Gå til innhold

Imprignering av duns.


Terje H

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

flua bør imregneres, gjerne en gelimpregnering........ når flua er klissblaut må den tørkes, til det kan brukes mensturasjonsbind eller spesialprodukter til formålet som trekker ut fuktigheten.... jeg har en avesjon mot alt ekstradill, jeg lar flue lufttørke og binder ny flue på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøv amadou. Tørket sopp som trekker ut all fuktighet fra flua på null komma niks. Selv mengder med slim fra fisken er ikke noe problem.

OBS: Ikke la den henge åpent på vadajakka, packen eller vesten.. Litt regn eller uheldig vading så er den ubrukelig!!!

etter en runde med fisken.. Lufttørk- amadou-dryshake og litt tørrfluefett.. da flyter den en evighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amadu funke veldigt bra, men skyll flua litt i elva/vatnet og blås vekk den værste fuktigheten før du bruke amaduen... Og når du har trykt amaduen godt øve flua første gong, så legge du flua di ein liten cm vekk frå den første våte tørke flekken, og gjør prosessen ein gong til. Då vil du få ut all fuktighet.

Også kan du gå på din nærmeste fluefiskebutikk/XXL og kjøpe deg ein drymagic. Dette e ein utruligt god flytegele som kan brukast på det meste også cdc :)

JonnyS... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hamstrer selicakuler. Det er de kulene som ligger i små poser i sko o.l. Disse er laget for å trekke til seg fuktighet, og jeg synes det funker helt fint. Billig er det hvertfall. Rister fluene i en liten boks med selica, for så å riste den i dryshaken. Funker fjell. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker drydip,amadou og shaker! Vask flua ren for slim etter fisk tørk med ama og rist i shaker, blås av støvet og kjør ei runde i drydip! Liker ikke gel da den klistrer cdc sammen og ødelegger vinga. Men det er mange som bruker det så kan hende jeg gjør feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøv amadou. Tørket sopp som trekker ut all fuktighet fra flua på null komma niks. Selv mengder med slim fra fisken er ikke noe problem.

OBS: Ikke la den henge åpent på vadajakka, packen eller vesten.. Litt regn eller uheldig vading så er den ubrukelig!!!

etter en runde med fisken.. Lufttørk- amadou-dryshake og litt tørrfluefett.. da flyter den en evighet

....total våd amadou skal bare tørre igen....så er den 100% klar igen. Den går ikke i stykker  ved at blive gennemvåd....svampe falder ikke af træerne, når det regner  ;D ;D ;D

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imprigneringsspray contra imprignerings fett du kliner på ? Hva mener dere ?

Ingen av delene. Dryshake og dry shield. Dry shield er en forbedret utgave av dry dip. Flytende på liten glassflaske. Dypp --> luftkaste litt og der ligger flua som en dupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

tiemco dry dip er ett bra produkt, anbefales! Impregner kroppen på duns'a med denna og de flyter som en dupp.

2453_tmc-dry-dip-super_30.09.2010162203.jpg

Støtter den 100% :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imprigneringsspray contra imprignerings fett du kliner på ? Hva mener dere ?

Ingen av delene. Dryshake og dry shield. Dry shield er en forbedret utgave av dry dip. Flytende på liten glassflaske. Dypp --> luftkaste litt og der ligger flua som en dupp.

Har du prøvd den på CDC eller ??

Ikke mye forbedret ved den utgaven der altså !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...