Gå til innhold

Akron Heavy But Leader 10 fot - buttdimensjoner


.JB

Anbefalte innlegg

hmm. syntes det er merkelig at ikke tiemco har opplyst dette verken på pakken eller på hjemmesiden...

Jeg mener at det stod på de første pakkene som jeg kjøpte for to år siden. Husker jeg rett var det 0,58 på 4x og 0,62 på 3X, men jeg stoler ikke på hukommelsen. Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt 3x, men lurer på om jeg må ned til 4X på et firersnøre med litt tynn fronttapering. Bare teoretiske tanker som flyr gjennom hodet pre season. Gjelder å jobbe med alle detaljer. Har lært det av Ole Einar Bjørndalen.  ;D 

Jeg bruker 4X både på kl. 4 og 5 Jørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser her så kan du gjøre bildet stort og da er det vel 45 mm butt eller?

Håper det var det du var ute etter.. http://www.flue.no/epages/Store.sf/secHEUtVQv52P6/?ObjectPath=/Shops/Nicco/Products/%22Akron%20Heavy%20Butt%20Leader%2010ft%22/SubProducts/%22Akron%20Heavy%20Butt%20Leader-0001%22

Hvor ser du det? Det jeg får ut av den er at butt-delen er 45% av fortommen, midtdelen er 40% og tip er 15% av fortomen. Står da ingenting om dimensjonen på butt-delen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. syntes det er merkelig at ikke tiemco har opplyst dette verken på pakken eller på hjemmesiden...

Jeg mener at det stod på de første pakkene som jeg kjøpte for to år siden. Husker jeg rett var det 0,58 på 4x og 0,62 på 3X, men jeg stoler ikke på hukommelsen. Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt 3x, men lurer på om jeg må ned til 4X på et firersnøre med litt tynn fronttapering. Bare teoretiske tanker som flyr gjennom hodet pre season. Gjelder å jobbe med alle detaljer. Har lært det av Ole Einar Bjørndalen.  ;D  

Jeg bruker 4X både på kl. 4 og 5 Jørn.

Har brukt 3X, tapert ned 2-4 fot med 4x, deretter mikroring og spiss i ulik tykkelse alt ettersom på 6 fot. Har gitt meg en fin fortom på 18-20 fot som slår lett over. Ikke noe problem å øke denne med noen fot til om nødvendig. Tror imidlertid jeg skal gå ned til 4X på firesnøre, men dette er og blir flisespikkeri og tanker som virrer i hodet før sesongen...

Men det er ingen som kjenner tykkelsene her altså...?

Jeg har begynnt å bruke 2x jeg på femmerline. Går helt fint det. Da kan jeg bygge spissen som jeg vil. Av og til er 4x for tynn til spiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buttdelen målte 0,55 mm på 5X'en og mellom 0,72 og 0,73 mm på 3X'en.

Målte nettopp en 4X jeg hadde liggende til 0,56 mm. Trodde jeg skulle ha en 3X slik at jeg kunne gjøre en kontrollmåling av den også - ditt eksemplar virket mistenkelig tykt - men kunne dessverre ikke finne den blant alt fiskerotet mitt… :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buttdelen målte 0,55 mm på 5X'en og mellom 0,72 og 0,73 mm på 3X'en.

Målte nettopp en 4X jeg hadde liggende til 0,56 mm. Trodde jeg skulle ha en 3X slik at jeg kunne gjøre en kontrollmåling av den også - ditt eksemplar virket mistenkelig tykt - men kunne dessverre ikke finne den blant alt fiskerotet mitt… :-[

Ingen tvil om at 3X'en var tykk, nei!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for målinger. Litt avvik i målingene til Sverreef og Tom Larsen her, men jeg synes 0,73 høres veldig drøyt ut på 3x butt'n. Da tror jeg den blir for kraftig for firersnører, tatt densiteten i betraktning - som det vel heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...