Gå til innhold

Grand slam


Nofish

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Klarte etter mange år endelig å få de tre "esser" på en og samme tur. Sild, sei og sjøørret. For en kveld ;D

respekt dersom det var fanga innafor Drøbak....... direkte pinlig dersom fangsten ble slik i N-Norge  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte etter mange år endelig å få de tre "esser" på en og samme tur. Sild, sei og sjøørret. For en kveld ;D

I Oslofjorden har vi sjøørret, havabbor og makrell som Grand Slam  8) Får vi en sei i tillegg har vi en Super Grand Slam.

Sa har vi Bad Slam hvor det er horngjel, sild og knurr

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten torsk, en lyr under kiloen og en horngjel.

Min superslam er laks, havabbor og sjørret. Altså edelfisker, sei og lyr er ikke helt der oppe.

Kult å fiske her i sør, flere steder du fisker disse tre artene om hverandre!

Så det må være slam nummer en.

Alternativt. HA, PELAMIDE OG SØ. ELLER HA PELAMIDE OG MAKRELL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei skrubbe for noen år siden. Den var svær og jeg skjønte ingenting. Trodde først det var sjøørret, men ante ugler i mosen da fortommen stod rett ned i vannet helt til snøret var rett foran meg. Måtte ta tak med hånden og løfte opp rakker'n. Flyndrefisk på flue henger svært høyt. Bare prøv om du er i tvil!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en bragd Foamdaddy, det er rett og slett ganske optimalt.

Jeg har aldri fått flyndre på flue, litt rart i grunnen når man tar i betraktning hvor mye jeg fisker på sandbunner fullt av de!

Kanskje jeg må prøve for å se om jeg kan knekke koden. En liten rekeflue sakte helt på bunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på det aller villeste av "slamer" he he.....

Vi snakker sei, sild, lyr, skrubbe osv.

Men hva er jævligere enn å få fjesing på hvert kast....? Nesten ingenting...

I Lyngdal på HA plassen var det hinsides med Fjesing i fjor, mange steder kunne vi tatt flere hundre om vi ville, de lokale hadde aldri sett på maken.

Dette er vanlig i den fjorden: 10 fjesing, et par lyr, 4-5 makrell, kanskje en halvkilos sjøørret. Men så sier det PANG!!!! Havabboren rydder i brislingstimene og du må handle kjapt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei skrubbe for noen år siden. Den var svær og jeg skjønte ingenting. Trodde først det var sjøørret, men ante ugler i mosen da fortommen stod rett ned i vannet helt til snøret var rett foran meg. Måtte ta tak med hånden og løfte opp rakker'n. Flyndrefisk på flue henger svært høyt. Bare prøv om du er i tvil!  ;D

Som å taue et dasslokk med hale. kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...