Gå til innhold

Fortomsvalg...


lts 84

Anbefalte innlegg

Det er mange fiskere som er veldig opptatt av om fortomsspolene er fra "årets" leveranse eller ligget på lager fra fjoråret. "Årets" i butikk kan like gjerne ha ligget et par år på lager hos fabrikk/leverandør, så det forteller egentlig ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ennå til gode å oppleve råtten fortom, selv etter å ha fisket med flue i snart 20 år...

Men det skal sies at jeg alltid har handlet i butikker som har hatt en viss omsetning. Det kan være noe av forklaringen. 

Da har du hatt bra flaks. Har vel hatt fem-ti råtne spoler på like mange år som deg. Det aller meste mono som er to-tre sesonger, og altså en FC-rull. Mono kjøper jeg nytt av hvert år. Det er også slik at ikke hele lengden trenger å være råtten, så hver spisslengde sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at så mange hevder at så mye forskjellig er råttent..

Hei. Det er jo naturlig nok ting her på FFS som blir skrevet som bare er feil (for eksempel at FC kan råtne) men man kan da ikke kommentere alt eller korrigere alt mulig som blir skrevet heller. Den som tar på seg den rollen å korrigere alt tar nok da ufrivillig på seg en vaktmester-Narvestad-rolle  :) La folk oppdage ting selv. Er god læring i det også. Det tror jeg alle synes. Er til og med litt sjarm i det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at så mange hevder at så mye forskjellig er råttent..

Hei. Det er jo naturlig nok ting her på FFS som blir skrevet som bare er feil (for eksempel at FC kan råtne) men man kan da ikke kommentere alt eller korrigere alt mulig som blir skrevet heller. Den som tar på seg den rollen å korrigere alt tar nok da ufrivillig på seg en vaktmester-Narvestad-rolle  :) La folk oppdage ting selv. Er god læring i det også. Det tror jeg alle synes. Er til og med litt sjarm i det  :)

Er helt enig Andre! La folk oppdage ting selv er det beste. Å la folk tro det nærmest er umulig å oppdrive ferskt og bra fortomsmateriale derimot, er i beste fall misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at så mange hevder at så mye forskjellig er råttent..

Hei. Det er jo naturlig nok ting her på FFS som blir skrevet som bare er feil (for eksempel at FC kan råtne) men man kan da ikke kommentere alt eller korrigere alt mulig som blir skrevet heller. Den som tar på seg den rollen å korrigere alt tar nok da ufrivillig på seg en vaktmester-Narvestad-rolle  :) La folk oppdage ting selv. Er god læring i det også. Det tror jeg alle synes. Er til og med litt sjarm i det  :)

Er helt enig Andre! La folk oppdage ting selv er det beste. Å la folk tro det nærmest er umulig å oppdrive ferskt og bra fortomsmateriale derimot, er i beste fall misvisende.

Absolutt enig, Lasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at så mange hevder at så mye forskjellig er råttent..

Hei. Det er jo naturlig nok ting her på FFS som blir skrevet som bare er feil (for eksempel at FC kan råtne) men man kan da ikke kommentere alt eller korrigere alt mulig som blir skrevet heller. Den som tar på seg den rollen å korrigere alt tar nok da ufrivillig på seg en vaktmester-Narvestad-rolle  :) La folk oppdage ting selv. Er god læring i det også. Det tror jeg alle synes. Er til og med litt sjarm i det  :)

Er helt enig Andre! La folk oppdage ting selv er det beste. Å la folk tro det nærmest er umulig å oppdrive ferskt og bra fortomsmateriale derimot, er i beste fall misvisende.

Absolutt enig, Lasse.

At fluorkarbon er kunstprodukt og ikke kan råtne, betyr imidlertid ikke at syntetiske produkter er uten produksjonsfeil.

Ignorante besserwissere som ikke har oppdaget dette, ønsker jeg bare lykke til videre!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FX er visstnok mykere. Jeg har kun erfaring med "vanlig" Grand Max.

Et lite aber er de nye spolene, så ta vare på gamle spoler og flytt over.

Men jeg anbefaler folket å prøve Guideline Egor også, som er laget av samme produsent og har like gode specs.

Takk for svar!

Er det Seagor som eier fabrikken Egor og Fluoroflex lages på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Brukt Loop FL carb. siden den kom for mange år siden. Solgte også dette. Kjøpte 10 pakninger til eget bruk. Har fortsatt 10 år gamle spoler. ALDRI en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FX er visstnok mykere. Jeg har kun erfaring med "vanlig" Grand Max.

Et lite aber er de nye spolene, så ta vare på gamle spoler og flytt over.

Men jeg anbefaler folket å prøve Guideline Egor også, som er laget av samme produsent og har like gode specs.

Takk for svar!

Er det Seagor som eier fabrikken Egor og Fluoroflex lages på?

Vel, ikke helt. Fabrikken lager mye annet rart også, men Seaguar er merkenavnet deres for fiskesnører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...