Gå til innhold

Hallingdalselva


-Lars-

Anbefalte innlegg

Fri, en hel uke?

 

Vadebusene mine truer med å reise på egen hånd når de hører denslags utsagn.

 

Har aldri fisket i Hallingdalselven men så på en annen nettside at det ble tatt en ørret på 4,1 kg ved campingen på Gol. På tørrflue!

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det oppslaget har gjort susen, ja :shock:

Husker for noen år tilbake et oppslag i lokalavisa her, om en som hadde tatt en ørret på ca 3kg i Hunnselva ! På den tida ble man overrasket om man møtte andre folk langs elva, men dagene etter denne artikkelen kom på trykk var det helt texas laugh.png' alt=':lol:'> Etter ei uke ble det stille igjen !

Skal svinge innom begna og tisleia til uka også, så det skulle vel være mulig å finne en vakende fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om råd Godsmack og den eneste som gidder å svare deg blir omtrent beskyld for å ha ødelagt elven de neste 2-3 årene. I tillegg henger du deg på hylekoret. :twisted:

 

Jeg tar tilbake det der med skitt fiske.

 

Skulle selvfølgelig hold kjeften godt igjen som resten av forumet. Hallingdalselven er nemmelig en dritt elv. Ødelagt av elendig forvaltning og lave priser på fiskekort. :D

(Kunne bare ikke dy meg)

 

Så spørsmålet mitt blir: hvorfor i alle verdens dager ønsker Godsmack å bruke en hel uke i denne elven :?:

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der og fisket onsdag. Nedenfor campingsenteret. Klekket 3 typer døgnfluer, så flyvemaur, massevis med steinfluer og litt mygg. Men var uheldigvis altfor mye vann også blåste det mye. Så ikke noe vak på et par timer :S

 

Strekket nedenfor senteret var ihvertfall veldig fint. Lang grunt :)

 

Dagskort = 40 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen
Du ber om råd Godsmack og den eneste som gidder å svare deg blir omtrent beskyld for å ha ødelagt elven de neste 2-3 årene. I tillegg henger du deg på hylekoret. :twisted:

 

Jeg tar tilbake det der med skitt fiske.

 

Skulle selvfølgelig hold kjeften godt igjen som resten av forumet. Hallingdalselven er nemmelig en dritt elv. Ødelagt av elendig forvaltning og lave priser på fiskekort. :D

(Kunne bare ikke dy meg)

 

Så spørsmålet mitt blir: hvorfor i alle verdens dager ønsker Godsmack å bruke en hel uke i denne elven :?:

 

Mvh Stig

 

Mente vel at denne type markedsføring gjør at mange legger turen hit. Dessuten er det helt feil at Hallingdalselva er så dårlig som du påstår. I perioder med god klekking, hvis du i tillegg er på rette plassen, kan du ha et eventyrlig fiske, også på stooor fisk. De fleste elvene i dette området (som alle andre elver) er imidlertig avhenging av (gode) forhold..

PS Er ikke fra området, men er godt kjent.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Forresten, den gode perioden for i år er over (best i mai ;) ). Så det er bare å holde seg hjemme. Faktisk så blir det en elendig sesong overalt, så folkens, dere som har tenkt å fiske i sommer, glem det. Mye bra på TV, bare å bli hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten' date=' den gode perioden for i år er over (best i mai ;) ). Så det er bare å holde seg hjemme. Faktisk så blir det en elendig sesong overalt, så folkens, dere som har tenkt å fiske i sommer, glem det. Mye bra på TV, bare å bli hjemme :)[/quote']

 

Betyr at vi treffer deg hjemme til stadighet i sommer? Er forøvrig enig. Dette tegner til en elendig sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om råd Godsmack og den eneste som gidder å svare deg blir omtrent beskyld for å ha ødelagt elven de neste 2-3 årene. I tillegg henger du deg på hylekoret. :twisted:

 

Jeg tar tilbake det der med skitt fiske.

 

Skulle selvfølgelig hold kjeften godt igjen som resten av forumet. Hallingdalselven er nemmelig en dritt elv. Ødelagt av elendig forvaltning og lave priser på fiskekort. :D

(Kunne bare ikke dy meg)

 

Så spørsmålet mitt blir: hvorfor i alle verdens dager ønsker Godsmack å bruke en hel uke i denne elven :?:

 

Mvh Stig

Hmmm. . . Tror du har misforstått noe her ?

 

At det var tatt en stor ørret der nylig visste jeg før du meldte om det, så det var ikke ditt oppslag jeg siktet til 8)

Samtidig kan jeg også presisere at jeg ikke ser noe problem i at sånne ting blir publisert, så jeg har overhodet ikke kastet meg på noe hylekor ;)

Eksempelet jeg nevnte fra Hunnselva var humoristisk ment, det plaget ikke meg at folk kom styrtende til elva laugh.png' alt=':lol:'>

Folk som kaster seg i bilen og kjører milevis til ei elv bare fordi de har hørt det er blitt tatt en enkelt stor fisk der er tvilsomt noen trussel, hverken for fisk eller miljøet ellers :?

Tror ikke det er noen fare for skadelig høyt fiskepress i hallingdalselva etter denne "nyheten" kom på trykk heller !

Oppslaget har uansett ikke påvirket min interesse for elva ! Har holdt på med fisking litt for lenge til å reagere på sånt :oops:

Ikke visste jeg at jeg hadde planer om å bruke ei uke i denne elva heller ;)

Min nysgjerrighet ang denne elva har kun begrunnelse i at den ligger innen passende avstand, og at jeg aldri har fisket der før !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente vel at denne type markedsføring gjør at mange legger turen hit. Dessuten er det helt feil at Hallingdalselva er så dårlig som du påstår. I perioder med god klekking, hvis du i tillegg er på rette plassen, kan du ha et eventyrlig fiske, også på stooor fisk. De fleste elvene i dette området (som alle andre elver) er imidlertig avhenging av (gode) forhold..

PS Er ikke fra området, men er godt kjent.....

 

:D Jeg mener selvfølgelig ikke at elven er en drittelv. Det var et forsøk på ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at dere vite at det i Hallngdalselva bare var en stor fisk. Jeg skal love alle her at den elva er langt bedre enn de fleste tror. Jeg mener ikke at du kan gå hvor du vil å ta flere på mange kilo, men at det finnes mange fine plasser og masse flott fisk her som andre steder. Selv har jeg fisket her i snart 30 år, og jeg har sett nedgangen i elva men også oppgangen de siste 5 årene. Det har blitt tatt mere og mere flott ørret på mange steder de siste årene. At elva er vannskjøtt er jeg tildels enig i, men at den er elendig er jeg ikke enig i. Dessuten er det nå en plan som heter "Hallingdalselva 2003-2008" som skal ruste opp elva på flere måter. Både med kultivering og tilrettelegging. Planene er godt igang, og det synes for de som er godt kjent med elva.

Så før dere sier for mye galt, ta en tur å prøv. Her som andre steder, må en treffe på riktig tid selvsagt, men treffer du så garanterer jeg en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrBig: Ser du ikke ironien i innleggene? (Ikke mitt, det var ikke ironisk, men jeg disser heller ikke elva)

 

For å klargjøre hva jeg mener: Jeg har vært med på at to elver har blitt hypet opp (snakker ikke om Hemsila) og redusert betraktelig (fiskestamme og naturopplevelse). Jeg kommer aldri (og ville ikke gjordt det selv om det ikke var blitt publisert en storørret fra Gol) til å fiske i området Gol Camping. Bl.a fordi ordet "camping" i Hallingdalen forbinder jeg med køfiske og tyske Snoopy-stenger. (mulig jeg tar feil, lenge siden jeg har vært der). Når i det kanskje i tillegg blir 20% flere fiskere pga en slik annonse (ja, vi er sauer), så er det i alle fall positivt for meg.

 

Elva er sikkert bra, den. Har ikke fisket der de siste årene, så jeg har ingen bakrunn å veie opp eller ned med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg ser ironien i noen av innleggene. Men jeg må også da understreke at jeg ikke fisker i området rundt Gol, men holder meg til Ål. Kjempefine plasser både i elva og andre steder. Aldri opplevd køfiske på de stedene jeg fisker, selv om en til tider selvfølgelig møter andre fiskere. Jeg mente ikke mitt innlegg som noe kritikk mot noen innlegg, men at det er mulig å få en fin opplevelse i Hallingdal fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...