Gå til innhold

Vadebukse


Reidar

Anbefalte innlegg

Før sesongen starter må jeg ha meg ny vadebukse. Til dette har jeg et budsjett på ca 2000 kr trenger en bukse med et par X'er med en L bak.

Vet jo at dyrt ikke nødvendigvis er bra, men billig trenger heller ikke være billig hvis buksa ikke holder mål......

Trenger derfor tips, råd og hjelp om hvilke erfaringer dere har på de forskjellige merkene :)

På forhånd takk....

Reidar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Veldig godt fornøyd med mine Watermasterbukser. Hadde de i 5 år før de begynte å lekke. De er fortsatt med etter litt Aquasure, brukes nå kun i sjøen. Puster bra og holder tett. Litt romslige i overdelen, noe som kan være både en fordel og en ulempe.........Greit med litt plass til klær for vinterfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden emnet vadebukser er oppe. Noen som har erfaringer med Patagonia vadebukser?

Har en Patagonia bukse, lå i skapet i 2 år før den ble tatt i bruk, etter andre tur var den lekk i foten  :-[

Vision har jeg hatt flere typer av alle lekk etter kort tid  :-[

Loop gore tex gammel, ca 8 år mye brukt i både fersk og saltvann alldrig skyllt eller vaska, hull i foten, meget fornøyd med buksa  :-*

Har nå to Simms bukser ca 2 år gamle virker veldig bra også fin passform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke masse penger på Simms? Det er vel det merket det klages mest på når det gjelder lekkasjer. Svigerfar opplevde også dette på helt nye bukser. Det er bare å google "Simms AND vadebukse AND lekkasje", eller lese noen erfaringer på FFS og fluefiske.net. Når jeg ser og hører om Simms-støvler der lissene ryker etter få turer, så begynner jeg virkelig å lure på den Simms-hypen.

For ordens skyld: Jeg har ingen interesser i denne bransjen, men advarer mot å betale for mye for Simms-merket.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Likte radpior buks :) ellers har jeg sett litt på simms freestone.

Heldig vis er det noen uker til sesongstart, så det er enda tid til å bestemme seg.

Tilbudet på MM var jo veldig bra, iallefall i forhold til de nettsidene jeg har sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne buksa som "høstbukse" og bruker den med mye tøly u nder , derfor kjøpt en str for stor , etter noen fisketurer må jeg bare si meg imponert over denne , pusteegenskapene skal jeg ikke gi meg ut på,mht at jeg har hatt mye klær under , og ikke alt lagvis riktig ellerboka kanskje , men den er veldig god å gå i , selv på laange dager .

har og en lightweight Simms fra hine hårde dager , men den er bare passe om sommern ettersom jeg har gått opp i vekt på mine noe eldre dager.... ;D

Skal vurd. en midjevader jeg neste gang , noe herk med disse selene når man blir nøden-.....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke masse penger på Simms? Det er vel det merket det klages mest på når det gjelder lekkasjer. Svigerfar opplevde også dette på helt nye bukser. Det er bare å google "Simms AND vadebukse AND lekkasje", eller lese noen erfaringer på FFS og fluefiske.net. Når jeg ser og hører om Simms-støvler der lissene ryker etter få turer, så begynner jeg virkelig å lure på den Simms-hypen.

For ordens skyld: Jeg har ingen interesser i denne bransjen, men advarer mot å betale for mye for Simms-merket.  

Har vel kanskje noe med at 80% av brukerene har SIMMS, ergo, flere å klage på. Kinetic er vel de som har minst klager i hele norge. Er vel strengt tatt også en grunn til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg disse. Hatt et par i maaaange år nå. Går visst ikke ann å slite de ut. :) Null å klage på, superfornøyd!

Enig here, har denne og en Guide vader fra Simms. Freestone vaderen er helt klart førstevalget.  Lett og tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvorfor bruke masse penger på Simms? Det er vel det merket det klages mest på når det gjelder lekkasjer. Svigerfar opplevde også dette på helt nye bukser. Det er bare å google "Simms AND vadebukse AND lekkasje", eller lese noen erfaringer på FFS og fluefiske.net. Når jeg ser og hører om Simms-støvler der lissene ryker etter få turer, så begynner jeg virkelig å lure på den Simms-hypen.

For ordens skyld: Jeg har ingen interesser i denne bransjen, men advarer mot å betale for mye for Simms-merket.  

Det du påstår her har jeg aldri hørt om.

Mine Simms L2 vadere er helt suverene ift andre vadere jeg har hatt. Pusteegenskapene er helt imponerende.  Og prisen ? 2995.- for Goretexvadere... Er det mye ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke masse penger på Simms? Det er vel det merket det klages mest på når det gjelder lekkasjer. Svigerfar opplevde også dette på helt nye bukser. Det er bare å google "Simms AND vadebukse AND lekkasje", eller lese noen erfaringer på FFS og fluefiske.net. Når jeg ser og hører om Simms-støvler der lissene ryker etter få turer, så begynner jeg virkelig å lure på den Simms-hypen.

For ordens skyld: Jeg har ingen interesser i denne bransjen, men advarer mot å betale for mye for Simms-merket.  

Det du påstår her har jeg aldri hørt om.

Mine Simms L2 vadere er helt suverene ift andre vadere jeg har hatt. Pusteegenskapene er helt imponerende.  Og prisen ? 2995.- for Goretexvadere... Er det mye ?

Gjør et søk, så "hører" du selv.

Nå har selvsagt Henning et poeng: Når mange bruker Simms, så er det ikke unaturlig at det oppstår flere situasjoner med lekkasjer etc. Det endrer likevel ikke det faktum at Simms også åpenbart har varierende produksjonskvalitet.

Folk får selvsagt kjøpe hva de vil, men jeg er så sær og antiuniform at jeg nekter å gå i Simms-vadere, og velger i  hvert fall vadestøvler som både er lettere og av langt bedre kvalitet. Vadejakke generelt sett kunne ikke falle meg inn osv.  :rolleyes:

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke latt en misfornøyd kunde fra Prima Villmarksliv avgjøre hvilket merke man skal kjøpe. Bare styr unna butikken dersom man er redd for at man skal komme i samme situasjon, evt. ta vare på kvitteringen i en husalmanakk, eller enda bedre; Scann den inn og arkiver den (eller bruk kvitteringsapp som man har til bl.a. iPhone)  ;) Simms er og blir bra i mine øyne. Aldri opplevd bedre kvalitet. Clouveil er også bra, men da må man evt. se på ebay for å få tak på utgående produkter, men igjen: Hva om den går i stykker nå som produksjonen er avviklet  :P Min stemme går til Simms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms er bra.. Har en freestone vader nå på 7 året. Aldri tatt spessielt vare på den, og brukt den både i salt og fersk-vann.

Iår har jeg gått til innkjøp av en Vision bukse som jeg fikk latterlig billig, skal bli spennende å prøve ett nytt merke. Jeg har dog en misstanke om at jeg må invistere i ny simms etterhvert.

Til info fungerer fremdeles den gammle buksa uten problem, men en gang tar vel alt slutt? Når en bukse som blir brukt så mye, holder så lenge... Da blir jeg rett og slett imponert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktigste at det er Goretex. And that kind of narrows it down...  ;D

Er enig i det Lars Vegas skriver.

Og hvis vi ser litt fornuftig på det; jeg har hørt 99,9% positive ting her inne om både Simms/Tundra/Flyfish Europe OG Prima Villmarksliv. Det dukker opp ETT negativt innlegg og så skal man ikke handle der? I så fall er internett enda farligere enn jeg trodde...

Og til slutt, husk at det kun finnes to typer vadere: De som lekker og de som kommer til å lekke  ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvorfor bruke masse penger på Simms? Det er vel det merket det klages mest på når det gjelder lekkasjer. Svigerfar opplevde også dette på helt nye bukser. Det er bare å google "Simms AND vadebukse AND lekkasje", eller lese noen erfaringer på FFS og fluefiske.net. Når jeg ser og hører om Simms-støvler der lissene ryker etter få turer, så begynner jeg virkelig å lure på den Simms-hypen.

For ordens skyld: Jeg har ingen interesser i denne bransjen, men advarer mot å betale for mye for Simms-merket.  

Det du påstår her har jeg aldri hørt om.

Mine Simms L2 vadere er helt suverene ift andre vadere jeg har hatt. Pusteegenskapene er helt imponerende.  Og prisen ? 2995.- for Goretexvadere... Er det mye ?

Gjør et søk, så "hører" du selv.

Nå har selvsagt Henning et poeng: Når mange bruker Simms, så er det ikke unaturlig at det oppstår flere situasjoner med lekkasjer etc. Det endrer likevel ikke det faktum at Simms også åpenbart har varierende produksjonskvalitet.

Folk får selvsagt kjøpe hva de vil, men jeg er så sær og antiuniform at jeg nekter å gå i Simms-vadere, og velger i  hvert fall vadestøvler som både er lettere og av langt bedre kvalitet. Vadejakke generelt sett kunne ikke falle meg inn osv.  :rolleyes:

 

Jørn

Ja jeg prøvde å google det, men det kom ikke opp noe spesiellt....   At du ikke liker det er helt greit, men at Simms har "Åpenbart varierende kvalitet" (Underfårstått regelmessig dårlig kvalitet), er jeg ikke enig i, hvor har du det fra ?

At det koster litt mere enn andre Koreaproduserte merker får heller være. Mange kjører BMW selv om Hyundai gjør samme nytten stort sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sitatet fra tmags er det beste som er sagt i denne debatten så langt:

"Og til slutt, husk at det kun finnes to typer vadere: De som lekker og de som kommer til å lekke"

Det er nesten umulig å vurdere vadebukser uten at det blir for mange ukontrolerbare/ikke relevante faktorer.

Men det må være mer en behovet for å ha statusproduktene som gjør at SIMMS brukes av så mange. Mange uten veldig mye penger eller sponsede bukser kjøper SIMMS igjen. Kanskje er de så bra at de forsvarer en høyere pris, kanskje ikke.

Mitt hovedpoeng er at edt er så mye som spiller inn når det gjelder holdbarheten til ei vadebukse, at å trekke vidtrekkende sluttninger ut fra de få vadebuksene en desverre rekker å bruke i et fiskerliv, blir lite holdbart. Jeg har hatt alt for dyre bukser som har holdt en halv sesong og jeg har hatt bukser som har overlevd alt for lenge sett ut fra pris. Hittil har ei Vangenbukse vært den som har overlevd mest på min kropp. Det betyr ikke at jeg tror den var av bedre kvalitet enn SIMMs bukser som ikke har holdt ut like lenge. Saken er vel at jeg ikke kan si noe egentlig fornuftig om hvorfor den holdt et år lenger enn lengstlevende SIMMS.

Nå har jeg netopp kjøpt ny bukse og gleder meg til å ta den ibruk. Så hva valgte jeg da? Ei bukse som passer meg godt og som jeg trives i. Hvor lenge den varer blir kanskje interessant å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...