Gå til innhold

Lina eller utøveren?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Husker godt den isblåe Hardy dryfly lina, var det jeg hadde råd til den gangen. Men jeg husker åsså vagt at Hardy hadde en litt dyrere versjon som var gul, var det et eller annet med Gold den het? Den var åsså veldig god. Var det jeg brukte helt til laksefiske tok overhånd, og da var alt like bra når vi kappa linene på midten og brukte de som wf med Ht gul eller orange ;D ;D

Må  si at jeg ikke husker hvordan en Dt line er lenger, sånn kaste og presentasjonsmessig. Finnes det lenger? . Hadde vært artig å teste igjen.

Edit: Litt artig å tenke på at sjappa som vi var stamkunde i den gang het Oslo sykkelsport i rosenkrantzgata og de hadde et veldig godt utvalg av fluefiskesaker, og greit med haspel ;D ;D

Det er mange som ikke har prøvd DT liner fordi det har vært "ut" i så mange år, men hovedinntrykket er at det er omtrent som alt annet...

DT skyter jo selvfølgelig dårligere, men ikke så dårlig som man skulle tro, og presentasjonsmessig slår det veldig pent over, særlig på litt lengre kast. (Pga motstanden i "skytedel")  

Når det er sagt, har et longbellysnøre mye av de samme egenskapene så lenge man har klumpen innenfor ringene, og det skyter i tillegg bedre på lange kast.

Hovedfordelen med DT er kjip-argumentet det kan snues og er som nytt etter et par års bruk !

Hehe den siste setningen der var fin Fredrik ;D Tru meg det ble utnyttet til det fulle ;D

Men fra spøk til fett hår, hvor får jeg tak i DT liner idag hvis jeg skulle få lyst til å prøve. Har ærlig talt ikke lyst , og ser ingen grunn, men det hadde jo på en måte vært artig å prøve. Ikke noe tull fra meg, hadde bare vært artig å teste :D

Gi meg adressen din så sender jeg deg et Aircel DT5F. Jeg har to som nye DT'er av denne typen. Det kommer ikke til å bli brukt.

Rio har forøvrig avanserte DT liner, det er market for dette I USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Men fra spøk til fett hår, hvor får jeg tak i DT liner idag hvis jeg skulle få lyst til å prøve. Har ærlig talt ikke lyst , og ser ingen grunn, men det hadde jo på en måte vært artig å prøve. Ikke noe tull fra meg, hadde bare vært artig å teste :D

Nordisk Fiskeutstyr hadde DT-liner inne i fjor (det var siste gangen jeg tittet etter en DT).

Vision har laget en morsom DT-variant med forskjellig fronttapering på de to endene. En krapp ende til å vende lange fortommer eller tyngre fluer og en snill for vanlig ørretfiske. Denne hadde jeg lyst på helt til jeg plutselig fikk enda mer lyst på noe helt annet på snørefronten  ;D - så jeg fikke aldri testet den:

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=32&pid=122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg adressen din så sender jeg deg et Aircel DT5F. Jeg har to som nye DT'er av denne typen. Det kommer ikke til å bli brukt.

Rio har forøvrig avanserte DT liner, det er market for dette I USA.

Veldig hyggelig gjort! Honnør!  8)

Fredrik, hva er forresten en avansert DT-line, til forskjell fra en mindre avansert?  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Gi meg adressen din så sender jeg deg et Aircel DT5F. Jeg har to som nye DT'er av denne typen. Det kommer ikke til å bli brukt.

Rio har forøvrig avanserte DT liner, det er market for dette I USA.

Veldig hyggelig gjort! Honnør!  8)

Fredrik, hva er forresten en avansert DT-line, til forskjell fra en mindre avansert?  :-\

Dyreste coatinger og fancy taperinger. Har bare sett det på rioproducts.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt den isblåe Hardy dryfly lina, var det jeg hadde råd til den gangen. Men jeg husker åsså vagt at Hardy hadde en litt dyrere versjon som var gul, var det et eller annet med Gold den het? Den var åsså veldig god. Var det jeg brukte helt til laksefiske tok overhånd, og da var alt like bra når vi kappa linene på midten og brukte de som wf med Ht gul eller orange ;D ;D

Må  si at jeg ikke husker hvordan en Dt line er lenger, sånn kaste og presentasjonsmessig. Finnes det lenger? . Hadde vært artig å teste igjen.

Edit: Litt artig å tenke på at sjappa som vi var stamkunde i den gang het Oslo sykkelsport i rosenkrantzgata og de hadde et veldig godt utvalg av fluefiskesaker, og greit med haspel ;D ;D

Det er mange som ikke har prøvd DT liner fordi det har vært "ut" i så mange år, men hovedinntrykket er at det er omtrent som alt annet...

DT skyter jo selvfølgelig dårligere, men ikke så dårlig som man skulle tro, og presentasjonsmessig slår det veldig pent over, særlig på litt lengre kast. (Pga motstanden i "skytedel")  

Når det er sagt, har et longbellysnøre mye av de samme egenskapene så lenge man har klumpen innenfor ringene, og det skyter i tillegg bedre på lange kast.

Hovedfordelen med DT er kjip-argumentet det kan snues og er som nytt etter et par års bruk !

Hehe den siste setningen der var fin Fredrik ;D Tru meg det ble utnyttet til det fulle ;D

Men fra spøk til fett hår, hvor får jeg tak i DT liner idag hvis jeg skulle få lyst til å prøve. Har ærlig talt ikke lyst , og ser ingen grunn, men det hadde jo på en måte vært artig å prøve. Ikke noe tull fra meg, hadde bare vært artig å teste :D

Gi meg adressen din så sender jeg deg et Aircel DT5F. Jeg har to som nye DT'er av denne typen. Det kommer ikke til å bli brukt.

Rio har forøvrig avanserte DT liner, det er market for dette I USA.

Hehe nå er jeg spent, du får en pm Fredrik. Og takker, jeg lager opp noen streamere til deg, og noen tørre ;D

Og tenk på det,at etter at du har satt bukta med en DT line,det du da videre

gjør med stangtuppen får mye større betydning enn det den tynne skytelina

på WF snøret skulle kunne klare å overføre. :)

Tom.

??????? ;D

Og du Tom , du holder kjeft ;D. Jeg sa jeg skulle prøve litt nostalgi, ikke få råd av en kasteidiot ;D  Øl er viktiger en snørebukter ;D Dette er godt ment, men følte for å ta meg friheten til å kødde litt med deg. ;D

Lenge siden du har vært på Gero. Hvor er du hen i det siste foresten. (pm hvis du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Husker godt den isblåe Hardy dryfly lina, var det jeg hadde råd til den gangen. Men jeg husker åsså vagt at Hardy hadde en litt dyrere versjon som var gul, var det et eller annet med Gold den het? Den var åsså veldig god. Var det jeg brukte helt til laksefiske tok overhånd, og da var alt like bra når vi kappa linene på midten og brukte de som wf med Ht gul eller orange ;D ;D

Må  si at jeg ikke husker hvordan en Dt line er lenger, sånn kaste og presentasjonsmessig. Finnes det lenger? . Hadde vært artig å teste igjen.

Edit: Litt artig å tenke på at sjappa som vi var stamkunde i den gang het Oslo sykkelsport i rosenkrantzgata og de hadde et veldig godt utvalg av fluefiskesaker, og greit med haspel ;D ;D

Det er mange som ikke har prøvd DT liner fordi det har vært "ut" i så mange år, men hovedinntrykket er at det er omtrent som alt annet...

DT skyter jo selvfølgelig dårligere, men ikke så dårlig som man skulle tro, og presentasjonsmessig slår det veldig pent over, særlig på litt lengre kast. (Pga motstanden i "skytedel")  

Når det er sagt, har et longbellysnøre mye av de samme egenskapene så lenge man har klumpen innenfor ringene, og det skyter i tillegg bedre på lange kast.

Hovedfordelen med DT er kjip-argumentet det kan snues og er som nytt etter et par års bruk !

Hehe den siste setningen der var fin Fredrik ;D Tru meg det ble utnyttet til det fulle ;D

Men fra spøk til fett hår, hvor får jeg tak i DT liner idag hvis jeg skulle få lyst til å prøve. Har ærlig talt ikke lyst , og ser ingen grunn, men det hadde jo på en måte vært artig å prøve. Ikke noe tull fra meg, hadde bare vært artig å teste :D

Den gule Hardylina het Dryfly og kosta en hundrings mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du Tom , du holder kjeft ;D. Jeg sa jeg skulle prøve litt nostalgi, ikke få råd av en kasteidiot ;D  Øl er viktiger en snørebukter ;D Dette er godt ment, men følte for å ta meg friheten til å kødde litt med deg. ;D

Lenge siden du har vært på Gero. Hvor er du hen i det siste foresten. (pm hvis du vil)

Allright da Robban. :)

Da holder jeg kjeft.I allefall en stund. ;D

Lenge siden GERO.Stikker oppom en dag. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du Tom , du holder kjeft ;D. Jeg sa jeg skulle prøve litt nostalgi, ikke få råd av en kasteidiot ;D  Øl er viktiger en snørebukter ;D Dette er godt ment, men følte for å ta meg friheten til å kødde litt med deg. ;D

Lenge siden du har vært på Gero. Hvor er du hen i det siste foresten. (pm hvis du vil)

Allright da Robban. :)

Da holder jeg kjeft.I allefall en stund. ;D

Lenge siden GERO.Stikker oppom en dag. ;D

Tom.

Teleskopstanga(ron thompson), du husker den, den ligger der fremdeles, ja den bra, hehe vi talast. Fredager rundt 13 oo er bra ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...