Gå til innhold

Her fanget jeg min første fluefisk, hvor fanget du din?


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Ringebu ,g.lågen ! 14år og flueduppekspert! 16år siden...

en harr på halvkiloen, og det på første kastet  :D  hadde jo plenkastet litt på forhånd sammen med naboen så kunne "kaste" litt , våtflue dobbelkrok palmer grey husker jeg  :)

Husker ik navnet på stanga men det var ei #7 og kostet meg 198kr på samvirkelaget  8)

etter den dagen begynte tvangstankene (vaker det? , klekker det , vindstille,skulle vært og fiska) , deprisjonene om vinteren  ,angsten for vindvær og kongvinter , marerittene om natta, jeg var solgt rett og slett  ;)

Jeg har dette utstyret den dag i dag, jaggu meg iføre meg dette en dag og ta en tur ut i elva på samme plassen, se om jeg får knipsa bilde  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fisk på fluestang ble tatt i bærumsmarka for ca 12 år siden. En abbor på 50 gram som tok

en royal coachman som hadde sunket mens jeg løsna noe surr på snøret ;D Veldig elegant start :D

Før jeg fikk fluestanga så fisket jeg med flue/dupp fra jeg var 7-8 år og startet å binde våtfluer til det fisket et par år senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ørret ble tatt i dette vannet: http://kart.gulesider.no/m/a6abG

Det var en junidag i 1971. Konfirmasjonspenger var brukt til ny ABU fluestang. Fisken tok en tørr March Brown fisket med korte og litt spesielle kast fra gummibåt. Senere på sommeren tok jeg min første harr i Renaelva. Da var ferdighetene og kastelengdene betydlig bedre. Jeg kastet nok over ti meter da og ofte landa flua ytterst i kastet. Jeg var nok atskillig mer effektiv med markstanga, men det ble nå fluestanga som kom til å dominere likevel.

NB: Det finnes ikke ørret i vannet nå. Det skyldes ikke min effektivitet, men manglende gytemuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ble tatt her en junidag i 1995. http://kart.gulesider.no/m/a6av0 Her kunne jeg hjemme meg bort, det var ingen som så meg "kaste" med fluestang. Utstyr og flue; Berkley stang #7 og Daiwa snelle med klikkbrems innkjøpt høsten før. Flua var en streaking caddis som var sprayet inn med noe fra cortland som satte noen jævli oljemerker på vannoverflata. Jeg hadde gjennom vinteren lest meg opp på imitasjonsfluefiske. Pål Krogvold var min store helt 8) Ørreten veide ca 200g, og jeg ble den dagen fratatt muligheten til å velge hva jeg skal gjøre på fritiden min ;D

Siden ble det mer og mer elvefiske, og til tider mye harrfiske i G-lågen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Husker ikke min aller første fisk på flue, men husker min første kiloslaks som gjorde at jeg ble helt hekta. Dette var tidlig på 90-tallet med en gammel Vangen 9' 7'er utstyrt med Abu Delta 5 og Cortland 333 DT7 line, mener å huske at i enden av lina var den en enkel dresset Thunder & Lightning dobbelkrok i str 10 eller 12. Etter det var det ingen vei tilbake bortsett fra en liten pause når jeg flytta fra min barndomselv i slutten av 90' tallet. Nå er galskapen tatt opp igjen og stengene er fortsatt like gamle ;D

http://kart.finn.no/?lng=9.07332&lat=63.28921&tab=search&zoom=18&mapType=finnraster&markers=9.07078,63.28917,r,Brukerdefinert&activetab=search

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...