Gå til innhold

Stangdel sitter fast - Har jeg forsøkt alt?


Lars Vegas

Anbefalte innlegg

Nå kom jeg på da jeg å fattern sto ved gaulas bredder for noen år siden.

Vi var ferdige for dagen å skulle pakke ihop utstyr.

Det regnet ute og fattern fikk ikke fra hverandre G.loomisen sin. surringa på den ene ringen hadde blitt dårlig, og den

ene spissen surringene ligger over hadde løsna.

Den var spiss, men tenkte ikke no mer over det. Som sagt så regnet det den dagen og jeg hadde ikke godt nok grep pga våte hender....

Så når fattern rykka, gled stanga inni hånda mi, og den ringen holdt på å ta pulsåra i håndleddet mitt..

blei et stygt kutt, og det blødde godt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Nicolaj, men har ikke stor nok fryser  ;D (glemte å svare på forslaget ditt)

Kan jo vente på Kong vinter, men da skal jeg strekke tålmodigheten min godt  ;)

Skal ta en liten vurdering i morgen etter å ha forsøkt "alt". Da får den evt. en tur i fryseren hos noen beskjente. Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre gjøre et nytt forsøk en annen dag.

I dag ble det forsøkt både føning og nedkjøling til ingen nytte. Tapet opp godt med dobbeltsidig teip. Ingenting fungerte. Teipen løsnet etterhvert (vrei til i pur adrenalin) og nå er det teip ut av ville verden på begge sider av holken. Nei, får kalle inn noen kraftkarer og ta ny økt senere. Skal nevnes at dette er en stang i #7, så det kan jo gjøre sitt til at holkene sitter bedre enn på en lavere klasse.

Gir det ett nytt forsøk med noen kompiser og går ikke det så er det bare å bestille ny del og ta frem kniven, evt. borre et lite hull på oppsiden av holken for å se om det hjelper. Stangdelen skal uansett byttes om ikke neste økt gir resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Vet ikke om jeg ville boret.

Dersom det hadde vært vakum som holdt de sammen hadde du uansett klart å dele stanga, i og med at vakumet er såpass lite.

Bare sånn antatt altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett ang vakum. Men er kun en tanke dersom neste forsøk ikke fungerer og jeg uansett skal kassere stangdelen. Ergo er har jeg ingenting å tape før jeg evt. drar frem kniven :) Er bare for å se om det letter arbeidet med å få den av, eller om jeg må sette meg ned og skjære nøysommelig av delen med hunnholken  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Den funka ikke i dag dessverre, men setter dagens bidragsyter på benken til fordel for en noe mer muskuløs variant i neste forsøk. Går for opprykk ;)

Hvilken stang er det Lars ? Bare av ren nyskjerrighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig trygg på at jeg har forsøkt alt, i tillegg til en småsprek variant jeg fikk på PM.

Delene ville dessverre ikke gi slipp.

Tok en runde ut i dag for å jakte multe, men da delte stanga seg. Riktignok ikke i leddet...

[attachimg=1]

Nå var det bare å ta frem tungskytsen og se hvor hardt holkene virkelig satt. Kjørte resterende bit fast i tvinge og rappet til det jeg kunne. Null reaksjon. Ble til slutt at holken måtte spikkes av, så det er nok mange gode råd her som normalt sett ville fungert. Men akkurat denne gangen var det som om de var limt sammen. Holken slapp ikke før jeg fikk skjært bort en lang stripe av hunnholken slik at hannholken kunne sees hele veien og hunnholken deles. Så det var en mager trøst. Men åpenbart fikk karbonen mye juling etter utallige forsøk, det ene mer kraftfullt enn det andre. Nå er ny del bestilt, så får jeg håpe den dukker opp på døren om ikke lenge :)

post-3598-13949889314852_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føtti lars! leste med iver og håpte problemet løste seg men må slemt nok si at jeg brøt ut i skratt latter når jeg så bildet!!! sorry men ser det "komiske" i det. som jeg tror jeg har skjønt har du vel også brukt lang tid på å besteme deg for komboen i tillegg til lite fiske tid så skjer da dette... svart humor.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker din måte å løse problem på. Gleder meg til å se sluttresultat av oppussingen av huset. Er du sikker på at det fortsatt vil være sjøutsikt?

hehe!  ;D

Plantet 20 grantrær i 6 meters høyde i helgen. Er det ikke det man skal gjøre da? Er tross alt ganske guffent når været står på fra sjøsiden, og da er det jo et salgsargument at huset er godt beskyttet mot elementene?  :D

føtti lars! leste med iver og håpte problemet løste seg men må slemt nok si at jeg brøt ut i skratt latter når jeg så bildet!!! sorry men ser det "komiske" i det. som jeg tror jeg har skjønt har du vel også brukt lang tid på å besteme deg for komboen i tillegg til lite fiske tid så skjer da dette... svart humor.... :P

Lo så jeg holdt på å dævve sjøl! Eller, dvs. jeg sjekket først tuppen for å se om den tok skade av å ta turen ned i noen steiner. Fikk en ørliten ripe, men ser ut som det gikk fint og da slapp jeg latteren løst. Det som skuffet mest var at stimen var borte da jeg kom ned igjen  :P Looplts har fått mail, så nå håper jeg de er kjappe med å returnere stangdel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...