpå er meget giftig på denne tida.

Har heldigvis blitt et par turer i helga....  Mye aktivitet, men lite fangst i forhold til aktivitet... 

Jeg står på et skjær, en fisk på sikkert 2,5 kg hopper opp, jeg kaster en nybundet loppe i nærheten, ingenting.... 

Er nok på grunn av nordavinden, ganske klart vann...    Ble uansett 1 kg, 800 gram to 500 grammere!!!! 

  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna av ringeklokka kl. halv seks i dag og hørte vinden ule utenfor og regne piske på taket. ingen vits i å komme seg tidlig ut sånt vær. Fisken jager like gjerne utover morgenen da...

Så jeg sovna og våkna igjen halv åtte. etter en rask sykkeltur var jeg klar ved plassen kl åtte.

Nordavinden pisket opp overflaten og regne piska, ikke så veldig dårlige forhold egentlig :-\.jeg vada meg 30 meter ut og klatra opp på en stein. Rett foran meg gikk det en markant strømkant og det var bare å vente på at fiskene kom sigende inn over grunna.Etter 30 min så jeg en fisk som spratt opp i strømmen men 100 meter bortenfor. Så jeg fisket meg bort dit. Og så fulgte 30 nye min med fiske i strømkanten. Etter en stund ble jeg lei..... Nei vent!! jeg fikk en stor horngjell helt i begynnelsen ;) Men Så ble jeg lei og kastet ett siste kast over kanten. Da smalt det på noe blankt og fint. Kilos SØ som ble med hjem til midag. etter det mista jeg 2 og så ikke en eneste fisk i overflaten.

Alt i alt en kald og grå morgen med ikke så mye aktivitet som jeg håpet på...

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok, da får jeg gjøre det da...

Mandag: starta rund kl ni på morra'n.

fiske var elendig og vi ga oss litt etter det hadde blitt mørkt. Resultat: 4 ørret under 30cm på 3 mann.

Tirsdag: fisket like lenge, eller ga oss litt før for å se etter fisk i bekken. i bekken var det litt fisk og iallefall en på ca 2 kg. resultat tirsdag: 1 fisk under 30cm på 3 mann( til tider 6 mann)

I går: fisket hele dagen... 2 fisk under 30cm på 3 mann.

Så nå er jeg dritt lei hele fredrikstad driten.

Drar ut nå en tur, og tar med kameraet ;)    Da er jeg sør på øya (Alby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker bandit  :D Hyggelig å høre... 

Nå har jeg fiska hver dag siden lørdag tror jeg... Delvis med Amund, men han klarer jo ikke å fiske så lenge. Det gjør egentlig ikke jeg heller... Aner ikke hva jeg driver med  :P

Ingen fisk har vært over 30cm og jeg begynner å bli seriøst møkkalei. 

Og fluekasting med venstre går suverent, skyter ut 25meter uten broblemer.  Selfølgelig er jo ikke den armen rusta for det ekstremgreiene jeg driver med, og nå er jeg i ferd med å ødelegge den også.  :-\

Nei jeg skriver en rapport i jeløya tråden jeg ;)

Håper på at vinden snur... Egentlig håper jeg på at det meste snur  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testet loppa di Vebjørn. Selvom det er litt tidlig for loppefiske i Oslofjorden så funker den fint. Det er kanskje fordi den er såppas stor og har riktig farger? Du er iallefall flink til å binde fluer!

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å høre Brage!

Nettopp kommet hjem fra sjøen. har vært ute siden det var mårkt i dag, til nå.

Resultat: like dårlig som det har vært resten av uka... (mere detaljert rapport på Jeløya tråden)

Siden det ikke er noe å ta bilder av så blir det ikke noe bilder heller. 

Men jeg så en kul manet da... Den var like stor som en basketball(eller litt større) Og lik farge som glassmaneter. I tilleg var kantene på den, liksom rundt hodet helt blå/lilla. Det var liksom en skarp blåfarget ring langs rundt hele kanten.

Noen som aner hva det kan ha vært ??? Lik form og fasong som en glassmanet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinert av maneter jaa!!!      Ja, jeg skjønner hva fisket begynner å ligne nå!!! Begynner å bli bekymra jeg Vebjørn!!!!!    :-X

Men var en tur ute i dag, ble en liten blankis på GP favoritten...  CRYSTAL clear water  må jeg sii!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir blaffen i om vannet er klart, varmt, grumset, kaldt, lavt. Ingen ting funker. Jeg har prøvd alt som er å prøve!!! De fiskene jeg har fått, har tatt DYPT på clouser. Og det er bare 6 små denne uka. Hva er det for noe elendig resultat...

Kom gjerne med tips. Trenger det nå. Jeg skjønner ikke hva som skjer.  :-\  :-\  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig hvert veldig bra i år, spesielt bra når det har hvert farget vann. Har fiska mye i år 2-4 dager i uka og har kun blanka på 2 turer. Har fiska mye med enkle fluer som Grå Frede og div. Kopperbassen som har levert veldig bra, fisker alltid med opphenger ca 70 cm. over hovedflua. Av de ca 200 sø jeg har fått iår har nok 150 tatt opphengern  :)

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pistus, opphengern er mye i krok nr6 og 8, hovedflua er noe større. Har i hele år godt mere over til jævlig kjipe enkle fluer som nevnt over og mye forskjellige tro det eller ei men varianter av Red Tag  :P, ikke akkurat utfordrene og binde  :-\. Blir jo brukt mye av disse fluene i Sverige, Danmark og Polen

Mvh Anders Wennevold

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...