Gå til innhold

HJELP! Ørretplasser mellom Oslo og Finse?


Amundsen

Anbefalte innlegg

Hei! :D

Jeg og en kompis har bestilt togbilett til Finse neste helg med tanke på ørretfiske. Problemet er at i følge de som jobber der er vannene islagt og ikke fiskbare :-\. Nå er gode rådyra gode, og jeg lurer på om noen kan hjelpe oss med fiskevann/elver i gangavstand fra togstasjon på strekningen OSLO - FINSE! Med gangavstand mener jeg 1-4 timers gange med oppakning. (Vi har tenkt å sove i telt og fiske med haspel og fluestang. Høyereliggende områder er å foretrekke)

Alle innspill tas imot med STOR takknemlighet!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området vi hadde tenkt oss ligger på ca 1300 m.o.h, og vi snakket med noen som sa at det lå relativt bra med is der for noen dager siden.. Tidsrommet er lør 02.07-tirs 05.07. Eventuellt om noen vil kjøpe tobilletter til finse for en god pris så har jeg to til salgs  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sein vår,mye snø i fjellet....er nok i overkant tidlig oppi der nå :rolleyes:

Der tar du feil gitt.  Det er tidlig vår og lite snø i fjellet.  Uansett - på 1300 meter er det nok for tidlig foreløpig.  Litt avhengig av hvor du er vil dette være en høyde som normalt ikke er isfri før nærmere midten av Juli.  I år blir det imidlertid tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,er jo vant til Nordland jeg,og der er det fortsatt store mengder...kan vel ikke overføre det til sydlige Finse..Men uansett,Augusten er sikrest i den høyden :)

Stemmer at det er temmelig seint i Nordlandsfjellene i år. Det var mye snø denne vinteren.  Fortsatt fjærmygg det går i, selv om enkelte døgnfluer er begynt å vise seg. Aner ikke hvordan det er på Hardangervidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt hopp av på Gol og prøv fisket i Hallingdalselva. Størrelsen på fisken har visst blitt litt bedre der no, snakka med ein kompis derifrå i går. Derifrå kan de jo stikke på golsfjellet om det er dårleg i elva. Mange fine vatn oppå der, og fiskekortet er jo billeg (50 kroner var det sist ihvertfall). Snakk med dei på intersport om kva vatn/parti av elva som er å anbefale. Der jobbar (jobba) nåken flugefiskarar..De kan evt campe på Gol camping og fiske nedanfor der..Der er nokre fine parti, kan nok vere bra klekkingar på denne tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...