Gå til innhold

HVOR SKAL DU FISKE TIL NESTE VÅR/SOMMER


hankFISK

Anbefalte innlegg

Planen er å ta Femund II til Haugen Gård 30. juni. Svinse rundt i Femunden i 10 dager, mellom Femunden og svenskegrensen. Telt, bål, ørret, røye. Kan hende jeg rekker en tur til innoset i store Rundhå for å prøve kg Harr.

8 eller 15. august en langhelg fra Tinnhølen/Hardangervidda. De 2 siste ukene i juli er jeg med kona "på ferie" :-\.

Våren er Nordmarka/Romeriksåsen. Treffer jeg folk her har jeg ingen hemmelig sted. Hjelper til med fiskekultivering + vært styremedlem noen år i OFA, så er "programforpliktet" til å hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv skal til Finnsnes, skal fiske i noen små elver pluss dra til målselv og prøve meg på stor søèn!

jeg skal  oppover ditt en uke i hver måned så dette gleder jeg meg til! skal hjelpe sviger pusse opp hus og fiske ellers! blir nok en svipp tur til barduelva i mai for å treffe på noe klikk klekking! og så skal jeg på finnmarks tur i en ukes tid.

turen blir nok pretty sweet, vi skal muligens til gamvik og mulig litt rundt om kring! noen innspill på finnmarks biten ?

GLEDER MEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

håper at situasjonen er slik at eg får meg noen dager i nordlige delen av nordland... en tur til Rena og dager med Bo.... den avlange i noen formidable elver lengre nordpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit hvor ørreten vaker... ;D

Har fått meg bil og førerkort (i voksen alder) - så jeg håper at jeg greier å komme meg litt utenfor vante strøk - andre inngangsporter til Nordmarka, kanskje litt tidligfiske i fjellene i sør norge, tur til Rena, tur til Nordland via indre trønderlag/ sverige grensen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lurt meg til to uker til venezuela, og flere fiskedager enten på Aruba eller los rouques. Familieferie da, men siden halve familien fisker er det ingen sak  8)

Til sommeren blir det to ukers tur til troms eller finnmark(har liksom blitt en tradisjon). Ellers blir det mye fisking rundt om i østfold tidlig på året. Får sikkert lurt meg til noen flere langturer også  :P Vi får se.... Nå ligger jo SØ fiske foran oss!

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit hvor ørreten vaker... ;D

Har fått meg bil og førerkort (i voksen alder) - så jeg håper at jeg greier å komme meg litt utenfor vante strøk - andre inngangsporter til Nordmarka, kanskje litt tidligfiske i fjellene i sør norge, tur til Rena, tur til Nordland via indre trønderlag/ sverige grensen osv...

Eg misunne dg :) Eg e 33 å har aldri hatt lappen, stresser med d nå men e et sliit :) Grattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkelig at neste sesong blir som jeg ønsker.

Etter et par år med sykdom(Skjønt fikk tatt et års nettutdannelse.), ser det nå ut til at det letter. Blir jobb på mandag. Endelig!

NAV har (Selvfølgelig!) rumpekjørt en sjuk stakkar, med å stoppe utbetaling i Juni. Ved en "feil", har man nå tydeligvis funnet ut.

Da ble sesongen noget redusert, selvfølgelig...

Så når Juni kommer, eller kanskje tilogmed Mai, så håper jeg på å stile oppover Dalen på en nyinnkjøpt motorsykkel.

For holder formen til full jobbing, kan jeg få igjen gleden en sykkel gir. Bilen og forrige smykke av mc

, gikk fløyten i økonomikollapsen.

Jeg drar til den lille, rare elva øverst i Dalen. I år klekket det bra allerede i Mai der.

Jeg kommer til å intensivere jakta på trekilosen. Tokilos er jo blitt pinglete ;D ;D ;D

Jeg veit et par steder de står.

Andre elver skal selvfølgelig besøkes. Blir nok mye aleneturer. Liker det innimellom.

Selv om det uten tvil også blir kameratskap på høyt nivå.

Men det er nå rart med det. Folk man var på tur med hele tiden for få år siden, ser man plutselig omtrent ikke noe til.

Vel.

Når jeg lukker øya nå, kjenner jeg følelsen av stokken jeg har tilbrakt uendelig mange timer på, speidende etter vak, i baken.

Jeg ser steinene uti elva.

Jeg ser svalene på vill jakt etter døgnfluer. Noen er unge, og sneier stadig nedi vannet.

Jeg kjenner frustrasjonen i meg når andre kommer traskende til "Min plass".

Jeg kjenner hvordan den i løpet av snaue tre sekunder forvandles til glede over å bli kjent med nye mennesker som ligner ganske så mye på meg selv.

Jeg hører det traskes over jordet bak meg, og tometersmannen Alf brummer "He he. Mente det var deg ja".

Jeg har mista telefonnummeret til Alf.

Har truffet ham der oppe i minst ti år. Og jeg kjenner ikke etternavnet hans... Veit han ble dårlig for et par år siden. Æsj. Nå åpna jeg øya igjen.

Lukker.

Jeg kjenner lukta av kruttsterk kaffe.

Jeg hører "kapish!" fra en ryggsekk-kald øl som åpnes.

Jeg kjenner kulden av vannet når jeg glir ned, for å gå ut på den som har vist seg et par ganger.

Jeg ser flytet.

Jeg ser flua mi glir over standplassen uten at noe skjer.

Jeg kjenner den deilige frustrasjonen.

Jeg kjenner flueboksen i hånda når jeg leter etter en bedre flue, etter ørtenogtrygve flyt over denne prikkete skapningen som imponerer med sine etter sigende 0,5 Iq.

Jeg kjenner det i begge hendene at jeg gjør tilslag når den tar. Visstnok sidelengs tilslag. Noe jeg ikke var klar over før Kamerat Claes fortalte meg det i høst...

Jeg kjenner at jeg gleder meg enormt!

   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste sommer blir det tur til Nordland nærmere bestemt område rundt Ballangen. Så blir det nok sikkert en tur til Finnmark som vanlig + Valdres før det og noen helge turer til spennende områder her i Telemark og kanskje sørlandet. Faen mæ godt æ har lang ferie hvis æ skal rekke alt detta.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp a' ,sesongen er da ikke slutt enda,neste år kommer tidsnok. ;D

6340707991_4704ff7d03_b.jpg

Tja. Kjørte inn fra Stryken/Nordmarka i går til lunch (rakk ikke tilbake til jobb) så var like godt innom 3 vann. Daltjuven var fortsatt oppe. Manntjern (mellom Stryken og Sandungen) var 90 % islagt. Snart er valget SØ eller pilkestikke. Pilkestikke med mormys. kan vel sidestilles med kortlinefiske med fortynget nymfe eller buzzer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...