Gå til innhold

Hvor ofte blir det bomtur


Eirik Rusten

Hvor ofte blir det bomtur?  

99 stemmer

  1. 1. Hvor ofte blir det bomtur?

    • Idiotisk spørsmål
      12
    • Nesten hver bidige gang, din helsikes osteklokke
      11
    • Såpass ofte at det er flaut å svare på "fikk du nåkka fesk?"
      23
    • Tenker vi sier annenhver gang sånn ca
      21
    • Ikke irriterende ofte
      13
    • Skjer bare av og til må jeg innrømme, gumman
      11
    • Herrefred, det er sjelden det, ass. Husker nesten ikke sist, kjære vene.
      6
    • Hvem denne böömtür vara?
      9


Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har virkelig hatt en "boomkveld". Var og fisket i ei ikke så alt for stor tjønn og det kom ned to karer med hver sin rifle og satt seg i vannkanten. Jeg freste over til den andre kanten av tjønna i bellyen for å ikke være i veien.

Så skjøt de og jeg kan love det smalt! Fant igrunnen ut at jeg hadde fått nok fisk for i kveld...

Folk med rifler og banjo stoler jeg ikke på.

Fikk faktisk ganske mange pene i kveld til tross :)

Skummelt...:o Bra de ikke var nedsylta på whiskey å trodde du var en trophyduck ;D

Haha ja det kan du si ;D

Bare for å nevne det så var det ikke en situasjon jeg følte truende. Men jeg tenkte litt på rikosjetter og evnen til mennene til å vurdere. De var jo ikke mer en 150- 200 meter borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Belly ja. Prøvde meg på belly i et tjern i Hemsedal. Det tok 110 vinglete spark, 5 minutter og 20 meter før bonden sto der.

- Jaha, og hva har du tenkt deg?

- Fiske ser du vel.

- Fra båt ja. Ikke lov her.

- Båt? Ror jeg? Du ser vel at det bare er en flytering!?

- Spiller ingen rolle hva du kaller det. Kom deg til lands ellers henter jeg hagla og skyter hull i "båten" din!

- Men i all verden? Er du redd jeg skal dra oter eller garn eller noe sånt eller?

- Jeg er ikke redd for noen ting. Det er jeg som har hagle og ikke du...

Det argumentet skjønte til og med jeg. Så da ble det bomtur på meg for jeg tror neppe bonden hadde hatt det. Med den farta jeg klarte å oppnå så trengte han ikke akkurat justere siktet for vind og andre variabler. Men verst var likevel latteren når han så jeg kom gående opp stranda.

- Gakk gakk! hahahahahahahahahahahahahahaha

Glock og lyddemper anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belly ja. Prøvde meg på belly i et tjern i Hemsedal. Det tok 110 vinglete spark, 5 minutter og 20 meter før bonden sto der.

- Jaha, og hva har du tenkt deg?

- Fiske ser du vel.

- Fra båt ja. Ikke lov her.

- Båt? Ror jeg? Du ser vel at det bare er en flytering!?

- Spiller ingen rolle hva du kaller det. Kom deg til lands ellers henter jeg hagla og skyter hull i "båten" din!

- Men i all verden? Er du redd jeg skal dra oter eller garn eller noe sånt eller?

- Jeg er ikke redd for noen ting. Det er jeg som har hagle og ikke du...

Det argumentet skjønte til og med jeg. Så da ble det bomtur på meg for jeg tror neppe bonden hadde hatt det. Med den farta jeg klarte å oppnå så trengte han ikke akkurat justere siktet for vind og andre variabler. Men verst var likevel latteren når han så jeg kom gående opp stranda.

- Gakk gakk! hahahahahahahahahahahahahahaha

Glock og lyddemper anyone?

;D  ;D  ;D Fantastisk, Erik  ;D

Man føler seg så avgjort ikke veldig tøff i trynet når man går i land med belly, og må avsløre det utrolige ganglaget med svømmeføtter  ;D Ikke noe man vil at andre skal være vitne til i det hele tatt . . .

Ja de bomma heldigvis for min del...

Er det beverjakt enda?

Mener bestemt beverjakta varer frem til mai, Ruffen.

Du rager jo like høyt som andre folk stående på land selv sittende i en bellybåt, så det skal nok mye alkohol til for å ta deg for en bever  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.

To små på størrelse med ansjos.

Det er større fisk,men de kastet seg ikke akkurat over fluene mine,selv om de vaket.

Så,jeg sjenket en kaffekopp til,og tenkte:Bare vær sånn du. ;)

Det var vanskelig nok med de små(er det ikke noen som påstår at småfisk spiser alt ! )

Det som har virket så enkelt de andre dagene,var plutselig ikke så lett lengre.

Jeg kunne dratt andre steder,med mulighet for stor aktiv fisk,men noen ganger handler det faktisk om vakker natur,stillhet og trivsel i valgt ensomhet.

Har vært med på det før,og kommer sikkert til å være med på det senere.Og det vil også da være selvvalgt.

Bomtur ?

5671346407_55e2af591c_b.jpg

Har lagt inn litt for stort,for å få fram vaket. ;)

Og da jeg går mot bilen i den lyseblå vårnatta,etter at de siste sardinene har sluttet å vake,på litt såre føtter fordi marsstøvlene har vært litt harde mot bein som ikke er vant til å bære(enda) tenker jeg ikke på fisken jeg ikke fikk til å ta,mer på den fine dagen jeg har hatt.

Kunne jo reist uten fluestang på en sånn tur,men egentlig ikke,jeg elsker å kaste med fluestang,en stor del av gleden ved fluefiske ligger her,og det gjorde jeg og,og koste meg.

Og;bildet over er ett av 50,så jeg fikk tatt fram kameraet også,og på noen av de bildene er det så mye småfisk som vaker,at det er en fryd. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belly ja. Prøvde meg på belly i et tjern i Hemsedal. Det tok 110 vinglete spark, 5 minutter og 20 meter før bonden sto der.

- Jaha, og hva har du tenkt deg?

- Fiske ser du vel.

- Fra båt ja. Ikke lov her.

- Båt? Ror jeg? Du ser vel at det bare er en flytering!?

- Spiller ingen rolle hva du kaller det. Kom deg til lands ellers henter jeg hagla og skyter hull i "båten" din!

- Men i all verden? Er du redd jeg skal dra oter eller garn eller noe sånt eller?

- Jeg er ikke redd for noen ting. Det er jeg som har hagle og ikke du...

Det argumentet skjønte til og med jeg. Så da ble det bomtur på meg for jeg tror neppe bonden hadde hatt det. Med den farta jeg klarte å oppnå så trengte han ikke akkurat justere siktet for vind og andre variabler. Men verst var likevel latteren når han så jeg kom gående opp stranda.

- Gakk gakk! hahahahahahahahahahahahahahaha

Glock og lyddemper anyone?

Nå fikk jeg meg en god latter, morsom historie.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...