Gå til innhold

Inspirasjonstråd for boobies og andre rariteter


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Etter oppfordring pr telefon av Herr Wolly bugger Raymond Eilertsen fyrer jeg i gang en tråd om boobies.

boobies fluer er som sagt en flytende dog nobbler eller WB om man vil. Og man fisker best boobies fluer med en synkeline eller noen splitthagl på taumen.

Det flotte med boobies er at de kan fiskes dypt uten å klamre seg til bunnen, og de imiterer mange rare kryp som finnes i vann, fjord, og elv.

Er det noen her som har noen flotte boobies å vise fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordring og oppfordring, fru Blom (eller Mr. Boobs). Jeg kan ikke huske om noe oppfordring ???. Jeg har fiska med WB et par ganger i mitt liv, og aldri med boobies :(

Men, for å få igang tråden kan jeg legge inn den flua jeg fikk flest ørreter over 3kg på i fjor... For meg er Tsjernobyl Ant en raritet

5559760624_65f919ab07_z.jpg

Og nei, det er ikke tull ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 sick sick sick De ørretene du fikk på over tre fikk du ikke på flue. Kall det hva du vil, men noen flue er det ikke!  sick sick ;)

PS! Tenk om du hadde tatt dem på de flott nymfene du binder, det hadde vært noe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misstenker at denne boobies tråden kun er startet for at Tørrbjørn er over gjennomsnittet interessert i boobies. Ikke boobies man nødvendigvis fisker med, men slike boobies. Og jeg skal ikke nekte for at slike boobies er interessante også. Eller som jeg bruker å si. boobies er goodies, både for fisk og folk  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  sick sick sick De ørretene du fikk på over tre fikk du ikke på flue. Kall det hva du vil, men noen flue er det ikke!  sick sick ;)

PS! Tenk om du hadde tatt dem på de flott nymfene du binder, det hadde vært noe det!

Ha-ha, nei enig i det, Jørn. Men det er jo ihvertfall tørt  :P. Kan jo legge til at fisken på avataren min ble tatt på denne flua (3.6kg);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misstenker at denne boobies tråden kun er startet for at Tørrbjørn er over gjennomsnittet interessert i boobies. Ikke boobies man nødvendigvis fisker med, men slike boobies. Og jeg skal ikke nekte for at slike boobies er interessante også. Eller som jeg bruker å si. boobies er goodies, både for fisk og folk  ;D

Spørs om du ikke traff den berømte spikeren der, Stian ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsjernobyl ant er genial. Fanga mest fisk for meg i Glomma i fjor :) Da med rødt midtparti.

Nei og nei. Ikke du også Hermann! Du binder også nydelige fluer og høvler cane. Jeg vil ikke vedkjenne at T Ant har noe å gjøre med det jeg liker. Det er ikke snobberi, men et minimum av estetisk sans. Jeg kan gjerne fiske konkurranse med tsjekkere og blindfiske vårfluepupper i mørke, men jeg kommer aldr, aldri, aldri til å knyte på Tchernobyl Ant. Det kommer bare ikke til å skje. Selger unga mine dagen før i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsjernobyl ant er genial. Fanga mest fisk for meg i Glomma i fjor :) Da med rødt midtparti.

Nei og nei. Ikke du også Hermann! Du binder også nydelige fluer og høvler cane. Jeg vil ikke vedkjenne at T Ant har noe å gjøre med det jeg liker. Det er ikke snobberi, men et minimum av estetisk sans. Jeg kan gjerne fiske konkurranse med tsjekkere og blindfiske vårfluepupper i mørke, men jeg kommer aldr, aldri, aldri til å knyte på Tchernobyl Ant. Det kommer bare ikke til å skje. Selger unga mine dagen før i så fall.

Ja, jeg skammer meg litt over det jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...