Gå til innhold

Superbillig loop stenger


Glenners

Anbefalte innlegg

De gjør jo selvsagt ikke dette... De har tv reklamer og kjører kjempetilbud. Hadde de solgt med tap hadde de vært konk på no-time. Er dere klar over hva en tv-reklame på tv2 i beste sendetid koster? Sier seg selv at leverandøren selv sitter med ett ansvar her.

Hvordan kan de ha seg at skitt kan selge stenger til en brøkdel av andre butikker, og fremdeles overleve? Noe rett gjør dem, uansett hvordan man vrir og vender på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

En del av varene er det nok tap på. De tjener nok penger på alt det andre som folk handler f.eks liner, tilbehør osv... Dette gir jo skittfiske en massiv trafikk på sine sider og de får masse oppmerksomhet. De får også tømt lagerne til produsentene og seg selv.

Se på andre bransjer, hovedtyngden av annonserte varer selges med tap i disse januarsalg-tider.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva folk med nettbutikker forteller av erfaringer er bestilling av "tilbehør" nesten ikke-eksisterende når man kjører en super kampanje. Da velger somregel kjøperen kun å handle den tingen de tjener mest på.. Mulig det er anderlednes for SkittFiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemessig med slike tilbud.. Så får man justert markedet litt ;D

Idioti mener du vel... Stengene blir solgt for under ordinær innkjøpspris.. Dette betyr at stengene blir solgt med tap. Du kan jo gjette hva som skjer med de andre mer seriøse aktørene. I motsetning til deg og andre er det noen av oss som gjerne vil ha ei og annen fluefiskesjappe å gå til i fremtiden. Dette ødelegger denne bedriften her....

Mye kan sies om Skitt Fiske - både i positiv og negativ forstand - men synes det er drøyt å gå såpass hardt ut mot dem i dette tilfellet, siden det er mye som kan tyde på at det er Loop selv (eller kreditorene?) som har solgt unna beholdningen sin med "tap" i et forsøk på å redde skuta:

http://www.anglingtrade.com/2010/12/15/news-items…/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan sies om Skitt Fiske - både i positiv og negativ forstand - men synes det er drøyt å gå såpass hardt ut mot dem i dette tilfellet, siden det er mye som kan tyde på at det er Loop selv (eller kreditorene?) som har solgt unna beholdningen sin med "tap" i et forsøk på å redde skuta:

http://www.anglingtrade.com/2010/12/15/news-items…/

Hvis dette er riktig er det skikkelig alvorlig for Loop.  Når de går til gjeldsforhandlinger og tilbyr kreditorene 25% oppgjør er det som regel siste utvei for å unngå konkurs. Ikke rart produktene selges billig......

Blitt veldig tøft i bransjen de siste par årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske så kjent at store kjeder kjører de dyre enkeltprodukt med nesten ingen fortjeneste, for så å tjene inn på tilbehør med vannvittige marginer...

Ta for eksempel kjeder som elkjøp osv, de gjør jo det samme... selger laptops med tap, og tjener fett på tilbehør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Det er vel ganske så kjent at store kjeder kjører de dyre enkeltprodukt med nesten ingen fortjeneste, for så å tjene inn på tilbehør med vannvittige marginer...

Ta for eksempel kjeder som elkjøp osv, de gjør jo det samme... selger laptops med tap, og tjener fett på tilbehør..

Er en liten myte det der med Elkjip, er kun et par laptoper eller andre produkter de selger med tap og de er nesten aldri på lager. Så de lurer deg til å kjøpe en som er "mye bedre" til en dyrere penge. Den derimot tjener de fett på..

Tror neppe Skittfiske selger med så mye tap, til det er markedet for lite her i Norge. Skal litt til å selge nok tilbehør sånn at prosenten ligger på ønsket nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske så kjent at store kjeder kjører de dyre enkeltprodukt med nesten ingen fortjeneste, for så å tjene inn på tilbehør med vannvittige marginer...

Ta for eksempel kjeder som elkjøp osv, de gjør jo det samme... selger laptops med tap, og tjener fett på tilbehør..

Er en liten myte det der med Elkjip, er kun et par laptoper eller andre produkter de selger med tap og de er nesten aldri på lager. Så de lurer deg til å kjøpe en som er "mye bedre" til en dyrere penge. Den derimot tjener de fett på..

Tror neppe Skittfiske selger med så mye tap, til det er markedet for lite her i Norge. Skal litt til å selge nok tilbehør sånn at prosenten ligger på ønsket nivå

Nå prater jeg fra erfaring fra slik butikk, dog det er noen år siden, og det er ingen myte.. vel.. de selger ikke med tap, men med latterlig lav margin.. Er nok lenge mellom hver laptop de tjener fett på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Det er vel ganske så kjent at store kjeder kjører de dyre enkeltprodukt med nesten ingen fortjeneste, for så å tjene inn på tilbehør med vannvittige marginer...

Ta for eksempel kjeder som elkjøp osv, de gjør jo det samme... selger laptops med tap, og tjener fett på tilbehør..

Er en liten myte det der med Elkjip, er kun et par laptoper eller andre produkter de selger med tap og de er nesten aldri på lager. Så de lurer deg til å kjøpe en som er "mye bedre" til en dyrere penge. Den derimot tjener de fett på..

Tror neppe Skittfiske selger med så mye tap, til det er markedet for lite her i Norge. Skal litt til å selge nok tilbehør sånn at prosenten ligger på ønsket nivå

Nå prater jeg fra erfaring fra slik butikk, dog det er noen år siden, og det er ingen myte.. vel.. de selger ikke med tap, men med latterlig lav margin.. Er nok lenge mellom hver laptop de tjener fett på..

Var selv avdelingsleder for data på en liten Elkjip butikk, så jeg så godt hvilke marginer som gjaldt. Men generelt er det lite å tjene på datamaskiner, markedet er hardt presset og det er sjeldent man tjener de store pengene uansett. Men de tjener litt på maskinene som er på lager og kan tape et par hundre kroner på de "løp og kjøp" tilbudene som aldri er på lager. Fikk beskjed foran hver salgsperiode om å ikke selge tapsprodukter, men lure kunden over på noe vi tjente på. Standardkommentaren var "beklager, den har vi ikke på lager, men vi har en til 5995 som er myyyye bedre" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed foran hver salgsperiode om å ikke selge tapsprodukter, men lure kunden over på noe vi tjente på. Standardkommentaren var "beklager, den har vi ikke på lager, men vi har en til 5995 som er myyyye bedre" :rolleyes:

He-he . . . Er nok ikke få el-kjøp kunder som har fått erfare dette . . . ikke at de andre kjedene er nevneverdig bedre.

Husker jeg var på tur til å kjøpe en cd-spiller hos Expert for endel år siden. Idet selger-idioten forteller meg at den som står utstilt der er den siste de har igjen, passerer en annen ansatt og overhører tydeligvis dette.

Han var nok ikke like proff i sin kjeltring-karriere, for det datt ut av han at joda, denne var det flere av på lager . . .

Selgeren "min" ble helt lilla i trynet og svart i øya, og da skjønte jeg jo hvor landet lå.

Det var forholdsvis lett å skjønne at den ærlige stakkaren ville få passet sitt påskrevet ved første anledning  ;D

Når det gjelder SkittFiske så har jeg absolutt ingen tro på at de selger noe med tap . . . Tipper disse Loop-stengene er kjøpt inn for max 200kr pr stk  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fikk beskjed foran hver salgsperiode om å ikke selge tapsprodukter, men lure kunden over på noe vi tjente på. Standardkommentaren var "beklager, den har vi ikke på lager, men vi har en til 5995 som er myyyye bedre" :rolleyes:

He-he . . . Er nok ikke få el-kjøp kunder som har fått erfare dette . . . ikke at de andre kjedene er nevneverdig bedre.

Husker jeg var på tur til å kjøpe en cd-spiller hos Expert for endel år siden. Idet selger-idioten forteller meg at den som står utstilt der er den siste de har igjen, passerer en annen ansatt og overhører tydeligvis dette.

Han var nok ikke like proff i sin kjeltring-karriere, for det datt ut av han at joda, denne var det flere av på lager . . .

Selgeren "min" ble helt lilla i trynet og svart i øya, og da skjønte jeg jo hvor landet lå.

Det var forholdsvis lett å skjønne at den ærlige stakkaren ville få passet sitt påskrevet ved første anledning  ;D

Når det gjelder SkittFiske så har jeg absolutt ingen tro på at de selger noe med tap . . . Tipper disse Loop-stengene er kjøpt inn for max 200kr pr stk  ;)

Klassisk den der. Hadde en selger hvor jeg jobbet som solgte en 4 år gammel plasma til 7 laken, med fortjeneste. Dette var i 07, så du kan tenke deg selv hvor elendig kjøp det var av kunden. "Veldig god tv som kostet blablabla og som du kan få til 7000kr", hårreisende. Tven vakke verdt 3000 engang..

Samme selger hadde også solgt et trådløs usbnettverkskort og sagt at den kunne brukes som minnepinne. Gjett hvem som måtte stå og ta imot kjefta når kunden kom tilbake og klagde på at det ikke var mulig.. Hu var dritpen da, så jeg tok meg ikke nær av det. Kom tilbake senere for en ekstern harddisk gjorde hu å, så jeg måtte ha gjort et godt inntrykk ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , superbillig , men hvordan går det med garantien OM LOOP nå går på ræva.... 8)?

Guideline stenger hos Nordisk på salg også med heftige rabatter....

Kjøpte meg en i helgen.

Den sagnomsuste sjøørret-stangen LPXE rs finnes også til en vanvittig god pris.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det faktisk er :P

Weird al Yankovic? Gud bedre.. Jeg som trudde at alle på 30pluss visste hvem gode gamle Ron`ern er!  ;)

:-X;D ;D

Ja, denna karen ble jeg kjent med da jeg krafsa i fattern's bortgjemte filmer for mange år siden... boobies ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...