Gå til innhold

SAGE ZXL


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

ZXL 590 skal benyttes, som suplement til mykere og kortere 4`er stenger, til de mellom/lange kast (20-30 meter)

Er det noen som har gode forslag til line??: eks. LOOP Stillwater? Snowbee XS long distanse? GL Highwater etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZXL 590 skal benyttes, som suplement til mykere og kortere 4`er stenger, til de mellom/lange kast (20-30 meter)

Er det noen som har gode forslag til line??: eks. LOOP Stillwater? Snowbee XS long distanse? GL Highwater etc.

De snørene du nevner, funker nok fint :).. spesielt GL HW.. men ta en titt på Zpey Silence, GL Fourcast, Rio LT, GL Presentation, SA Trout, Orvis Wonderline Gen3.. hmm.. ja, det var de jeg kom på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZXL 590 skal benyttes, som suplement til mykere og kortere 4`er stenger, til de mellom/lange kast (20-30 meter)

Er det noen som har gode forslag til line??: eks. LOOP Stillwater? Snowbee XS long distanse? GL Highwater etc.

Vet ikke helt hvordan 590 ZXl er, men min 490 Zxl er fortreffelig med Highwater linen.

Merker at alle mine stenger liker den linen...også 4cast...og Teeny La fontaine..la oss ikke glemme den knall linen, (som dessverre er for kamuflert for mine øyne). Men nå har den visst kommet i "todelt" farge kombi..smart for den er god tapering på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Da lurer jeg på.

Best i forhold til tilsvarende snører av andre merker.

Hvilke  kriterier igger i "passende snøre" ?

Er ikke forskjellige snører ment for forskjellige situasjoner. Passer Highwater best til nærfiske eller lengere kast.

Jeg spør fordi dette med passende snøre er veldig relativt. og ike minst relativt i forhold til fiskesituasjon.  

"Passende snøre" er fullstendig ullent.

Hvis det koker ned til "lettkastet", ja da er jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZXL 590 skal benyttes, som suplement til mykere og kortere 4`er stenger, til de mellom/lange kast (20-30 meter)

Er det noen som har gode forslag til line??: eks. LOOP Stillwater? Snowbee XS long distanse? GL Highwater etc.

Om det er Snowbee XS ED (Extreme distance) du mener, så ville jeg kanskje være litt forsiktig med å kjøpe den uprøvd til en ZXL 590.

Vi brukte denne line i 5'ercupen for noen år siden. Jeg har veid min XS ED #5 og den veier eksakt det et 6'ersnøre skal på de første 30 fot, og hele klumpen på rundt 18 meter veier 20 gram. Dette snøret kan gå uhyggelig langt, men jeg tror det kan bli for tungt for en ZXL, om de ikke har gjort noe med snøret siden jeg kjøpte mitt for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på.

Best i forhold til tilsvarende snører av andre merker.

Hvilke  kriterier igger i "passende snøre" ?

Er ikke forskjellige snører ment for forskjellige situasjoner. Passer Highwater best til nærfiske eller lengere kast.

Jeg spør fordi dette med passende snøre er veldig relativt. og ike minst relativt i forhold til fiskesituasjon.  

"Passende snøre" er fullstendig ullent.

Hvis det koker ned til "lettkastet", ja da er jeg med.

? Hva mener du? Et highwater skulle vel fint kunne fiskes med både på lange og korte kast? Sikkert det du mente :)

Jeg har ei 9 fot klasse 4 og ei 8,6 fot klasse 3 og begge er en fornøyelse og fiske med hvis eg bruker highwater.

Så det tør jeg trygt annbefale :) Men himmel og hav, det er jo en drøss med snører som er bra til både zxl og resten av stengene mine.

Kjøp deg et snøre du tror du liker profilen på du og en profil som passer det fiske du bedriver så går nok dette riktig så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Da lurer jeg på.

Best i forhold til tilsvarende snører av andre merker.

Hvilke  kriterier igger i "passende snøre" ?

Er ikke forskjellige snører ment for forskjellige situasjoner. Passer Highwater best til nærfiske eller lengere kast.

Jeg spør fordi dette med passende snøre er veldig relativt. og ike minst relativt i forhold til fiskesituasjon.  

"Passende snøre" er fullstendig ullent.

Hvis det koker ned til "lettkastet", ja da er jeg med.

? Hva mener du? Et highwater skulle vel fint kunne fiskes med både på lange og korte kast? Sikkert det du mente :)

Jeg har ei 9 fot klasse 4 og ei 8,6 fot klasse 3 og begge er en fornøyelse og fiske med hvis eg bruker highwater.

Så det tør jeg trygt annbefale :) Men himmel og hav, det er jo en drøss med snører som er bra til både zxl og resten av stengene mine.

Kjøp deg et snøre du tror du liker profilen på du og en profil som passer det fiske du bedriver så går nok dette riktig så bra :)

Jeg forstår oppriktig ikke hva det spørres etter Rufsetufsen.  Hva er  egentlig et "passende snøre" ?

Nå må jeg sove. God natt !  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...