Gå til innhold

Laksefiske


Ronny S

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hermansen
Noen som kan forklare hvorfor folk gidder å stå i lakse-elva når de heller kan sove på sofaen' date=' klippe plenen eller male stakittgjerde?

:D

Ronny S[/quote']

 

Nei laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har kjørt laks på fluestang; opplevd utras i "Formel 1-klassen" og kanskje kjempet med en diger rugg i ei time, er du hektet. Det ble i allefall jeg. .. :D

 

I tillegg er det noe med det å være med ei elv og vite at du kan få en av disse sølvskimrende, og utrolig sterke fiskene.

 

Laksefisket har også sine doser med taktikk, teknikk og kunnskap om fluer og elv. Det mangler aldri på samtaleemner i kaffepausene.

 

Men det er klart, tolmodigheten settes virkelig på prøve. :oops:

 

Hilsen Nilsen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om alle hadde kun satt pris på fluefiske etter ørret? Da ville det vært trangt om plassen mange steder da!

 

Jeg er glad jeg "bare" liker å fiske, men jeg har som regel ett krav.... Fisken skal kunne spises! Har jeg nok fisk, setter jeg den ut igjen!

 

Fluefiske, trolling, meiting, andersdupp, isfiske, dorging etc. alt har sin sjarm, men jeg liker best fluefiske, men om det er etter ørret, harr, laks eller abbor spiller liten rolle!

 

Jeg proklamerte i 2002 at jeg aldri skulle fiske laks - 2003 en uke i Eidselva (fikk ingen men ble hektet allikevel), skal derfor tilbake i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vel bedre enn å få en laks på kroken, den finnes i 3 størrelser. Diddi, stålfjær og Ubåt. Den som ikke har fisket laks og fått laks på kroken vet nok ikke hva de snakker om.

 

Skal jeg ha steikfisk så kjøper jeg det.

 

Hva er vel morsomt med å fiske etter ørret når den hugger på alt og kun er en plage når man fisker laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke bare snakk om å hente opp fisk som ved ørretfiske. Her er det snakk om tålmodighet og atter tålmodighet. Skal man fiske eller få fiskHørt at Ræva 1000 har tilbud på ørret for de som er intressert i småfisk. Husk at størrelsen har betydelse uansett hva deres kone/samboer/elskerinner/elsker sier.[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Her er det ikke bare snakk om å hente opp fisk som ved ørretfiske. Her er det snakk om tålmodighet og atter tålmodighet. Skal man fiske eller få fiskHørt at Ræva 1000 har tilbud på ørret for de som er intressert i småfisk. Husk at størrelsen har betydelse uansett hva deres kone/samboer/elskerinner/elsker sier.[/img]

 

Skal man teste ut sin tolmodighet kan man like gjerne se på maling tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Hva er vel mere irriterende enn å måtte fiske 10-12 fisker for å fylle en steikepanne. Må jo være mye bedre å fiske laks som rekker til flere steikepanner.

 

Kan jeg nok tru er kjedlig ja, godt jeg slepper å fiske småfisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Trur du virkelig fisker med feil utstyr når du fisker ørret :) SPrek kg ørret i elv på en 3 eller 4 stang er helt vanvittig.

 

Foresten om du er laksefisker, hva faen gjør du på ett ørretforum ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke bare snakk om å hente opp fisk som ved ørretfiske. Her er det snakk om tålmodighet og atter tålmodighet.[/img]

Jepp' date=' helt riktig...samt enormt mye tilfeldigheter, flaks, og folk med krasse meninger om noe som ingen egentlig vet svaret på.... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Hørt at Ræva 1000 har tilbud på ørret for de som er intressert i småfisk. Husk at størrelsen har betydelse uansett hva deres kone/samboer/elskerinner/elsker sier.[/img]

 

Ja, og husk at psykologene påstår at de som er dårlig utstyrt nedentil, ofte higer etter store gjenstander for å kompensere for dårlig selvbilde. F.eks. stor bil = liten tissemann...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks er det ikke Ørred art, :?:

 

jeg har hørt, at en lakseelv, er et sted folk står i en hel dag, uden at fange noget, men til gengeld koster det kun 1400,00 kr :cry:

 

/Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså dette er forumet bare for folk som bare fisker ørret, det viste jeg ikke, da må jeg kansje melde meg ut da ???

Dette blir nesten for dumt.

Jeg fisker stort sett ørret hele sessongen, men jeg er vel på 2 turer etter SØ og Laks, synes det blir for dumt å si at noe er bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jasså dette er forumet bare for folk som bare fisker ørret' date=' det viste jeg ikke, da må jeg kansje melde meg ut da ???

Dette blir nesten for dumt.

Jeg fisker stort sett ørret hele sessongen, men jeg er vel på 2 turer etter SØ og Laks, synes det blir for dumt å si at noe er bedre enn det andre.[/quote']

 

Nå var vel en viss person her en laksefisker og ikke en ørret/laksefisker ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Ja det er greit' date=' men jeg tror ikke vi som ørret fiskere blir sett på som imøte kommende når vi rakker ned på våre Lakse gale venner med sånt snakk.[/quote']

 

Er vi så veldig imøte kommende da?`Det er nå iallefall ikke de om du stiller deg i en lakseelv å fisker ørret/harr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Nei jeg er fullstendig enig i det du sier' date=' men vi kan jo gå forran som et godt eksempel :)

Som sagt tidligere skal vi være glad for at vi har laksefiskerne så slipper ihvertfall vi å stå i kø i våre Ørret elver[/quote']

 

Ja for min del kan folk fiske med garn om de så vil, bryr meg omtrent nada hva andre driver med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er fullstendig enig i det du sier' date=' men vi kan jo gå forran som et godt eksempel :)

Som sagt tidligere skal vi være glad for at vi har laksefiskerne så slipper ihvertfall vi å stå i kø i våre Ørret elver[/quote']

 

Hei Viggo.

 

Hele denne tråden er jo bare uskyldig og morsom harselering av laksefiskere..

Personlig mener jeg selvfølgelig ikke noe vondt om laksefiskere, og fisker jo laks selv (noen ganger), men det er jo morsomt med litt vennskaplig drittslenging mellom oss som har forstått, og de som ikke har forstått hvorfor de gjør det de gjør, når man står i elva og fisker..... :wink:

 

 

PS: For sikkerhets skyld: Det er ørretfiskeren som forstår hva han gjør..... laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...