Gå til innhold

Ørretfiske i Kristiansand


HSD

Anbefalte innlegg

Hei!

Fluestangen er endelig tatt med til Kristiansand, og jeg er klar for å prøve ørretfisket i Kristiansand. Problemet er bare at jeg vet ikke hvor jeg skal fiske! Noen som har noen tips?

Størrelse er ikke det viktigste i første omgang, jeg ser hovesakelig etter et vann der jeg kan ta en kort kveldstur til for å kaste litt, og kanskje lure en  ørret på tørrflue. Jeg bor forresten på Lund.

Jeg er ytterst takknemlig for alle tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

sørlandet er litt frustrerende, stort sett 1000 brødre bestander....her og der finnes populasjoner med finere fisk.....

Det er egentlig synd, det vordi det er så vakkert her mellom ganittåsene......Sjøørretfiske er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som Staffan sier. Mye 10.000 brødre her på Sørlandet, men er du iherdig, gjør grundig research, finner du også vann på Sørlandet som kan gi flott fisk. Temperaturen er på vei ned i høyfjellet nå, noe som gir muligheter i Setesdal Vesthei - eksempelvis. Satser selv på en fjelltur i helga. Langs kyststripa er august stort sett uinteressant hva ørret angår. ;) Sjekk forøvrig tråden "Brunørretfiske i Agder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort tur for å kaste litt så har du masse muligheter. Lenge siden jeg bodde i Kristiansand, så husker ikke navnene på alle vannene, men det finnes flere fine vann oppe i Jegerheia eller hva det nå heter. Ta med syklen opp mot lærduebanen, ta har du et par fine vann på vei opp hvor du ihvertfall finner opp mot halvkilos ørret og kanskje større også om du er heldig ;)

http://kart.gulesider.no/m/aEEUW

Fiskekort får du kjøpt på Grønberg Sport og der får du sikkert noen flere gode tips også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor på Lund er det jo bare å rusle opp i stampa. 2. stampe holder mye fisk. For mye etter min smak. Men jeg fikk en ørret på 58 cm der oppe for noen år siden, så det kan vel tenkes at det går noen store fiskespisere der. 3. stampe har en mye tynnere stamme med større fisk. ville prøvd meg der i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Takk for svar! Jeg har hovedsakelig fisket i Baneheia og Jegersberg til nå. Favoritten til nå er Baneheia, kort vei og forholdsvis pen fisk:) Til tider mye folk, men stort sett går det greit. I Jegersberg har jeg bare fått liten fisk. Tenkte jeg skulle prøve Bymarka med grunnevann, storemyrvannet og bjortjønn en dag. Er det noen som har noe erfaring med disse vannene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har hovedsakelig fisket i Baneheia og Jegersberg til nå. Favoritten til nå er Baneheia, kort vei og forholdsvis pen fisk:) Til tider mye folk, men stort sett går det greit. I Jegersberg har jeg bare fått liten fisk. Tenkte jeg skulle prøve Bymarka med grunnevann, storemyrvannet og bjortjønn en dag. Er det noen som har noe erfaring med disse vannene?

Satts på Bergvann ;) I Grunnevann så er det ikke så mye fisk så vi satte ut fisk der igjen for et par helger siden.

Hvis du skal fiske der så hver forsiktig med småfisken nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intersport sandnes?

Hadde i alle ikke blir kål forstøkt om du hadde gjort det ;D Du er ikke redd for å sluke litt mil du.

Ja? Det er da naturlig for ørretfiskere i Kristiansand å reise til Sandnes for å teste ei stang eller 2! Eller?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har hovedsakelig fisket i Baneheia og Jegersberg til nå. Favoritten til nå er Baneheia, kort vei og forholdsvis pen fisk:) Til tider mye folk, men stort sett går det greit. I Jegersberg har jeg bare fått liten fisk. Tenkte jeg skulle prøve Bymarka med grunnevann, storemyrvannet og bjortjønn en dag. Er det noen som har noe erfaring med disse vannene?

Satts på Bergvann ;) I Grunnevann så er det ikke så mye fisk så vi satte ut fisk der igjen for et par helger siden.

Hvis du skal fiske der så hver forsiktig med småfisken nå :)

Vi fisket hovedsakelig i Bånetjønn, men det var lite liv, for mye vind. I Grunnevann så vi en stor ørret som lå død i vannkanten. Det var ikke noen synlige skader på den. Død av alderdom?

Neste gang blir det Bergvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har hovedsakelig fisket i Baneheia og Jegersberg til nå. Favoritten til nå er Baneheia, kort vei og forholdsvis pen fisk:) Til tider mye folk, men stort sett går det greit. I Jegersberg har jeg bare fått liten fisk. Tenkte jeg skulle prøve Bymarka med grunnevann, storemyrvannet og bjortjønn en dag. Er det noen som har noe erfaring med disse vannene?

Satts på Bergvann ;) I Grunnevann så er det ikke så mye fisk så vi satte ut fisk der igjen for et par helger siden.

Hvis du skal fiske der så hver forsiktig med småfisken nå :)

Vi fisket hovedsakelig i Bånetjønn, men det var lite liv, for mye vind. I Grunnevann så vi en stor ørret som lå død i vannkanten. Det var ikke noen synlige skader på den. Død av alderdom?

Neste gang blir det Bergvann!

Så det lå en dau en med demningen når vi var å satte fisk der. Prøv Bergvann neste gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...