Gå til innhold

F.... vind


Outis

Anbefalte innlegg

Vinden er no drit, i alle for alle som meg som er relativt ferske - strever som en gal med å kaste skikkelig. Utover det så er det bare å fiske til krampen tar deg, fisken er jo nedi der og like sulten. Insekter blåser kanskje bort / tørker fortere, men kan da se en del vak for det.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikke klage på i går og i dag vel!? Har jo vært nydelig klekkevær for det meste som kan fly i området her. Om det blåser er det bare å finne den vika der vinden står deg i ryggen, da er det plutselig lett å kaste 5m lenger. :)

Har vært hard vind i det siste, ja. Deilig at juni og sommervarmen er kommet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastinga er nå en ting, men har inntrykk av at alt blir dødt når det blåser - særlig nordavind. Da er det som om elva går i svart. Fisken står og sturer på bunn og det nytter ikke med noe. Mulig det er bare min erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D er jo ikke helt enig med det at vinden ødelegger for oss desperate fluefiskere,i R-åsen her jeg tatt finfin ørret på tørt med stivkuling,fisk med store fluer,gjerne caddis (store) og den tar den som det var dens værste fiende :) . De fleste ser ut av vinduet og tenker at dette er ikke noe fiske vær så vi klipper plenen isteden..

Nordavinden er fæl,men finn en bukt som det blåser litt mindre og prøv der  :)

Skitt Fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D er jo ikke helt enig med det at vinden ødelegger for oss desperate fluefiskere,i R-åsen her jeg tatt finfin ørret på tørt med stivkuling,fisk med store fluer,gjerne caddis (store) og den tar den som det var dens værste fiende :) . De fleste ser ut av vinduet og tenker at dette er ikke noe fiske vær så vi klipper plenen isteden..

Nordavinden er fæl,men finn en bukt som det blåser litt mindre og prøv der  :)

Skitt Fiske :)

Sterk nordavind på Østlandet om sommeren = 16 grader. Sterk nordavind på fjellet på Nordkalotten om sommeren = sludd og 3 grader.

Men, du har et godt poeng. Når vannet først har nådd en viss temp er det alltids mulig å trumfe opp en fisk med muddler, WB, Mickey Finn e.l.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker! Var i dag første turen på det vannet som blir mitt "go-to" for ørret (som ligger lett tilgjengelig) med en kamerat(som denger sluk). Det var 9m/s fra nord og resultatet ble 10 fisk for hans del og 0 på meg :-\ Alle fine mellom 6 hekto og 1.2.... Alle sto 40m ut på bånn og var som fluer på kusjit etter spinneren hans! Frustrerende? Tja-a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blåst veldig mye her på østlandet ja.

Trikset er ofte å gå på den siden vinden står rett i mot.

De beste plassene er da sdeder som det er dypt tett på land.

Du ser kanskje ikke så mye vak, men de svømmer der.

legg ut en stor maur, SC, eller noe annet av litt størrelse. kast ut 2 meter og vent, fort kan flua de forsvinne i en STOR strømmvirvel. Og ofte er det nettop når bølgene skvulper mot land det er lettest å lure kilosfisken  ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt droppe å fiske når det er møkkaforhold og Tjernbylvind....

Har opplevd mer enn en gang å irritere meg over spes. mye vind. Helhetsopplevelsen blir dårlig og man blir lei hele greia.

Mye bedre å spare den fisketuren for å være i godt humør og på hugget når det igjen blir brukbare forhold.

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...