Gå til innhold

Vadebukse


Reidar

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jo takk Reidar , det blir nok bra det.

Om noe skulle gå skeis , så har vi jo handla i en butikk som ordner opp , salgsvarer eller ei , så det bruker jeg ikke kalorier på å bekymre meg om. ;D

Du vet at Redington har vadesko også ? i fall matching er ett tema? eller de gamle synger på siste verset.

Her spriker vel prisene mindre enn på buksene uansett , men mener å ha sett Redington-skoene som prisgunstige alternativer til både Patagonia og Simms.'

Grats med ny-flott bukse Reidar , bli ikke forundret om denne holder like lenge som både Simms og Patagonia buksene , Redington er veldig bra kvalitet , rett og slett.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bukse :) Skjønnte tidlig du helst ville ha noe annet enn simms (noen vil alltid gå mot strømmen). Kjenner ikke til Redington bukser, så skal ikke uttale meg noe om disse uten å ha erfaring. Lykke til ;)

Absolutt ingenting imot Simms, og freestone var lenge favoritten.  At valget falt på redington var rett og slett at den var på salg, og så veldig god ut... Så får tiden vise om det var riktig valg :)  Kanhende det neste gang blir en G3 eller G4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hva du syntes når du pakker opp , somsagtt så titta jegh igjen på disse i går , veldig fine bukser ser det ut til , som jeg sa kjøpte jeg nå Patagonia , det skal bli moro å se hvordan denne er opp i mot mine 2 fra Simms ( en for stor til sommerbruk og en litt for trang , men går akkurat på verme dager...

) Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er buksa i hus... ENDELIG :) .....

Flott bukse, med fin passform . Så nå blir det bare spennede å prøve den. Måtte bare denne hvite guffa på plen og mark bli borte, så elver og vann atter kommer til syne :)

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Sol sol kom til meg, snø snø gå din veg!!!

Må også rette en takk til Nordisk for bra service....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå sies at G-Tex ikke puster så sykt bra som leverandøren skal ha det til.... Spent på hva som skjer når eVent kommer skikkelig på markedet, ikke minst er jeg spent på hvilket merke som først tør kaste seg på en vader med eVent... :)

http://www.eventfabrics.com/eVent_technology.php

kan ikke være mer uenig (puser særdeles godt). Hva er spesielt med eVent? Andre produsenter som ikke ønsker å betale for Gore tex må følgelig bruke andre membraner som får andre navn, ref. feks. Dermizax til Bergans (som forøvrig ikke rekker Norrøna med Gore Tex til knærne. Har begge deler). Men hyggelig om noen klarer å lage noe som er enda bedre en Gore Tex Pro Shell, men tror ikke det skjer med det første.

(PS: Kropssvette er individuelt, så det vil alltid være individuelle preferanser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå sies at G-Tex ikke puster så sykt bra som leverandøren skal ha det til.... Spent på hva som skjer når eVent kommer skikkelig på markedet, ikke minst er jeg spent på hvilket merke som først tør kaste seg på en vader med eVent... :)

http://www.eventfabrics.com/eVent_technology.php

kan ikke være mer uenig (puser særdeles godt). Hva er spesielt med eVent? Andre produsenter som ikke ønsker å betale for Gore tex må følgelig bruke andre membraner som får andre navn, ref. feks. Dermizax til Bergans (som forøvrig ikke rekker Norrøna med Gore Tex til knærne. Har begge deler). Men hyggelig om noen klarer å lage noe som er enda bedre en Gore Tex Pro Shell, men tror ikke det skjer med det første.

(PS: Kropssvette er individuelt, så det vil alltid være individuelle preferanser)

Er enig med deg at kroppsvette er individuelt, men med membraner er kroppsvarme nok til å skape kondens på innersiden av plagget.. Har du noen ganger gått over en lengre distanse med G-tex, eller andre av dagens membranprodukter? en Jakke f.eks vil på innsiden bli klissvåt av kondens, dette fordi membranen ikke puster tilstrekkelig... Derfor må man med dagens membran produkter, etter min erfaring, vrenge de og lufte de skikkelig ut i noen minutter.. Sier ikke at eVent er sinnsykt bedre, for har ingen erfaring med produktene enda.. men de jeg har snakket med, er storfornøyde, og sier at plaggene er tørre på innsiden til en forandring. Det skal sies at det var gammasjer han hadde prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal presisere at jeg ikke er pessimist av natur, ei heller bedreviter. Men det er ikke rent få produkter som opp igjennom årene skal være så langt inn i bjørkeskogen mye bedre enn Gore tex. Dessverre har jeg (og mange med meg) til gode å finne et produkt som gjør dette. Det koster skjorta for en produsent å ta i bruk Gore tex og da finner man opp egne produkter som man høster større marginer på (stort sett det som er årsaken, ikke misnøyen med gore tex). Og disse skal selvsagt hauses opp ellers går salget dit høna sparker. Men når du nå i tillegg nevner at de som skryter vilt av membranen kun har brukt gamasjer med dette stoffet så sier vel dette fryktelig lite... eller mye om man vil  ;D Men hører gjerne mer om det når det har kommet i en bukse eller jakke.

Håper som sagt det er verdens beste membran, men har naturlig skepsis da det kommer slike membraner på markedet flere ganger i måneden rundt om på globen og enda har jeg ikke fått henda i noe som er bedre, likevel er de verdens beste i følge seg selv  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal presisere at jeg ikke er pessimist av natur, ei heller bedreviter. Men det er ikke rent få produkter som opp igjennom årene skal være så langt inn i bjørkeskogen mye bedre enn Gore tex. Dessverre har jeg (og mange med meg) til gode å finne et produkt som gjør dette. Det koster skjorta for en produsent å ta i bruk Gore tex og da finner man opp egne produkter som man høster større marginer på (stort sett det som er årsaken, ikke misnøyen med gore tex). Og disse skal selvsagt hauses opp ellers går salget dit høna sparker. Men når du nå i tillegg nevner at de som skryter vilt av membranen kun har brukt gamasjer med dette stoffet så sier vel dette fryktelig lite... eller mye om man vil  ;D Men hører gjerne mer om det når det har kommet i en bukse eller jakke.

Håper som sagt det er verdens beste membran, men har naturlig skepsis da det kommer slike membraner på markedet flere ganger i måneden rundt om på globen og enda har jeg ikke fått henda i noe som er bedre, likevel er de verdens beste i følge seg selv  ;D

sundt med litt pessimisme ja! denna videoen kan jo være juks og fanteri, men om det faktisk stemmer, kan det være spennende å se hva stoffet kan gjøre i vadere :)

Har verken sagt at eVent er bedre eller G-tex dårlig, bare sa at det er et spennende produkt!

-mats-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken sagt at eVent er bedre eller G-tex dårlig, bare sa at det er et spennende produkt!

-mats-

Rett skal være rett! Skal spise i meg pessimismen min Mats :)

En ting er helt sikkert: Det er fredag, og nå skal et glass rødt nytes til det fulle (og den vet jeg leverer varene  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken sagt at eVent er bedre eller G-tex dårlig, bare sa at det er et spennende produkt!

-mats-

Rett skal være rett! Skal spise i meg pessimismen min Mats :)

En ting er helt sikkert: Det er fredag, og nå skal et glass rødt nytes til det fulle (og den vet jeg leverer varene  ;D )

Skål ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...