Gå til innhold

Nyhet fra Guideline


Frafallen????

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Testet også noen tohånds modeller i Orkla i fjor. De skal riktignok ha blitt endra noe men disse var skikkelig gode men prisen da... herregud :o

Jeg ville satt en finger på at det er Sage de har samarbeidet med.... Tmags kan vel avkrefte eller kanskje ikke bekrefte det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Testet også noen tohånds modeller i Orkla i fjor. De skal riktignok ha blitt endra noe men disse var skikkelig gode men prisen da... herregud :o

Jeg ville satt en finger på at det er Sage de har samarbeidet med.... Tmags kan vel avkrefte eller kanskje ikke bekrefte det ;D

Nei, Sage samarbeider ikke med noen på slike ting. De har nok med seg selv og Redington.

De eneste amerikanske jeg vet om som tar oppdrag for andre er North Fork Composites (Gary Loomis & sønn) og St. Croix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er ihvertfall sikkert , og det er at jeg skal ha denne stanga. ;D Har drømt om det siden jeg så Mel Krieger for ørten hundre og noen år siden i en kastevideo . Spraya et par hvite selv i den perioden, men dette er berre lækkert og nydelig. Myntglasset ble stangglasset i år ;D Aldri gleda meg så mye noen gang til utstyrskjøp. De blå har fast plass under hodeputa, men denne tar over plassen til kona på soverommet, basta ;). Blir ikke mere erotisk en dette ;D

Litt ned på siden: http://guidelineflyfish.wordpress.com/

[attachimg=1]

post-982-13949886196071_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite stenger har nok ikke samme virkning på de av oss som har opplevd Tjøstheim sine glassfiberstenger.

Ååååå disser du Tjøstheim ;D Mange flotte opplevelser kommer fra disse brøytestikkene. Tok min første kilos ørret med en sånn en, må være nostalgien som påvirker meg ;D.

Var ikke så mye annet som var så mye bedre på den tiden, ikke som jeg fikk kjøpt for ukelønna ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

siden jeg så Mel Krieger for ørten hundre og noen år siden i en kastevideo .

Riktig ! The essence of flycasting, Mel Krieger. Der hadde han hvit stang.

Den fimen kan jeg utenat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå disser du Tjøstheim ;D Mange flotte opplevelser kommer fra disse brøytestikkene. Tok min første kilos ørret med en sånn en, må være nostalgien som påvirker meg ;D.

Var ikke så mye annet som var så mye bedre på den tiden, ikke som jeg fikk kjøpt for ukelønna ihvertfall.

Hadde på denne tida ei Abu Scandia fluestang, denne hadde samme farge som ei splticanestang, kameraten hadde hvit Tjøstheim. Hvilken stang som var best husker jeg ikke, men jeg husker hvilken som var styggest ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Testet denne stangen i #8 på messa i skedsmohallen forrige lørdag, utrolig god å kaste med og designet på stangen er jo helt rått ;D

Første jeg gjorde når jeg kom inn var å bestille, ingen tvil om at dette er en "må ha" stang :)

Nye Guideline HAZE snellen ble også bestilt, sjukt tøff snelle ;)

Går bare å gleder meg til den kommer i posten så er det ut å fiske! ;)

Noen andre som har bestilt eller prøvd stangen ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen over nevner at dette er sykt mye for pengene ...... :rolleyes:?

tatt i betraktning , fullpris på 3800kr , vanlig garanti iflg kjøpslov .

En sage , Winston,Scott eller andre garanti-merker , koster rundt eller like under 6k , livstidsgaranti til første kjøper , med da en prisdifferanse på 2100-2200kr , ER det da så vanvittig mye for pengene ? sett at man med div andre merker også har garantien i bakhånd , 3-som 10.året......

Når det er sagt , syntes jeg RS en , er noe av det bedre Guideline har , ei meget god fiskestang , og nå med frekt utseende som jeg faktisk likte , en velbalansert 8#er som var på messa med coastal må jeg si.

At mange liker stanga skjønner jeg veldig godt.....

Bakgrunnen for innlegget er selvsagt veil. pris , og ikke tilbudsstenger satt opp mot andre-ikke rabbaterte stenger....

Veiledende ilvstidsgaranti-stang , opp mot veil kjøpslov-stang.

Bare en tanke som slo meg.....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig Ruffen. Guideline er et tipp topp merke med dyktige folk bak. Jeg har alltid vært blant de som har valgt amerikanske merker først, men jeg må innrømme at Guideline er et merke som har vokst på meg. Spesielt i de senere årene synes jeg det har kommet mye bra. Kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på en Reaction 9' #5...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Der er jeg enig Ruffen. Guideline er et tipp topp merke med dyktige folk bak. Jeg har alltid vært blant de som har valgt amerikanske merker først, men jeg må innrømme at Guideline er et merke som har vokst på meg. Spesielt i de senere årene synes jeg det har kommet mye bra. Kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på en Reaction 9' #5...  ;)

Anbefaler en svingom med Fario 8'6'' #5   Den har  mere sjarm enn Reaction. 9'#5  

Reaction er meget bra, men veldig "mainstream"  

Fario 8'6'' #5 er levende og utfordrende.... Som jeg liker det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

For fiske hjemme i Norge hadde jeg sikkert testet en Fario. Men generelt så liker jeg noe spenstigere stenger for NZ. Så her nede er jeg litt "mainstream", hehe.  ;)

Du altså.  Men jeg vet hva du liker, så bare vent !

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...