Gå til innhold

Noen som har testet Winston GVX ?


Gjest fredrik hoffmann

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Ikke mye å få testet her til lands, desverre, så jeg klinte bare til og bestillte meg en ny BIIIx9´6 #7..  ;D

Kjenner BIIx godt (men ikke BIIIx). og det er nok de beste stanga jeg noen ganger har prøvd. Religiøs opplevelse...

Kunne tenkt meg info om GVX, om den innehar de magiske egenskapene til BIIx ( :-\)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gvx-stengene er ren grafitt, altså ikke ispedd boron . . . Litt skeptisk, da jeg mistenker at det er boron-materialet som gjør noen av disse stengene så skøyeraktige.

Men prisen på gvx er jo ikke skremmende, da  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest fredrik hoffmann

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Selv tenker jeg litt på 8.5 fot 5'er  :) Har bare èn 8.5 i #5 fra før . . .  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hi hi, har alle varianter i 3,4,5 og 6. Men ser jo overhode ingen grunn til å la det legge begrensninger på perversjonen.

Det værste er at fruen  ønsker seg ny tørketrommel...

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Når du har alt utstyret du trenger Fredrik... Ja, da er det påtide å fiske!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Noen som har testet...

Får meg til å tenke på hva en kollega av meg sa en gang når jeg spurte om å få teste en stang han hadde:

- "Den er ferdig testet og ble slik den er nå, men du kan jo få prøve den."

Sorry avsporingen!  :-[(men det er så populært med avsporinger for tiden og jeg liker ikke å stå utenfor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Når du har alt utstyret du trenger Fredrik... Ja, da er det påtide å fiske!!

;D ;D ;D he he he sorry , var morsomt. Ikke bli sint  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Når du har alt utstyret du trenger Fredrik... Ja, da er det påtide å fiske!!

O shit, fort gjort å glemme ! Takk !

Men inrøm det Rune, det er herlig med utstyr !

Har tatt opp fluebindingen for fullt igjen. Det må vel telle ... Snart vinter og greier...

Nå skal det nevnes at jeg har tre overnattingsturer i nordmarka, 4 turer til hemsedal, 2 turer til valdres 3 turer til rena 1 tur til barduelva å se tilbake på i år.  Er det ok med en GVX da  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Når du har alt utstyret du trenger Fredrik... Ja, da er det påtide å fiske!!

O shit, fort gjort å glemme ! Takk !

Men inrøm det Rune, det er herlig med utstyr !

Har tatt opp fluebindingen for fullt igjen. Det må vel telle ... Snart vinter og greier...

Utstyr er moro ei stønn. Så er det mer moro å bare nyte av fiskinga. Jøss! Da ser vi fram mot bidrag i inspirasjonstrådene her Mr.  :) Fluebinding er fin tørrtrening deg også  ;D Sorry, bare litt full av ørm her..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hmmm . . . Undrer meg på om jeg ikke skal bestille meg en gvx blank, gitt  :)

De koster ikke akkurat skjorta, og rigget med staselig snellefeste og kvalitets-kork, bør det bli en sikker vinner  :D

Takk for tips mann.

One ble avhendet i dag, og "ett bygge" frister for vinteren. Hva går man for når man har alt man trenger? 8.5 fot toer ??

Når du har alt utstyret du trenger Fredrik... Ja, da er det påtide å fiske!!

O shit, fort gjort å glemme ! Takk !

Men inrøm det Rune, det er herlig med utstyr !

Har tatt opp fluebindingen for fullt igjen. Det må vel telle ... Snart vinter og greier...

Utstyr er moro ei stønn. Så er det mer moro å bare nyte av fiskinga. Jøss! Da ser vi fram mot bidrag i inspirasjonstrå

dene her Mr.  :) Fluebinding er fin tørrtrening deg også  ;D

Jo men jeg har rota med fluestenger siden 1980 og jeg blir ikke frisk, hjelp meg da...det burde jo være over nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forskjellige, heldigvis. Jeg synes det er mye mer stas med utstyr, nytt og gammelt enn fluebinding. Jeg binder fordi mange av de fluene jeg har ikke fåes kjøpt noe sted. Setter på en dvd eller tre og binder ivei. Det er koselig den første halvtimen, og etter det er det ren "produksjon". Mens andre legger mer i fluebindingen enn selve fisket.

Ikke noe å skamme seg over, Fredrik! Jeg vil ihvertfall IKKE bli "frisk". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å få testet her til lands, desverre, så jeg klinte bare til og bestillte meg en ny BIIIx9´6 #7..  ;D

Kjenner BIIx godt (men ikke BIIIx). og det er nok de beste stanga jeg noen ganger har prøvd. Religiøs opplevelse...

Kunne tenkt meg info om GVX, om den innehar de magiske egenskapene til BIIx ( :-\)

Det er akkurat derfor jeg digger GVX Fredrik..enda mer magi i GVX fordi den litt løse tuppdelen av min BIIX #5 9' forsavnt da de lagde GVX med tilsvarende aksjon uten Boron (men det merker man egetlig ikke)

Min #5 9' GVX Fredrik...kunne jeg tenkt å sendt til deg for testing...jeg skal betille meg en #4 9' også tror jeg...fordi jeg digget #4 9' BIIx...bortsett fra den litt for løse tuppen der også.

Må være toppaksjon for meg har jeg funnet...men uten stiv bånn.

GVX er en veldig "levende" stang..husker jeg innpå en eller annen SAge tråd om SP..trodde at GVX ville gi meg litt SP feel...i firedelt grønn/skjønn utgave.

Det gjør den absolutt Fredrik, selv om de er forskjellige..men det er noe med å holde den i hånden og føle nærkontakt. Rare saker, mne hadde jeg hatt fluefiskebutikk midt i Bergen eller OSlo sentrum hadde GVX og BIIt blitt promotert sammen med Fluvius stenger som topp ørretfiskestenger...og de som skulle ha Boron skulle selvsagt fått det også i BIIIx.

Og ifra #6 og oppover utelukkende BIIIx stenger...(de har ingen konkurreneter slik jeg kan oppfatte det nå pr dags dato)

he-he, hårete uttalselse den siste, men skal bli vanskelig å si imot egentlig, fordi de som har testet BIIIx nikker nå... :)

Send meg adressen di Fredrik...eller hvis du er i Bergensområdet i løpet av tiden frem mot neste neste sesongs tørrfluefiske, gi en lyd.

Oppfordrer egentlig alle innpå sidene her til å gi et hint hvis og om og men dere har lyst å stifte bekjentskap med fantastiske stenger.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Takk for svar Stig og  Tore !

veldig godt tilbud Stig.

Den litt løse tuppen i BIIx  er bare bra synes jeg.  Hvilken annen mediumrask stang matcher BIIx til nærfiske ? Til praktisk fiske er denne det ultimate kompromiss etter mitt syn.

Du fisker elegant på 3 og  30 meter med samme nifotfemmer. Det er årsaken til den løse tuppen, det er jeg overbevist om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...