Gå til innhold

Vadebukse


Reidar

Anbefalte innlegg

Ja jeg prøvde å google det, men det kom ikke opp noe spesiellt....   At du ikke liker det er helt greit, men at Simms har "Åpenbart varierende kvalitet" (Underfårstått regelmessig dårlig kvalitet), er jeg ikke enig i, hvor har du det fra ?

1. Liker ikke å poste andre sin negative vareprat, men siden du er så pågående, her har du et eksempel: http://www.fluefiske.net/forum/topic/28197-simms-g4-vadere/

2. Traff en kar her på forumet i fjor høst som var misfornøyd med Simms vadesko, med lisser som røyk og annen slitasje etter kort tids bruk.

3. Og som nevnt: Svigerfar med helt nye Simms Freestone som hadde stor lekkasje i overgang fra sokk til bukse.

Og for all del; Mange er kjempefornøyd med Simms, men dette merket er så fantastisk gidder jeg ikke å høre på - og heller ikke betale for.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Selfølgelig kan -og er det feil med Simms produkter også. Selv har jeg ikke annet enn positivt å si. Vel, det er noen lisser på skoene mine som visstnok skal ryke, men ett år har gått og enda ikke skjedd det heller, hyppig bruk til tross. Men det er uansett peanuts da det bare er å kjøpe nye lisser til 10,- Men tråden du linket til viser selvfølgelig at noen har opplevd lekkasje, nærmere bestemt to innlegg som skriver om det og enda fler som er kjempefornøyd. Kan ikke akkurat konkludere med at det er en generell misnøye til Simms kontra andre produkter, tvert i mot. Men man må selvfølgelig kjøpe akkurat det man selv har lyst på. For min del har jeg samme konklusjon som tmags: Gore-tex er overlegent i mine øyne (synd cloudveil har kuttet ut), men selv det er idividuelt da kroppsvette er forskjellig fra person til person og da vil også erfaringene med pustende materiale være forskjellig. Poenget er: Etter å ha et utall vadere i løpet av årene så blir det Simms igjen i løpet av inneværende sesong, men kjøp for guds skyld noe annet om man ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ja jeg prøvde å google det, men det kom ikke opp noe spesiellt....   At du ikke liker det er helt greit, men at Simms har "Åpenbart varierende kvalitet" (Underfårstått regelmessig dårlig kvalitet), er jeg ikke enig i, hvor har du det fra ?

1. Liker ikke å poste andre sin negative vareprat, men siden du er så pågående, her har du et eksempel: http://www.fluefiske.net/forum/topic/28197-simms-g4-vadere/

2. Traff en kar her på forumet i fjor høst som var misfornøyd med Simms vadesko, med lisser som røyk og annen slitasje etter kort tids bruk.

3. Og som nevnt: Svigerfar med helt nye Simms Freestone som hadde stor lekkasje i overgang fra sokk til bukse.

Og for all del; Mange er kjempefornøyd med Simms, men dette merket er så fantastisk gidder jeg ikke å høre på - og heller ikke betale for.  

Pågående ja...  Det var rette mannen.

Du lister nevner noen enkelte personers trøbbel med Simms, så er merket ikke bra, javel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågående ja...   Det var rette mannen.

Du lister nevner noen enkelte personers trøbbel med Simms, så er merket ikke bra, javel.

Simms er et godt merke, men ikke så outstanding som det tidvis kan virke. Hver gang noen spør om råd på vadebukser, så roper menigheten SIMMS. Da liker jeg å banne i kjerka.  ;)

De buksene fra William Joseph så forresten fine ut, og koster bare 1300 kroner. Sikkert ikke så dumme de heller.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse trøbbel med Simms G3 vadere. Har reklamert tre ganger. Får ny eller reparert vader tilbake, men uansett kjedelig. Passformen i Simms-vaderne er jo suveren, men kvaliteten må ha sunket omvendt proporsjonalt med antall omsatte vadere. Før var de visst bra? Eller kanskje konkurrentene er blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De buksene fra William Joseph så forresten fine ut, og koster bare 1300 kroner. Sikkert ikke så dumme de heller.  

Jeg kjøpte disse i fjor, og har brukt dem 7-10 døgn. Tror jeg gav rund 1.000,- for dem hos Flyfishing & Adventure - gutta. De annonserte ett tilbud på disse i fjor. Virker som ett meget godt kjøp enn så lenge!  :) Skal sies at disse har tatt over for 6-8 år gamle simms freestone som fortsatt er tette og fine. Men regnet med at disse en vakker dag kom til å lekke, og kjøpte derfor William Joseph når prisen var sykt gunstig. Freestonebuksa er derfor tatt vare på som reserve  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Likte radpior buks :) ellers har jeg sett litt på simms freestone.

Heldig vis er det noen uker til sesongstart, så det er enda tid til å bestemme seg.

Tilbudet på MM var jo veldig bra, iallefall i forhold til de nettsidene jeg har sjekket ut.

Siden du ikke har bestemt deg,vurdér denne også.Dette er i klasse med Simms og den ordinære prisen gjenspeiler kanskje kvaliteten.

Kjøpte 8X Pro-buksa,etpar testurer i sjøen har fortalt om høy komfort,og tror kanskje jeg bestiller jakka og. ;)

http://www.fiskeogfriluft.net/223-cloudveil-hellroaring-wader.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloudveil er vel på tilbud fordi firma har sluttetmed å produsere vadere ? Mener jeg har hørt om dette... De brukte vel GORE membraner også.

sikkert fin bukse , men ksnakje lurt å sjekke om det går an å få fiksa dem dersom uhellet er ute ?

en gore-godkjent repratør kan sikkert reparere dersom det blir behov , hør med butikken om dette før du kjøper.

Garanti og kjøpsloven gjelder vel uansett , innenfor 2 år.....reklamasjonsretten også kanskje utover dette , om buksa er "ment for å vare mer enn 2 år"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to Simms bukser og aldri ahtt trøbbel ( freestoneII relativt ny)

Vurdert midjevader fra Simms , men syntes Patagonia vadere de til 3k ser fine ut , smart selesystem( som og nå Simms har kommet med) , slik at buksa kan rulles ned når man blir gul i øya :DKjekt.

det gjenstår å se om det blir en patagonia vader eller en simms midjevader....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en freestone bukse, og syns den satt veldig godt på, med finform. En fornuftig pris også i forhold til budsjett...

Likte også godt Radpiorbuksa, men har enb kroppsform som krever at jeg MÅ prøve bukser før jeg kjøper :( og freestone buksa kan jeg få kjøpt hos en lokal butikk til en fornuftig pris...

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig fornuftig pris fra ebay også:) 1500,- ink mva. Han sier noe om gratis frakt, men er satt meg ikke godt nok inn i adden, muliggens

gjelder dette kun innen USA..

http://cgi.ebay.com/Simms-Freestone-Wader-Size-XXL-NEW-/230484961618?pt=

LH_DefaultDomain_0&hash=item35a9f96952#ht_500wt_922

Simms debatteres ofte, angivelig mye feil mv. Jeg har ikke den erfaring. Den eldste buksa mi er en Classic Guide GTX, mener jeg kjøpte denne i 1998 eller deromkring. Jeg overbeviste meg selv etter 7 år om at det var "hull" i den... Bare for å få kjøpe en ny... G3..

Har også en sånn G4, den er også tett og, som de andre ytterst funksjonell.

Uansett,,, har i alle år fulgt med på at kompiser og kjenninger har kjøpt nye bukser pga lekkasjer mv, sånn ofte... De fleste har vel nu Simmsbukser, og dette med lekkasjer er ikke lengre noe tema.

Mvh OKP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt simm guide buksa mi nå i tja søren ikke sikker , men ihvertfall 7-8 år ..helt suveren ass.. så en ny en er på plass neste år for min del... Når det gjelder å kjøpe vadebukse på ebay så ville jeg heller kjøpt en hos forhandler i norge.. jævli kjedeli hvis uhellet skulle komme, da er det enklest hvis den er kjøpt i norge.. Får man en god pris her hjemme så blir det ikke så mange hundrelappene å tjene å det mener jeg den enkle forsikringen er verdt.. Ting som vadebukser,,,oppblåsbare liggeunderlag å slike ting handler jeg ikke på ebay.. men klart man kan tjene litt på å gjøre det, men jeg gjør ikke det på slike type produkter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ser jeg ikke den helt store risikoen på akkurat Simmsprodukter, sett i forhold til historikken jeg har i forhold til produktet..

Anyway, så kjøpte jeg den siste G4 lokalt. Betalte litt mer enn fra feks Anglershabitat.com , men det er sånn sett helt greit siden

prisene hjemme og der har nærmet seg hverandre ganske betydelig..

Dog så var budsjettet til trådstarter inntil nok 2000,- og derfor dette forslag:)

Mvh OKP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg forstår deg.. ikkeno stress , en fin vader til hygg.pris... Men legger du til frakt og toll så ville jeg heller kjøpt denne freestone buksa hos M&M til 1999.-..  

http://mmfiske.no/?ItemID=2159

mye enklere å levere tilbake hvis det skulle være noe. har samme gode erfaringer med simms som deg , er ikke det lissom ....  vi er nok enige serru   ;)  nesten   :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt G3 bukse i 4-5 år,iår så løsna foten gett... Sendte den til simms norge,fikk fiksa fot og pinholes ...regna med en regning,men garantisak fikk jeg til svar:)

Og denne buksa er ikke lite brukt... Bornholm feks sliter godt på utstyret.. Så jeg går nok for en G4 snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så greie på vadere,men fins det noen som er gode å gå i. Altså nesten som vanlige bukser? Jeg fisker nesten kun i stille vann,

ser jeg kunne trengt vadere noen ganger. Bruker dere vadere på "skautur"?

Når jeg fisker i innland hvor det ikke blir dypvading og hvor man skal være mye i aktivitet så er midjevader en utrolig god løsning. God lufting og nesten som å gå i vanlig turbukse. Bruker det også i sjøen da jeg sjelden vader mer enn til knærne :) Bruker Simms Headwaters, men er flere gode midjevadere der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til turer med mye gåing og lite vading eller grunn vading bruker jeg også midjevadere. Til de litt drøye fjellturene f.eks. Innen sommeren må jeg ha nye midjevadere etter at det de nåværenede har gjort sitt. De har faktisk overlevd 5 år med mange turer og ikke verdens beste vedlikehold. De er noen rimelige Slate vadere som jeg ikke hadde all verdens tro på. Men sammen med et par SIMMs L2 støvler har de vært på mange og lange turer pluss en del sjøørretturer og har ikke svikta meg før i høst. Støvlene tåler nok en sesong eller to til, men midjevaderne havna i den grønne dunken her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig E-bay er uaktuelt, mye pga reklamasjon o.l. Kan jo bare se til en annen tråd, selv om den buksa er kjøpt i Norge.

LEgger man til frakt og tull :) er det såpass lite å tjene i forhold til risikoen med "dårlig" vare.

Da kan det fort bli dyrt å kjøpe billig

.

Har Kinect vadebukse...

Kunne ikke vært mere fornøyd :)

Kunne godt tenkt meg en begrunnelse :) har du brukt buksa lenge, mye osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er endel som henviser til Ebay, er det ikke vanskelig og vite om buksa passer, eller bruker dere norske forhandlere som prøverom, reiser hjem og bestiller på Ebay  :-\

Om du kjøpe Simms så tar du enkelte mål av deg selv og sammenlikner med et online "størrelseskart" .. De har ikke bare s, m, l og xl.

Mvh OK P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tittet litt på denne http://www.basspro.com/Simms-G3-Guide-Convertible-Stockingfoot-GORETEX-Waders-for-Men/product/103835/-1563141 noen som har erfaring med glidelås?? blir litt skeptisk til glidelås i noe som skal være vanntett :P  men ser jo utrolig digg ut og ha muligheten til og ta av overdelen på varme julidager.

skal til statene til sommern så da blir det jo en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...